Automobilové koncerny mají výhodu v tom, že mohou využívat různé díly pro různé modely. Značky napříč koncerny běžně sdílejí základy podvozkových platforem, motory, převodovky, ale i díly interiéru nebo karoserie. U některých modelů je to ale minimálně úsměvné. A napadá mě například nejnovější SUV Lamborghini Urus, které vypadá, že má stejné vnější kliky dveří jako Škoda Fabia.
Vlastně se není čemu divit, protože značka, která dříve vyráběla supersportovní, nepraktické, ale vážně dechberoucí auta, teď udělala sportovně-užitkový vůz. V dnešní době nelze žehrat na minulé časy, zákazníci SUV prostě a jednoduše chtějí, jsou ochotní za ně platit vysoké částky a jsou ochotní si je pořídit mnohem raději než původní sporťáky. Začalo s nimi Porsche, Bentley, Rolls-Royce, ale chystá je i Lotus a nebo Ferrari.
Automobilky by museli vést hluší a slepí lidé, aby jejich volání nevyslyšeli. Ze značek, které dříve symbolizovaly rychlost a styl, se ale toto vytrácí. Není se pak nakonec čemu divit, když se italský styl vymění za německou jednoduchost. Kliky? To je nakonec to nejmenší, že? Vždyť Urus stojí na základech Audi Q7.
Není to ale nic divného, jsou i mnohem zajímavější auta, která používají díly obyčejných aut a nejen těch z vlastních řad nebo z koncernu.