bmw-m3-autoskola

Kondiční jízdy v autoškole absolvoval každý čtvrtý tuzemský řidič. Jsou muži skutečně lepšími řidiči?

Autor: Tisková zpráva - 27. 11. 2015


Zkušenosti s doplňkovými kondičními jízdami v autoškole má 26 % českých řidičů. 9 % z nich přiznalo, že se jejich řidičské dovednosti po absolvování kurzu nijak nezlepšily. Vyplývá to z průzkumu finanční společnosti Volkswagen Financial Services. Mezi Čechy stále panuje dlouhodobý předsudek, že lepšími řidiči jsou muži (uvedlo 29 % respondentů). 64 % si myslí, že na pohlaví nezáleží. Naproti tomu ale téměř polovina respondentů (47 %) v otázce bezpečnosti odpověděla, že ženy řídí bezpečněji a jsou méně často viníky dopravních nehod.

„Hlavním důvodem, proč si Češi zaplatí hodiny kondičních jízd, je zejména nejistota při řízení vozu. V našem průzkumu ji uvedlo jako hlavní důvod 26 % respondentů,“ říká Lukáš Cankař, vedoucí úseku Marketing a Brand management ve společnosti Volkswagen Financial Services. „Nejčastěji tak přitom odpověděli řidiči starší 54 let (36 %), následovaní nejmladší skupinou řidičů do 26 let (33 %). 24 % respondentů bylo nuceno opět usednout za volant s instruktorem autoškoly kvůli služebnímu vozu, který musí při výkonu svého zaměstnání nově používat, aby si tak osvěžili nejen své teoretické znalosti, ale zejména praktické řidičské dovednosti,“ doplňuje Lukáš Cankař. Téměř každý desátý absolvent kurzu kondičních jízd také připustil, že jej zpět do autoškoly přivedlo počasí charakteristické zejména pro zimní období, kdy se auto chová na vozovce jinak než v průběhu teplých měsíců.

Každoročně 1. listopadu nejenže vstupuje v platnost povinnost mít na motorovém vozidle kategorie M nebo N zimní pneumatiky, ale zároveň si musíme zvykat na počasí, které nezřídka jízdu vozem ztěžuje. Ať se již jedná o vydatnější a častější dešťové přeháňky, sníh či ledovku na silnici, mnoho řidičů může mít v zimních měsících problém svůj vůz bezpečně či vůbec používat. Právě proto jsou v nabídce autoškol kurzy kondičních jízd, které by měly řidiče na jízdu nejen v nepříznivém počasí lépe připravit.

Mezi hlavní důvody pro absolvování kondičních jízd patří podle Václava Neumanna z autoškoly Praha-Smíchov většinou dlouhé pauzy v řízení. Zájem je tedy téměř výhradně o praktickou část. K rozdílům v řízení žen a mužů dodává, že ženy jsou zpravidla klidnější a zodpovědnější, naopak muži se rychleji učí, ale jsou mnohem více agresivní a tím pádem jsou častějšími aktéry dopravní nehody.

bmw-m3-autoskola

Sebevědomí jsme spíše na českých silnicích

Téměř polovina respondentů (47 %) uvedla, že ženy řídí bezpečněji než muži a méně často způsobují dopravní nehody. Z průzkumu naopak vyšlo najevo, že více než každý desátý absolvent mužského pohlaví nemá pocit, že by se jeho řidičské dovednosti po absolvování kurzu kondičních jízd zlepšily. U žen to byla „pouze“ každá třináctá.

Průzkum se také řidičů tázal, zda se cítí sebevědoměji při řízení na českých silnicích, anebo v zahraničí. 63 % řidičů preferuje pro pocit jistoty za volantem tuzemské silnice, 5 % však uvádí, že sebevědomí jim vzrůstá při řízení v zahraničí. Důvodem pro 44 % respondentů jsou tamní kvalitnější silnice a pro 40 % zase obezřetnější řidiči oproti českým.

Problémům na cestách pomáhá předcházet vhodné pojištění

Nejen v zimním období, ale v průběhu celého roku jsou na silnicích klíčové řidičské dovednosti jednotlivých účastníků provozu. Ty lze trénovat v již zmíněných kurzech kondičních jízd. Samozřejmostí každého řidiče by však mělo být také sjednané povinné a havarijní pojištění. „V rámci značkového financování Volkswagen Financial Services mohou klienti využít časově omezených akčních nabídek, jejichž součástí je mimo jiné právě zvýhodněné pojištění vozidla,“ doplňuje Lukáš Cankař a uzavírá: „Nad rámec tohoto základního pojištění však mají řidiči na výběr i mnoho doplňkových, která nabízí nadstandardní formy krytí v různých situacích.“

Bezpečně a pohodlně za volantem i v zimě

  • Zimní pneumatiky
    Jsou povinné od 1. 11. do 31. 3. v případě, že se na silnici vyskytuje souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo dá-li se takový povětrnostní stav předpokládat. I kdyby ale povinné nebyly, jízda s nimi se vyplatí – díky nižší tuhosti zůstávají pružné i v mrazu a zaručují lepší přilnavost k vozovce.
  • Zimní řetězy
    Jsou nepostradatelným pomocníkem při jízdě na hory. Bez jejich nasazení se řidič v jízdě do kopce na sněhu ani nepohne.
  • Bezpečnostní asistenční systémy
    Technická zařízení, systémy a vlastnosti vozu, které pomáhají předejít a zabránit dopravním nehodám. Mezi nejznámější patří systém ABS zabraňující zablokování kol při brzdění a tím ztrátě přilnavosti k vozovce. Mezi další patří třeba stabilizující systém ESC (ESP), protiskluzový systém při rozjezdu ASR či adaptivní tempomat (ACC) udržující bezpečnou vzdálenost od vozidla před vámi.
  • Škola smyku
    Speciální kurzy vás teoreticky a především prakticky připraví na situaci, kdy se vaše auto dostane do smyku.
  • Kondiční jízdy
    Jedná se o praktický výcvik (většinou individuálně sestavený) v řízení vozidla pro řidiče, který již disponuje řidičským průkazem, ale delší dobu neřídil motorové vozidlo a má zájem znovu získat jistotu za volantem; pravidelně neřídí a chce si řidičské dovednosti uchovat; chce se zdokonalit v řízení; chce si vyzkoušet určitý typ vozidla, jehož koupi plánuje; případně se chce naučit průjezd konkrétní trasou.
  • Nemrznoucí směsi a rozmrazovače
    Nepostradatelní pomocníci v případě teploty pod nulou. Rozmrazovač zámku vám pomůže, když vám počasí neumožní otevřít váš vůz.
  • Nezávislé topení na dálku
    Vychytávka některých modelů, díky níž už nebude třeba netrpělivě mrznout a čekat, až se auto dostatečně vytopí.

test-volkswagen-touareg-terrain-tech-30-tdi-4x4-at-p2

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru