Test Jeep Compass 2.0 MultiJet

Svolávací akce jsou nedílnou součástí života všech automobilek. I ty nejluxusnější se čas od času nevyhnou problémům, ačkoliv je pravdou, že nedávná svolávací akce Rolls-Royce nikterak vážné problémy neřešila. Tehdy šlo opravdu jen o maličkost, stejně jako v případě aktuální svolávací akce koncernu FCA. I když jak se to vezme.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles dle amerického bezpečnostního úřadu NHTSA musí do servisů svolat celkem 553 950 aut, konkrétně pak pick-upy RAM a SUV značky Jeep. Konkrétně jde o modely RAM 1500 a 1500 Classic, které byly vyrobeny mezi 28. dubnem 2019 a 3. březnem 2020. To je konkrétně 316 626 aut. K tomu je ale potřeba připočítat ještě 108 962 modelů Jeep Compass. To se bavíme jen o Americe. Problém se ale týká i Kanady, kde automobilka svolává 76 280 modelů, Mexika, kde jde o 3280 modelů, a na ostatních trzích jde o 48 802 modelů.

V roce 2019 bylo rekordních 380 svolávacích akcí automobilek

A ten problém? Jde o to, že kloub hlavy ramene stěrače nemusí dostatečně dosedat do drážky hlavy kloubu. Zní to složitě, ale v praxi to znamená, že stěrače nejprve nemusí fungovat správně, tedy, že nebudou čistit okno tak, jak mají. Velmi rychle pak mohou přestat fungovat úplně. Zní to jako maličkost, ale faktem je, že jednou jsem něco podobného zažila a během deštivého dne nejde o nic příjemného.

Oprava všech aut zabere jen pár sekund, v servisu je potřeba jen dotáhnout šroub, který celý mechanizmus drží pohromadě. Nic víc. Celý úkon je pak samozřejmě zdarma.