Už několik dnů Lamborghini naznačovalo, že se pustilo do opravdu velkého projektu. Tím mělo být zrestaurování původního modelu Countach LP 500, který byl představen v roce 1971 na autosalonu v Ženevě. Bohužel byl ale o tři roky později zdemolován v rámci nárazových testů. Už v roce 2017 se ale karosářské a restaurátorské dílně Automobili Lamborghini’s Polo Storico ozval blíže nespecifikovaný sběratel, který chtěl mít tento kousek ve svých sbírkách. A byl ochotný zafinancovat celou rekonstrukci. A tak nebylo na co čekat.

Přečtěte si také:  Lamborghini připravuje opravdovou lahůdku. Hodlá zrenovovat vůbec první vyrobený Countach LP500

Celá renovace zabrala neuvěřitelných 25 000 hodin práce, tedy více než 1042 dnů. Prioritně byly použity originální náhradní díly, ale některé části auta musely být znovu vyrobeny. Ovšem v takovém případě se restaurátoři zaměřili na to, aby výsledek byl k nerozeznání od těch původních. Důkazem toho budiž třeba pneumatiky Cinturato CN12, který měl prototyp vystavovaný v Ženevě.

Dnes už se nevyrábí, ale to Lamborghini nezastavilo. Automobilka použila fotografie původních pneumatik z roku 1971 a společně s Pirelli dala vzniknout jejich dokonalým replikám. Nové obutí je sice vyrobeny z moderní směsi, ale jejich design je totožný s tím, jaký měly v roce 1971. Mimochodem, právě Pirelli je specialistou na výrobu starých pneumatik z nových směsí. Mají na to dokonce speciální oddělení s názvem Pirelli Collezione, které se specializuje na obutí aut od roku 1930 až do roku 2000.

Ohledně laku karoserie nebylo nad čím přemýšlet. Lamborghini použilo stejný lak, jaký byl i na původním autě, tedy oranžový odstín s názvem Giallo Fly Speciale. Mimochodem, jen na doladění  karoserie a její lakování bylo potřeba 2000 hodin práce. Není jasné, na kolik takové vzkříšení dávno rozbitého a vpravdě jedinečného auta vyšlo. Automobilka mlčí, ale je jasné, že tento Countach LP 500 patří k tomu nejdražšímu, co kdy stvořila.

Přidat komentář