Ceny, špatná infrastruktura, ale i stále nedostatečný dojezd s největší pravděpodobností stojí za tím, že motoristé se do elektromobilů nijak výrazně nehrnou. Jakkoliv se počet bateriových elektrických aut neustále zvyšuje, nejde to tak rychle, jak automobilky, ale třeba i EU předpokládaly. A dopadá to už i na Teslu, která se zatím vezla na zelené vlně elektromobility. Americká automobilka už ovšem také musí řešit nedostatečný zájem o své elektromobily, dokonce kvůli tomu musí propouštět. Uvedly to agentury DPA a ČTK.
Už v tuto chvíli je jasné, že propouštět se bude v americkém Austinu, kde značka vyrábí pick-up Cybertruck a Model Y. Zatím tam zaměstnává více než 22 tisíc lidí, ale v první polovině června tam propustí 2688 zaměstnanců.
Propouštění přijde ale i v německé Gigafatory v Grünheide, tam plánuje asi 300 dočasně zaměstnaným pracovníkům neprodloužit smlouvu. K propouštění v německé továrně se vyjádřil i ministr hospodářství spolkové země Braniborsko Jörg Steinbach, který v prohlášení napsal, že tohoto ohlášeného snižování míst velmi lituje, ale je rád, že bude provedeno s rozumem.
Automobilka potvrdila, že současný trh s elektromobily představuje velkou výzvu. A v zájmu Tesly je vyrábět co nejefektivněji, proto ta propouštění.