V posledních několika letech to automobilový průmysl neměl a stále nemá lehké. Vše odstartovala pandemie koronaviru, která přinesla odstávky výroby, nedostatek dílů a problém s distribucí. Následovala válka na Ukrajině, zavírání ruských provozů a k tomu všemu neustále panující nejistota týkající se zákazu prodeje aut se spalovacími motory. Přidejme k tomu odliv zákazníků kvůli elektromobilům a je jasné, že kdokoliv se pohybuje v automobilovém průmyslu, nemá už dlouho klidné spaní.
Po všech těchto krizích, které zdaleka nekončí, to ale začíná vypadat, že se minimálně prodeje nových aut začínají pozvolna vracet k lepším číslům. Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v listopadu meziročně zvýšil o 2,1 % na 887 491 vozů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Za růstem stály automobily s elektrickým a hybridním pohonem, zatímco prodej benzinových a naftových vozů dál klesal. Nutno ovšem dodat, že ACEA mezi hybridy počítá také mild-hybridy s mírnou elektrickou výpomocí, které jsou dnes rozprostřené napříč značkami a modely. Pokles zážehových a vznětových motorů je tím proto značně zkreslen.
Přečtěte si také:
V období od ledna do listopadu se prodej nových osobních aut v EU meziročně zvýšil o 1,4 % na 9,86 milionu vozů. „Navzdory pozitivnímu vývoji z poslední doby zůstává celkový objem prodeje výrazně pod úrovní z doby před pandemií,“ uvedlo sdružení s odkazem na nemoc covid-19. Upozornilo, že podíl aut s čistě elektrickým pohonem se na celkovém prodeji v období od ledna do listopadu vyšplhal na téměř 17 %.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned




