kia_stinger_gt-automycka

Máte rádi čisté auto? A necháváte si ho umývat v kartáčových myčkách na čerpacích stanicích? Pak byste měli zbystřit, protože ne vždy je ten nejdražší program tím nejlepším, ba právě naopak. S informací před časem přišel německý autoklub ADAC.

Přečtěte si také:  Video ukáže první československou ruční myčku. Kompletní umytí stálo 14 Kčs

I když už za sebou máme půlku dubna, tak i v posledních dnech nás ještě trápily sněhové přeháňky a silničáři ještě solili. Sůl pro auto ale rozhodně není dobrá, takže je dobré ji z něj spláchnout. To se dá ideálně provést třeba v kartáčové myčce, kde se u těch dražších programů nabízí i mytí podvozku.

Německý autoklub ADAC ale ve svém článku varuje, že to nemusí být vždy dobrý nápad. Sůl a nečistoty nejsou jen na karoserii, ale právě i na podvozku a trysky, které jej ostřikují mohou způsobit problémy. Týká se to hlavně starých aut, u nichž může voda, která s sebou vezme i sůl a nečistoty, pod velkým tlakem zaplavit i ty nejmenší skulinky a místečka, kam by se jinak nedostala. A sůl může ve staré karoserii, která nemusí být dobře nebo dokonce vůbec ošetřena proti korozi, nadělat velkou paseku. Auto tak může začít reznout zevnitř. A protože to na první pohled nemusí být vidět, může to znamenat vážný problém – třeba při nehodě, kdy by nemusel být skelet dostatečně pevný.

U nových aut je to podle ADAC naopak zbytečné, protože podvozek bývá důkladně zakrytován plastem. Výrobci tím totiž dnes snižují aerodynamický odpor vzduchu a tím pádem i spotřebu paliva, respektive tolik důležité hodnoty emisí CO2.

Přečtěte si také:  Video od škodovky radí, jak správně umýt auto

Podle ADAC je tak lepší nechat auto umýt někde v ruční myčce. Tam se o auto stará člověk a podvozek se tam dá umýt tlakovou vodou také, navíc mnohem šetrněji. Je to ale finančně i časově náročnější. Ruční myčky ale dnes vznikají i v garážích a na parkovištích obchodních center, takže se dá čas při mytí auta relativně rozumně využít.

Dražší programy v kartáčových myčkách také občas přejedou kartáči po karoserii dvakrát. Poprvé jim zpravidla předchází předmytí aktivní pěnou a vodou, při druhém kole už ale nikoliv. Kartáče tak mohou karoserii poškrábat, protože nemusejí mít dostatek šampónu. I tak ale po dlouhodobém používání kartáčových myček – ačkoliv jejich kvalita šla za poslední léta nahoru – vzniknou na laku škrábance a lak zmatní.

Přidat komentář