test-volkswagen-golf-gti-clubsport-2025-9

Ještě nepředstavený Volkswagen Golf GTI Edition 50 je už teď nejrychlejším VW na Nürbrugringu

Autor: Petr Pilný - Zdroj: autoevolution.com, Volkswagen - Ilustrační foto: Pavel Srp - 15. 6. 2025


Volkswagen se připravuje na pořádnou oslavu – příští rok totiž uplyne půl století od chvíle, kdy se světu poprvé představil Volkswagen Golf GTI. Aby to automobilka oslavila stylově, připravila speciální edici, která má být tím vůbec nejrychlejším sériovým Golfem GTI v historii. Právě tenhle nový kousek nedávno zajel rekordní čas na legendárním okruhu Nürburgring.

Předprodukční verzi auta si vzal do parády profesionální závodník Benny Leuchter a Nordschleife, tedy „severní smyčku“ Nürburgringu dlouhou 20,8 km, projel za 7 minut a 46,13 sekundy. Volkswagen Golf GTI Edition 50 (jak se vůz oficiálně jmenuje) je tak podle Volkswagenu nejrychlejším modelem značky, který kdy tenhle náročný okruh pokořil.

K tomu, aby zajel takový čas, pomohly i speciální pneumatiky Bridgestone Potenza Race, vyvinuté právě pro tuhle edici. Ty budou k dispozici v rámci volitelného Performance balíčku, který zahrne také odlehčená 19palcová kola a sportovní podvozek.

„Celé nastavení Golfu GTI Edition 50 je navržené tak, abyste mohli projet ideální stopu na Nordschleife s maximální přesností,“ říká Benny Leuchter. „Pokud chcete být na okruhu opravdu rychlí, auto musí umět vyrovnat typické nerovnosti trati a zároveň projíždět zatáčky vysokou rychlostí. A přesně to tenhle GTI zvládá naprosto dokonale.“

Test Volkswagen Golf GTI Clubsport | 2025

Otázka, která asi napadne každého fanouška, je, kolik vlastně tohle auto bude mít výkonu? To zatím VW tají. Detaily si nechává až na oficiální představení, které proběhne 20. června 2025, těsně před startem slavného 24hodinového závodu na Nürburgringu. Na silnice se GTI Edition 50 dostane až v roce 2026, tedy v roce, kdy Golf GTI oficiálně oslaví své padesátiny.

Volkswagen nicméně už teď tvrdí, že půjde o „nejvýkonnější sériový Golf GTI všech dob“, takže můžeme očekávat víc než u současného GTI Clubsport, který nabízí 221 kW/300 koní a 400 Nm točivého momentu. Pro srovnání, běžná verze GTI má 195 kW/265 koní a 370 Nm.

Zajímavostí je, že právě Benny Leuchter už na Nürburgringu stanovil rekord i dříve. Bylo to v roce 2016, kdy se za volantem Golfu GTI Clubsport S dostal na čas 7:49.21. V roce 2022 zajel ještě rychleji s čtyřkolkou Golf R 20 Years, tehdy to bylo 7:47.31. U nové GTI Edition 50 se navíc do času počítal i krátký úsek mezi začátkem a koncem tribuny, což u starších rekordů nebylo.

A pokud vás zajímá, jak to celé vypadalo v akci, Volkswagen k jízdě zveřejnil i video:


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru