Jen co vyjel z STK, kontrolovala ho policie a technickou mu zase vzala. Problém má řidič i samotná STK

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Policie ČR - 20. 6. 2024


Už řadu měsíců policie upozorňuje na to, že se zaměří na kontroly emisí a technického stavu aut na silnicích. Kontroly v posledních týdnech probíhají po celém Česku, včetně moravskoslezského kraje, kde jednoho z řidičů zastavili při cestě z STK. A zjistili u něj problém.

Dopravní policisté se na kontrolu technického stavu aut a emisí vydali společně s Centrem služeb pro silniční dopravu. Auta určená ke kontrole vybírali policisté náhodou, některá z nich dokonce zrovna odjížděla ze stanice technické kontroly. „Policisté učinili standardní kontrolu vozidla, u řidičů provedli dechovou zkoušku a zkontrolovali doklady. Následovala technická silniční kontrola, při které pracovníci Centra pomocí přístrojů měřili a zaznamenávali emisní hodnoty. Měřili volnou akceleraci, hodnotu a pásmo kouřivosti,“ popsala krajská policejní tisková mluvčí Soňa Štětínská.

Celkem bylo zkontrolováno devět aut, přičemž pět z nich měřením emisí nebo kontrolou technického stavu neprošlo. Jedno z nich navíc zrovna vyjelo z STK. „Překročení emisních norem je klasifikováno jako vážná závada. Policisté všem řidičům vyhotovili doklad o provedené silniční kontrole a omezili technickou způsobilost vozidla na 30 dnů. Automobil tak nelze pro nesplnění podmínek provozu užívat na pozemních komunikacích, a je zapotřebí neprodleně, nejpozději do 30 dnů, učinit nápravu a projít stanicí technické kontroly,“ doplnila Soňa Štětínská.

Kromě zrušení platnosti technické prohlídky policisté také rozdávali pokuty, každý řidič na místě zaplatil 1500 Kč. Dva provozovatelé byli předáni do správního řízení a problémy má i samotná STK, ze které vyjelo auto se zjevnými závadami, tedy prasklým čelním oknem a nevyhovujícími emisemi.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

168 názorů na “Jen co vyjel z STK, kontrolovala ho policie a technickou mu zase vzala. Problém má řidič i samotná STK”

  1. 98% nafťáků co jezdí v ČR jsou smradlavý, (hlavně dusitany) minimálně za studena a to že tam patří i to vaše je jisté.

    Normální auta jezdí na benzín!
    Traktory a náklaďáky na naftu.

    Jak tu někdo psal, že má 50 let starý Zetor a má ho OK, že nekouří (po zahřátí) má pravdu, kolikrát je v mnohem lepší kondici, nesmrdí z něho dusitany, než jako osobáky TDI u nás!

  2. To je vtip?Tak já si za službu zaplatím a pak mám platit pokutu, že to někdo udělal špatně.Tsk to je na soud, jen z principu.

    1. Presne kdyz projdu legalne tak at si to odsere stk a dalsi vec, ja bych nikoho do vlastniho auta nepustil, nevim zda muzu toto zakazat nebo ne, ja taky cizim lidem nelezu do auta a nedupuu na plyn, to by me sralo nejvic ze si tam sedne typek a bude dupat na plyn co to da. Da se timto nejak branit nebo to nejde jen se ptam , to jako kdybych rekl ze policajtum taky huli auto at jim to zkontroluji. Ja pochybuji ze kazde policejni auto je v poradku s kourivosti, urcite taky ne

      1. Při měření emisí se vždy a několikrát dává „plný plyn“. Standartní postup. Pokud máš auto(motor) v cajku tak není problém .

        1. Radim Beránek Beránek

          to není pravda!!! záleží na metodice a hlavně postupu měření. Pochybuju, že ho policajti dodržují. Já bych si tedy od nich motor ničit nenechal, i když mám vše v pořádku.

      2. U nás STK stojí 500,- , když to dáš automechanikovi a když mu to nedáš,tak tě většinou vyhodí a stojí tě to ještě více.A na stavu tak nějak nezáleží.

    2. Jasne to se muzete soudit s stk. Ale v tomhle pripade to asi neudela, protoze nepochybne byl domluveny s stk, ze to projde. 🤷

    3. Všechny diesly se podle předpisů musí vejít s kouřivostí do indexu 0,25 – i ty které mají z výroby stanovený 0,50; 0,85; 1,50; …
      Takže i desetiletý nafťák neprojde emisemi a všichni to vědí. Jenže i děti mají hlad a tak si nekoupíme novější auto, ani nezačneme jezdit na koni…
      Děkuji všem technikům na ME a STK za jejich obětavou práci!

      1. Žena má Fabii III 1,4TDi. 2015. Občas ji prozenu po dálnici a když jsme teď jeli s 8letou na STK, tak jsem po cestě prohnal taky. Kde nešlo jet rychle, aspoň vysoké otáčky. Ekologii zdar. Prošla bez problémů.

    4. No nejvíc na tom musí nasrat, že někdo pravděpodobně podmázl technika STK, pak ještě dostal flastra a pak musí na STK stejně znova a zaplatit za opravu, čemuž se chtěl původně vyhnout. 😀

  3. Policisté to mají v malíku. Když vidí TDI a jede ve me městě je na 50% jasný,že
    motor nemá 90 stupňů a tím pádem vytváří nadměrné emise a neprojde měřením.
    To je všeobecně známá věc. Když nechám nastartovaný diesel před barákem,aby se zahřál na provozní teplotu,je to více méně trestné.
    Jezdím dálky a benzín se mi nevyplatí,jak to mám udělat ?

    1. Vznést námitku proti rozhodnutí a pokutu neplatit. Měření emisí podléhá značnému množství podmínek a pokud je byť jedna porušena, je měření nezpůsobilé. Řidiči se však obecně nebrání a mnohdy i přes zjevné nedostatky policejních kontrol pokuty platí. „Na úředníka je třeba tvrdá ruka a přísnost, nikoli shovívavost a vstřícnost“. To platilo a platí stále.

      1. Radim Beránek Beránek

        přesně tak. A myslím (tedy pokud to opět nezměnili), že měření musí být prováděno v uzavřeném prostoru s odsáváním.
        Ti klucí co to měřej, musí celej den žrát ty smrady z aut, protože to nesměj měřit venku a nějakej policajt, kterej umí sotva číst a psát , může?

    2. No pokud je neporušen výfukový systém tak se bránit jinak sklapnout podpatky a uvést vše na správnou míru

    3. To by platilo, pokud by na STK nedělali emisní zkoušku. Čili zjevně byla malá domů a proto by mohl být během testu motor studený…

  4. Nechápu,čemu se každý diví.např.v Rakousku jsou takové kontroly běžné a především tam jsou několika násobně vyšší pokuty.na rozdíl od ČR si tam nikdo nedovolí jezdit s vrakem nebo s dieselem,který má odstraněný filtr pevných částic,který když vystřelí z křižovatky tak za ním zůstane mrak černého dýmu.

    1. Nejlepší na tom je to, že v Polsku mají STK každý rok,.ale.emise nemají vůbec. Polákům i dva roky starý diesel kouří jako stará Avie. Tak jak je to v EU z těmi normami euro když v Polsku měření emisí není.

      1. Když někomu kouří 2 roky starý diesel jako kamna, má zcela určitě odstraněný filtr pevných částic a kouřící diesel bez filtru pevných částic má určitě vadné vstřiky.

