kamiony-dalnice-predjizdeni

Kamioňáci jsou prostě nepoučitelní. Znovu se navzájem předjížděli a policisté znovu rozdávali pokuty

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 7. 8. 2023


Tak dlouho řidiči kamionů ignorovali fakt, že se rozhodně nemohou předjíždět všude, kde chtějí, až policii došla trpělivost. V poslední době proto častěji vyráží na dálnice, aby předjíždění nákladních aut kontrolovala a řešila.

K takovým kontrolám došlo před několika málo dny také na Vysočině. A to i v místech, kde sice předjíždění zakázané není, ale kamioňáci si musí uvědomit, že dle zákona k takovému manévru musí mít dostatečnou rychlost. A to je bohužel fakt, na který řidiči nákladních aut zapomínají. A následně se za nimi tvoří dlouhé kolony, a tedy i zbytečné a nebezpečné situace.

Policisté upozorňují, že fakticky jediné vhodné a bezpečné místo předjíždění kamionů jsou stoupající pruhy nebo místa, kde je tento manévr povolen a ideálně tři jízdní pruhy. I tak si musí být řidič jistý, že nikoho svým manévrem neohrozí a neomezí.

Zákon o provozu na pozemních komunikacích, konkrétně paragraf 36 pak přesně říká: „Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.“

A tresty nejsou z nejmírnějších. Ve správním řízení, kde se přestupek projednává, řidič nejen, že přijde o řidičák, ale dočká se také sedmi trestných bodů a pokuty až 10 000 Kč.

Štítky: , , , , , ,

32 názorů na “Kamioňáci jsou prostě nepoučitelní. Znovu se navzájem předjížděli a policisté znovu rozdávali pokuty”

  1. Ne nadarmo se říká, že řidiči kamionu jsou sorta co vyšla tak druhou třídu základní školy. Prostě houpací kůň

    1. Ahoj , mám vysokou školu, ale jako řidič si vydělám 2x víc, to že urazite všechny, kteří Vám dováží vše od toaletního papíru až po léky a benzín, svědčí o tom že tu zvláštní školu máte asi vy.

  2. Zákaz předjíždění náklaďáků je fakt pitomost. Na D1 pojede pravý pruh tempem nejvíc naložené sklopky, tj. cca 30 do kopce. Jestli se přátelé chcete v levém vláčet 90, protože tam bude paní (pardon, někdo), která si nevěří, tak do toho. Mimochodem jestli si myslíte, že na Slováci se nepředjíždí, tak asi jezdím jinudy. Tož tak.

    1. Pokud pojede 30 a vy 90 to už se dá považovat za dostatečnou rychlost tak tu nepište bludy.

  3. Zdravím ridice MHD.Jak tady čtu ridič MHD a vozí lidi.Ja jezdím mezinárodku a taky jsem jezdil autobusem a ne jenom MHD.Ja mám soupravu a 40 tun.Tak si jezdi MHD a na tuhle tému vúbec nepiš ty ridiči MHD.

  4. Spravně,jenže pokuty evidentně nejsou učinné,proto bych sbíral řidičaky…Jezdím jako
    řidič MHD vozím lidi a mam za ně odpovědnost,kamionáci jen naklad…nic,vic..

    1. Co se ozyvas vubec ty hrdino z mhd? Jezdis po meste a vubec se te to netyka. Kdyz nebudeme predjizdet kolegy voly, kteri si setri praci aby nedostali dalsi a kvuli tomu nestihneme okna na marketech, tak driv nebo pozdejc bude v regalech plno veci chybet, jestli nezmenej markety pristup. Dneska to je tak, ze prijedes 5 minut po a nikdo se s tebou nebavi. Pro ten naklad a nic vic si skoro kazdej den chodis do kramu. Muzes zacit zrat lidi co vozis ty PANE RIDICI…..

      1. Tak to bychom všichni umřeli hlady.ale pár pitomcu za volantem kamionu nezabije houf lidí.je to jeden magor za druhým.jsem velkej tak se naseru všude.

  5. Když vidím za mnou rychlejší kamion,který mne stále dojíždí aniž bych ubíral na rychlosti.Tak mu umožním předjetí,tím že na pár vteřin uberu rychlost,aby mne hladce předjel a neblokoval osobní auta v nesmyslné koloně ale spousta řidičů to neděla a pak jsme za jelita.

  6. Ono by stačilo jednoduché řešení ,na měsíc kompet nikdo nevyjet a pak by vám možná vy inteligenti došlo, že nejezdíme jen markety, ale to by vám stejně asi nedošlo vy machírci co nás tady furt urážíte, a ti co tady porušují at platí, ale to by musela fungovat policie jak v německu, rakousku atd.

  7. Petr,
    už mi to připadá že když není o čem psát tak se vrhneme zas na předjíždění kamionů!!!! Nikde ve vyhlášce není napsané že se nesmí kamiony předjíždět !!!
    Tyto štvavé články nejsou pro nikoho dobré a jen ve všech budí emoce že ten slabší
    a ten co se nemůže bránit na toho se lépe plive špína.
    Ještě chvíli a bude se psát o tom že ti ve škodovkách a pomalejší v budou muset
    uhýbat těm agresivnějším.
    Tento článek stejně neodborný a štvavý všichni proti všem vy uhněte všichni ostatní protože já jedu já jediný to může valit na plno!!!
    Smutné že jsou takový pisálkové co štvou lidi mezi sebou !!!!

    1. Zákon o provozu na pozemních komunikacích, konkrétně paragraf 36 pak přesně říká: „Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 metrů, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.“

      1. Taková drobná otázka – pojedete s osobákem po dálnici a před vámi pojede jiné vozidlo 128 km/hod. Pojedete za ním celou dálnici, nebo ho začnete předjíždět rychlostí 130?

    2. Další „Profík“, který ani netuší, že provoz na pozemních komunikacích není upraven vyhláškou, nýbrž zákonem. A v tom zákoně je naopak jednoznačně napsáno, kdy vozidla nad 12t předjíždět nesmí.

      A pak to má na silnicách tak vypadat. Za co má profesák by mě fakt zajímalo…

    3. Jo, zase neni o cem psat, tak se holt vrhneme na kamiony. Ale ze by nekdo napsal treba o tom, co predvadej na cestach karavanisti, to neee! A at si kazdej sahne sam do svedomi, dobytkove sedi ve vsech typech aut. Bohuzel jsme velci, mame omezovace, tak nam to trva dyl. Jenze pochopit, ze potrebuju predjet kolegu pred sebou, protoze je treba tezce nalozenej, a pokud ho nepredjedu, tak se za nim potahnu v zakazu do kazdyho kopce tricitkou, to je holt pro nekoho neresitelna zalezitost. OA kdyz ubere a pak na to zase slapne, tak leti dal, ja se budu na puvodni rychlost skrabat jeste dalsi dva kilometry. Takze asi tak.

  8. A proč se vše svádí jen na řidiče kamionů.Mnohem více nehod způsobují řidiči OA.Nedodržení bezpečné vzdálenosti,MT v ruce,vysoká rychlost,řazení na poslední chvíli.Proč policie netrestá i tyto řidiče.Kdyby zde byly kvalitní dálnice(myslím tím víceproudé)nebyl by žádný problém.Ale stejně by se zde našli lidé,kterým by ti řidiči velkých aut opět zavazeli.Hold jedu já a nikdo nemá právo mi zavazet.Proč když si držím odstup pro bezpečné zastavení,mi tam musí nějaký trotl vjed a ohrozit mě.Jak je možné,že kde je povolená 130 někdo jede 160.Nebo naopak jede jak lemra 92 a blokuje levý jízdní pruh a braní plynulosti provozu na pozemní komunikaci.Ať si každý zamete před vlastním prahem!!!!!!!

  9. ……….proč? Protože je u nás vzájemné předjíždění kamionů stále povoleno. Slovensko,Slovinsko atd., takové problémy řešit nemusí. Člověk nemusí být „dopravní expert“ ,aby z logiky věci nevěděl,že kamiony a jejich „počínání“ na našich silnicích je jednou z hlavních příčin dopravních nehod.
    Zákaz předjíždění kamionů musí být jednoznačnou prioritou MD a Policie ČR. A kde jsou všechny pojišťovny, „zelení“,různá hnutí,spolky na ochranu živ., prostředí atd.,těm by snad na ekologii a bezpečnosti provozu mělo také záležet….

      1. Přepočítejte počet nehod na počet vozidel, registrovaný v jednotlivých kategoriích a pak se můžeme bavit…

      2. On si totiž každý řidič OA dokáže spočítat, že když to napálí 1,5t do 1,5t má větší šanci to přežít, než když pošle 1,5t proti 38t. Pokud je to OA proti OA v přiměřené rychlosti, zastaví se o motory a přední nápravy. Pokud je to ale OA proti naloženému TIR, motor OA většinou končí na místě předních sedadel. Samozřejmě se bavím o čelním střetu. V tom má řidič TIR výhodu, protože sedí nad motorem výš proti autu. Jistě namítnete, že se kabina převrátí vpřed, ale pokud je možnost si vybrat co trefit, svodidla ne, ty bolí a odrazí do cesty dalšímu autu, ve škarpě riskujeme převrácení, ve stromě roztržení vozidla, tudíž zbývá jen trefit jiného chudáka v OA a doufat, že to dáte oba jen se škodou na plechu. Proto je víc nehod OA a na silnicích jich také jezdí víc, než jiných dopravních prostředků.

    1. Podle některých článků nejsou schopni zprovoznit a řádně používat snad jedinou silniční váhu v ČR. Pak se můžem divit. A kromě toho, pode jakéhosi zajímavého propočtu (bůhví jestli nějaký relevantní vůbec existuje) „nelze“ zdražit kamionům mýtné víc, přitom údajně v Chorvatsku podle jistého článku mají v porovnání s námi mýtné pro kamiony cca 2-násobné. Jsem zvědav, jestli pan ministr Kupka bude někdy schopen tento propočet řádně vysvětlit, aby to pochopila veřejnost…

    2. Další rytrák. A co ty blbové v osobních autech co jedou po dálnici 85 km-h?Ty určite patríš mezi ne že jo?

      1. na dálnici jet mohou vozidla s konstrukční rychlostí 80 km/hod, tj nejsou blbové když jim to rychleji nejede

    3. Slovensko je placka. Jediné kopce ksou Tatry. Přes Vysočinu byt zákaz tak je kolona až do Prostějova

  10. A co napsat článek s titulkem: „Řidiči osobních aut jsou zkrátka nepoučitelní. Znovu překračovali rychlost, policisté znovu rozdávali pokuty.“?

  11. Nejde jen o předjíždění. Kdyby ten v levým vždycky viditelně předjížděl – jenže kolikrát jenom jede vedle toho v pravým. To mi pak projde hlavou „nes–r se do levýho, když na to nemáš“. A o zařazování z připojovacího do průběžnýho, kdy se cpou do průběžnýho i při nějakejch 60-70 km/h jakmile končí plná, přitom maj před sebou minimálně 50 m připojováku, to je taky „nádhera“.
    Na kecy o marketech kašlu. Rozumnej člověk ví, že vozidlo na silnici může být zdrženo prakticky čímkoliv: stažené závory na přejezdu, najdu zraněného, musím mu pomoct, někde se ucpe silnice kvůli zúžení… Takže je nabíledni, že „přesně na minutu“, jak si údajně někteří skladníci představují, prostě dojet nelze.

    1. Jasně a OA to pustí z připojováku hned jak končí plná ve 40km a má před sebou 200m připojováku a tohle se děje denně tak nemel.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru