Automobilka Hyundai představila, na mezinárodním autosalonu NAIAS 2013 (North American International Auto Show) v Detroitu, ukázku budoucího směru vývoje designu prémiových vozů Hyundai. Tímto krokem hodlá urychlit svou ofenzivu v globálním segmentu luxusních vozů.
Hyundai Motor America vystavuje na detroitském výstavišti Cobo Center ve světové premiéře koncept HCD-14 Genesis. Studie luxusního vozu také naznačuje budoucí prémiové luxusní prvky výbavy včetně nejmodernějších technologií, jako je inovativní ovládací systém založený na sledování očí a gestikulace. Prodej luxusních vozů Hyundai po celém světě velmi rychle roste, a to zejména v USA, Číně a na Středním východě.
„Modely Hyundai Genesis a Equus jsou nyní považovány za vážné konkurenty na globálním trhu luxusních vozů. Náš nejnovější koncepční vůz dále umocní image Hyundai, jako prémiové značky,“ řekl Tak Uk Im, Executive Vice President a COO společnosti Hyundai Motor Company.
V roce 2012 vzrostl v meziročním srovnání prodej luxusních modelů Hyundai, jako je Genesis a Equus, na trzích mimo Koreu, o 24 procent. Například na Středním východě bylo prodáno 4 132 vozů obou modelů, což znamená meziroční nárůst o více než 45 %. Equus byl poprvé vyhlášen časopisem Sport Auto, přední motoristickou publikací na Středním východě, Autem roku 2012.
Hyundai postupně zvyšuje svůj podíl rovněž v USA, které jsou jeho největším trhem pro luxusní vozy mimo Koreu. Po úspěchu modelu Genesis, který byl zvolen Severoamerickým autem roku 2009, se těší velkému zájmu i Equus, který byl uveden na trh koncem roku 2010. V 16. ročníku ankety Strategic Vision o nejlepší vozy z hlediska celkového poměru cena/výkon porazil Equus konkurenty, jako jsou BMW a Mercedes-Benz, a umístil se na prvním místě v segmentu luxusních vozů.
„S mnoha našimi prémiovými produktovými, marketingovými, prodejními a servisními koncepty jsme se odklonili od konvenčních zvyklostí v automobilovém průmyslu. Tato strategie nese nyní bohaté ovoce. Genesis a Equus mají již ve svých prémiových segmentech devítiprocentní podíl, což je více než pětiprocentní podíl značky Hyundai na celkovém trhu,“ řekl John Krafcik, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor America. „Tento úspěch dláždí cestu pro novou generaci prémiových produktů s pohonem zadních kol. Koncept HCD-14 Genesis naznačuje další směr vývoje, jímž se bude ubírat náš design, a také demonstruje důraz, který klademe na jízdní dynamiku a vyspělou techniku.“
HYBRIDNÍ POHON S VNĚJŠÍM DOBÍJENÍM PHEV (PLUG-IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE)
Hyundai vystavuje na Detroitském autosalonu také svůj první systém hybridního pohonu s možností vnějšího dobíjení (PHEV). Koncept PHEV je ukázkou největších novinek technického vývoje značky Hyundai, která pracuje na zahájení sériové výroby tohoto typu systému PHEV. Nová generace PHEV používá motor 2.0 GDI a v plně elektrickém režimu ujede 32 km na jedno nabití akumulátorů. Klesne-li kapacita akumulátorů pod určitou úroveň, přejde systém automaticky do hybridního režimu, čímž umožní mobilitu na delší vzdálenosti. Akumulátory lze plně dobít z domácí elektrické sítě přibližně za tři hodiny.
„Hybridní vozy s možností vnějšího dobíjení překvapí řidiče svým hospodárným provozem. Větší akumulátory umožňují delší dojezd v čistě elektrickém režimu, zatímco automatický přechod na hybridní režim, při nízkém stavu nabití akumulátorů odstraňuje obavy z krátkého dojezdu, které brání většímu rozšíření elektromobilů,“ řekl Ki-Sang Lee, vedoucí Střediska pro výzkum a vývoj ekologických vozidel společnosti Hyundai Motor. „Hyundai investuje do výzkumu a vývoje široké škály ekologických technologií, jako jsou hybridní pohony s možností vnějšího dobíjení, konvenční hybridní pohony, elektromobily a elektromobily s palivovými články, aby dokázal pružně reagovat na legislativní změny a požadavky trhu. Hyundai tím usiluje o vedoucí postavení v oblasti ekologických technologií.“
Koncept HCD-14
PRECIZNÍ DESIGN S FLUIDNÍMI TVARY
Koncept HCD-14 Genesis zaujme svým precizním designem s fluidními tvary a povrchovou úpravou připomínající kapalný kov. Vysokou úroveň kvality řemeslného zpracování vyjadřují stylistické detaily napodobující drahokamy. Odvážná příď nese hluboko dolů protaženou masku chladiče s ozdobnými prvky z kartáčovaného kovu. V rozích kapoty u čelního okna jsou ventilační otvory motorového prostoru s ozdobnými kryty, které plynule navazují na design vnějších zpětných zrcátek. Silueta při pohledu zboku zdůrazňuje klasické proporce sportovního sedanu s pohonem zadních kol. Kabina je posunuta dozadu, karoserie má krátké převisy, velká kola vyplňují podběhy a výrazně se zužující pás bočních oken navazuje na krátkou záď. Na velkých kolech rovněž vyniká kombinace prémiové lehké slitiny s ozdobnými prvky z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
„HCD-14 Genesis má na silnici vzhled prémiového sportovního čtyřdveřového kupé,“ řekl Christopher Chapman, šéfdesignér studia Hyundai Design North America. „Jeho elegantní a lehká silueta klade větru minimální odpor. Precizní fluidní tvary s dramatickou povrchovou úpravou vyzařují přirozenou zdrženlivost. V interiéru je dramaticky tvarovaná přístrojová deska orientována na řidiče, který není zahlcen přemírou tlačítek pro ovládání informačního a zábavního systému. Ozdobné prvky na středové konzole v celé délce interiéru z laminovaného a frézovaného dřeva zaujmou svým svěžím vzhledem, který připomíná topografickou mapu.“
SNADNÉ NASTUPOVÁNÍ DÍKY VZADU ZAVĚŠENÝM ZADNÍM DVEŘÍM
Zadní dveře jsou zavěšeny vzadu na jednom masivním závěsu z kartáčovaného hliníku. HCD-14 Genesis s oběma otevřenými dveřmi přímo vybízí k usednutí do prostorného interiéru. Přístrojovou desku uvnitř vozu spojuje se zadními sedadly středová konzola, jejíž tvar připomíná dvojitou vzdouvající se vlnu. Tento stylistický motiv vlny ovlivnil rovněž vzhled vnitřních klik dveří a opěrek hlavy vzadu. Provozní informace poskytuje kombinace analogových a digitálních přístrojů, jejichž vzhled nezapře inspiraci letectvím. Přístrojová deska orientovaná na řidiče nabízí asymetrický středový ovládací panel, na němž jsou důležité jízdní funkce odděleny od funkcí zajišťujících pohodlí spolucestujícím. Středová konzola zahrnuje dokonce stanici pro bezpečné uložení tabletu iPad® během dynamické jízdy.
TECHNIKA ZAMĚŘENÁ NA AKTIVNÍ BEZPEČNOST
Zatímco studie HCD-14 Genesis zaujme hned na první pohled svým originálním vnějším designem, podrobná prohlídka prostoru řidiče odhalí celou řadu pokrokových technických inovací. Inženýři se specializací na ergonomii odstranili tradiční středový panel a vyvinuli pro řidiče konceptu HCD-14 intuitivní rozhraní, díky němuž může neustále sledovat dění před vozem. Designéři zbavení tradičních omezení v designu zcela nově uspořádali ovládací prvky bez přemíry tlačítek a otočných ovladačů. HCD-14 Genesis je schopen rozpoznávat povely řidiče bez odvracení pozornosti, k němuž dochází při manuálním ovládání, a to za pomoci nejmodernějších systémů sledování očí řidiče a trojrozměrného rozpoznávání ruční gestikulace. Jakmile je pohledem očí zvolena specifická funkce, lze ovládáním palcem nebo rozpoznáváním gestikulace vybírat funkce navigačního, informačního a zábavního systému, audiosystému, ventilačního a klimatizačního systému a dokonce i připojení chytrého telefonu. Toto intuitivní rozhraní poskytuje řidiči kompletní kontrolu nad všemi funkcemi při současném sledování provozu. K minimálnímu rozptylování přispívá rovněž průhledový displej, který na čelní okno promítá všechny důležité informace. Toto patentované rozhraní představuje vizi značky Hyundai v oblasti konceptu ovládání a zobrazování, který má ambice stanovit nová měřítka pro aktivní bezpečnost.
JÍZDNÍ DYNAMIKA ZAMĚŘENÁ NA ŘIDIČE
Inovativní ovládání v konceptu HCD-14 založené na sledování očí a gestikulace omezuje typické odvádění pozornosti při řízení. Řidič se tak může lépe soustředit a vychutnávat si každodenní potěšení z výjimečné jízdní dynamiky. HCD-14 Genesis v tomto směru poskytuje řidiči novou úroveň zapojení do řízení, intenzity zážitků a ovladatelnosti. Extrémně tuhá struktura karoserie, se strategickým využitím vysokopevnostní oceli, poskytuje vynikající základ pro podvozek s pohonem zadních kol. Sofistikované pětiprvkové zavěšení předních i zadních kol snižuje míru změn geometrie v celé dráze propružení kol, aby byla zajištěna konzistentní přilnavost při průjezdu zatáčkou. Systém řízení s volitelnými režimy zprostředkovává dobrý kontakt s vozovkou a citlivou zpětnou vazbu při zachování výhod elektrického posilovače v oblasti hospodárnosti. Nízkoprofilové sportovní pneumatiky zaručují optimální reakce na natočení volantu, vysokou úroveň přilnavosti při průjezdu zatáčkou a zpětnou vazbu. Sofistikovaný stabilizační systém poskytuje řidiči různé režimy pro rozmanité jízdní podmínky a preference jízdního stylu. Tak vyspělý podvozek vyžaduje pro plné uplatnění svých schopností stejně sofistikované poháněcí ústrojí a pro tento úkol je jako stvořený motor Tau® V8 z vlastního vývoje Hyundai.
MOTOR TAU® V8 S PŘÍMÝM VSTŘIKOVÁNÍM
Koncept HCD-14 Genesis je poháněn oceňovaným motorem Hyundai Tau® V8 se zdvihovým objemem 5,0 litru, který je vybaven přímým vstřikováním a plynule proměnným časováním sacích a výfukových ventilů D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Výsledkem jsou pozoruhodné výkonové parametry, nízké emise a vynikající hospodárnost. HCD-14 Genesis rozpoznává řidiče a vydává pokyn ke spuštění motoru pomocí optického systému, zatímco řazení osmistupňové samočinné převodovky může řidič převzít do svých rukou prostřednictvím páček na volantu. Výfuková soustava konceptu HCD-14 Genesis používá ve své konstrukci i keramický materiál a byla nastavena pro minimální zpětný tlak, maximální výkon ve vysokých otáčkách a hluboký barytonový zvuk. Do velmi širokých koncovek výfukové soustavy jsou integrována chladicí žebra.
[nggallery id=1842]
Tisková zpráva/-PS-