V Česku neexistuje mnoho výhod pro ty, kteří chtějí, nebo už jezdí elektromobilem. Jednou z mála je parkování na modrých zónách, které je v některých městech zdarma. Ovšem městská část Praha 1 se rozhodla, že tuto výhodu zruší. Jako první o tom informoval deník Echo24.
V tuto chvíli se počítá s tím, že v první fázi bude placené parkování pro elektromobility, respektive vozidla s takzvanými elektrickými značkami, v Divadelní ulici, na nábřeží od Národního divadla až po Platnéřskou a na Smetanově nábřeží na pravé straně Vltavy. Ve hře je ale také zpoplatnění parkování v Ječné.
Městská část je přesvědčena, že tímto krokem docílí alespoň minimálního zklidnění dopravy v centru. Už před časem městská část upozorňovala, že do budoucna by podle plánu na modré mohli stát jen rezidenti, jejich návštěvy a servis. Ostatní, i ti s elektrickými značkami, si budou muset připravit 200 Kč za den, nebo 2000 měsíčně, 5700 čtvrtletně nebo 21 600 Kč ročně.
To ale není jediný krok směrem k omezení automobilové dopravy. „Má také podle něj dojít k omezení délky vozidel pro modrou zónu na 5,5 metru, elektroauta by mohla parkovat zdarma nebo za úplatu, ale mimo modrou zónu a podstatně se rovněž má navýšit počet odtahů a „botiček“. První městská část chce zároveň bojovat s tím, že někteří rezidenti za úplatu umožňují jiným lidem párkování v modré zóně,“ zveřejnila městská část Praha 1.
Článek napsal naprostý jouda. V těch ulicích Divadelní, Smetanovo nábřeží nebo na Malé Straně se plánuje zavedení mýtného za průjezd, ne konec EL na modrých 😁😁
Navíc na Ječné se mýto nepřipravuje, tu ulici zmínil v článku náměstek z P1 ale ne v souvislosti s tím, že ten to mýto bude.
A naopak konec EL zdarma zavádí Magistrát jako takový, nadřazený městským částem a to prosím všude kde modré jsou, ne jen na Praze 1.
Tady v tom článku jsou dopletené tři jiné články, to musela napsat umělá inteligence, protože i kdyby to byla pravda, tak to přece nedává smysl a normálně myslící člověk to při psaní odhalí… To je kvalitka tohle
Omezení parkování aut na (třeba 5 metrů) ve finále dopadne stejně jako jiné pražské omezení pro hybridy jen do nějakého výkonu.
Zase to Hřib and Company projede.
Parkování v Ječné?
Kde se tam parkuje???
Přes den všude. A ve dvou pruzích….
Zdá se, že u autorky došlo k nepochopení návrhu Prahy 1. Těch 200 za den není za parkování, ale za vjezd. Pro všechny, nejen pro elektromobily. A zrušení bezplatného parkování není návrh Prahy 1, ale Hřiba, tj. MHMP.
Nechápu, proč elektromobily nemají placené stání všude stejně, jako všichni ostatní.. Je to nehoráznost toho největšího kalibru. Při vzniku těchto zón se v televizi dušovali, že lidé platí proto, aby mohli před svým domem zaparkovat. Teď si na dvacet volných míst stoupne patnáct elektromobilů přespolních a ty co tam máš trvalý pobyt si to zaplať a stůj si kde chceš. Stejné, jako dálniční známky. Chudý sponzoruj bohatým jízdy po dálnici a vše zaplať za ně, jejich auta povrch dálnice neničí..!!
a na ostatních 5. místech zaparkují auta ze sdílené ekonomiky (jinak obyčejný pronájem a podnkání na obecním pozemku)
za dopravu v Praze by se melo fackovat. zony naprosto nesmyslne,cyklostezky „vybudovane“barvou… nesmyslne zakazy a omezeni. okruh budujete 40 let…
Přesně tak jak píšete! Novodobí euro-komunisté tzv. Piráti ovládají zcela nepochopitelně s tichou podporou ODS celou Prahu. Doby, kdy ODS byla stanou pravicovou a podnikatelskou a pro lidi jsou již dávno pryč. Vycházet je z oken radnice je jediná možnost….
Opět paskvil nemyslící na ty co nemohou chodit a ani jezdit tramvají. Proč asi mají průkaz ZTP a pod
Obávám se, že při rozhodování o budoucím parkování či vjezdu do chystané zóny v Praze 1 se vůbec nemyslí, jako vždy, na invalidní občany. Přivítala bych čerstvé informace. M. Stránská, Asociace polio