Do úvodního podniku evropského šampionátu tahačů v Misanu zbývá něco málo přes týden a tým Buggyra Racing řeší z pozice obhájce individuálního prvenství a vítěze Poháru konstruktérů doposud nevídaný problém. Ve vysokém stádiu ohrožení je totiž start Adama Lacka.
Úřadující mistr Evropy a největší favorit šampionátu totiž podstoupil před šampionátem plánovaný operační zákrok, z víceméně rutinní operace se však vyklubala kompletní revize břišní dutiny. „Vše bylo naplánováno tak, aby byl Adam do Misana úplně v pořádku a dnes absolvoval v Mostě plnohodnotný testovací den. Aktuálně ale není schopný řídit, natož závodit,“ potvrdil týmový manažer Jan Kalivoda, který povolal do boje vždy připraveného veterána Davida Vršeckého.
„Nechci to rozebírat, z původního laparoskopického zákroku se ovšem nakonec stala plnohodnotná a docela komplikovaná operace. Pomalu se dávám dohromady, ale na Misano to moc nevypadá,“ potvrdil Adam, který dorazil do Mostu v roli diváka a konzultanta. „Nemá cenu si nic namlouvat, moje neúčast rovná se vzhledem k formě Jochena Hahna a Norberta Kisse velké komplikaci. Náskok nějakých pětatřiceti bodů se bude, vzhledem k vyrovnanosti nejužší špičky, stahovat hodně těžko. Navíc jsem v Misanu loni třikrát vyhrál, ty body se v závěru moc hodily.“
Každý bod se počítá
Management roudnického týmu tak aktuálně pracuje s několika variantami. Jako nejpravděpodobnější se jeví start Davida Vršeckého. Ve hře je ovšem i Lackova účast s „ručením omezeným.“ „Když s tím Adam poprvé přišel, tak jsme se o tom vůbec nechtěli bavit, všichni jsme to považovali za šílené. Pak jsme to ale konzultovali s lékařem a připustili možnost jednání. V této chvíli to ale vidím tak na 10 %,“ konstatoval Jan Kalivoda.
Oč jde? Adam do závodu nastoupí s cílem brát body za umístění kolem pátého místa. „Prostě nepojedu naplno, nějak to odkroužím s tím, že při prvním náznaku problému končím. A protože nepředpokládám, že někdo udělá za víkend 60 bodů, mohl bych získat 20 – 25 bodů. Případná ztráta by se pak jevila jako mnohem přijatelnější,“ říká Adam. Nad jeho návrhem se vedou diskuse. „Nevím, co na to říct. Každopádně na základě vlastní zkušenosti vím, že v okamžiku, kdy se člověk posadí do auta, přepíná se do jiného módu, přestane vnímat bolest, závodění ho pohltí. Věřte mi, vím, o čem mluvím. Nicméně je asi rozdíl mezi bolestí kolena, krční páteře či stavem po komplikované operaci břicha. Já bych do toho nešel, ale je to na Adamovi,“ komentoval aktuální situaci David Vršecký.
Do poslední minuty
O případném nasazení Adama Lacka se bude v Misanu rozhodovat až v den prvního dne nového šampionátu. Ve hře bude několik faktorů a konzultace s lékařem. V Itálii lze očekávat tradiční vedra, k tomu nehořlavá kombinéza a pásy tlačící přesně na oblast rány… „Bude to o Adamovi a doktorech, každopádně si vyhrazuji právo veta. Faktem je, že ztráta v řádech několika desítek bodů hned na začátku velmi zkomplikuje plánovanou obhajobu, na druhou stranu, život není jenom o závodění,“ potvrdil Jan Kalivoda. V případě Adamovy neúčasti se v roli týmové jedničky představí David Vršecký. „Pokud nebude zbytí, budu samozřejmě připraven. Nedá se nic dělat. Čím více bodů konkurenci s Olym sebereme, tím lépe pro Adama,“ konstatoval lakonicky dvojnásobný šampión.