S dálniční sítí to v Česku není nijak slavné a podobné to je s její výstavbou. V roce 2023 bylo zprovozněno jen 55,9 kilometrů dálnic. Ovšem během letošního roku by to přeci jen mělo být o něco lepší. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve spolupráci s ministerstvem dopravy letos plánuje zprovoznit 118,1 kilometrů nových dálničních úseků. Aktuálně je pak rozestavěno 184,1 kilometrů dálnic.
ŘSD počítá s tím, že se letos protáhne dálnice D6 směrem na Karlovy Vary, a to o asi 6,5 kilometru. V plánu je také zprovoznění 4,4 kilometru dlouhého úseku D7 u Chlumčan. Jednou z nejdůležitějších dálničních staveb letoška má být obchvat vedoucí kolem Českých Budějovic. Na něj by měly navázat dva úseky D3, které povedou skoro až k hranicím s Rakouskem.
ŘSD letos plánuje také dokončení strakonické dálnice D4. Jde o první tak významnou infrastrukturu, na jejíž výstavbě spolupracuje stát a soukromá firma. V tuto chvíli je rozběhnutá stavba hned čtyř úseků najednou, a tak by měl být 32 kilometrů dlouhý úsek otevřen už letos. Mimochodem, tuto dálnici bude provozovat, a hlavně udržovat společnost Via Salis, která se právě podílí na výstavbě. Stát za to ovšem bude platit.
A uleví se i řidičům na D48, i když jen částečně, protože letos má být otevřen druhý úsek ze tří. Ten poslední, který by měl vést až k polské hranici, by měl být zprovozněn v roce 2028. Lepší průjezdnost se dá očekávat také na D55, kde by měly být zprovozněny celkem tři nové úseky v celkové délce 21 kilometrů. A ŘSD otevře také 21 nových kilometrů dálnice D55, takže bude zprovozněn úsek z Otrokovic k Moravskému Písku.