    2. Byl jsem na dovolené ve Francii u moře. Majitlka penzionu velice příjemná paní. Vyprávěla že Dostála od státu 9000euro na vzdělávání dítěte. Přesněji kvůli tomu, že její dítě se dobře učí. U nás jenom samá pokuta a trest. Bravo bravosimo

      1. Neporušujte předpisy, nebudete platit pokuty. U nás je školství zdarma, na co by jste chtěl příspěvek??

        1. Ahoj Školství bylo zdarma naposledy za komunistů za syna platím každý měsíc plus učebnice atd.a to je na učňáku za mě nic rodiče neplatily 😀😀😀

    3. Jen tak pro zajímavost-kolik má měsíčně čistý příjem průměrný rakušák. Tedy žádný manager apod. !! I v rakousku jsou natěrači, pekaři atd…. kolik zaplatí rakušák za energie, byt, stravu atd….. kolik dá za nový auto. Když má zhruba 3.000,-euro je to cca x 26,-Kč je to asi 78.000,-kč v přepočtu. Nechápu zdejší chytrolíny a nutelíny proč srovnávají nepřepočtené. Ve zlodějčekostaně je SKUTEČNÝ průměr měsíčně nějakých 30.000,-Kč hrubýho, tj.cca 1.153,-euro. Tedy 2,6x MÉNĚ !!! A Rakousko má své zákony-od zák.poj.vozidel, možnost jedné RZ na několik vozidel atd. Spolužák tam žil 15.let. A když se budou v Rakousku či jinde věšet za pytel na strom, tak musí i tu ??

    4. přesně tak … minulý týden padla pokuta a odebrání SPZ z bržděného vleku jen proto, že nebrzdil na tolik jak je u nich stanovený zákon… 1700 euro pokuta, odstavený vlek a odebrání značek…
      a nějaké argumenty policii vůbec nezajímaly

  5. VYKUTALENEJ EMISAK

    Zaplat panbůh za ty stare popelnice, ani netušíte, kolik si takovy techni denne prilepsi k vyplate chaaaaa

  6. Tady je ale odborníků na emise a potažmo na spalovací motory, mohli byste jít rovnou přednášet do školícího střediska BOSCH….

  7. Taky mě to koplo, ale neřeším. Spiše mě mrzí různé vědomostní otázky mladeži a kolem jdoucích – to je mazec, např otázka vyjmenuj vyjmenovaná slova po R. Třeba rypadlo…apod.

  8. ..vypadlo mě v článku že zákony jsou tady jen pro NĚKOHO..Další ale je že ty otevřené chytré hlavy co nám vládnou ba neustále nás na všech frontách jen víc a víc buzerují jsou ve své zaslepanosti tak tupý že je jaksi dosud m.j.nenapadlo že když těmi jejich trestnými body za každou píč..inu po vybodování přijde řidič o papíry tak po tuto dobu nejenže nejezdí(a pokud jeho řidičák živil jeho nebo celou jeho rodinu tak je to opět další sociální problém na který zákonitě pak navazujou další,ale po tu dobu logicky nečerpá phm a tím nepřispívá do té nenažrané tlamy tohoto státu-že?….Jenže i na toto stačí obyčejný selský rozum který těm Harvardům nahoře i pod nima jaksi čím dál víc chybí… Pokuta SNAD do tzv.kasy přispěje- ale body z ní opět naopak uberou…..

    1. Hmm a nebylo by nejlepší o ten řidičák nepřijít a prostě dodržovat pravidla? Problém vidím v některých nesmyslných pravidlech což demotivuje jejich dodržování. Bodový systém jako takový není špatný, ale třicítka na přehledném úseku s minimálním provozem je špatně, nebo stopka na přehledné křižovatce. Proč na hlavním tahu v liduprázdné obci se třemi baráky je 50? V Rakousku v takových místech je 70 a dalo by se pokračovat hodiny, to není problém vlády, ale všech těch úředníků a patolízalů, kteří o těchto věcech rozhodují.

  9. Nevím čemu se tady kdo ještě diví!! Bordel všude stát rozkradenej zákony jen pro -policejní stát založený na buzeraci !!A co ty mraky Ukrajinských ap.aut? Ty maj emise a vše naprosto v pořádku že?….Peskování a stahování z kůže obyčejný lidí pokuty věčné výhružky věčná nejistota ve všem atd atd….Nojo on tu promr..nou státní pokladnu NĚKDO nějak naplnit musí…Kdyby za to opravili alespoň ty tzv.silnice-to je jeden velký tankodrom!!!!!!! To jsme se po 35 letech od tý komedie dočkali pěkných věcí v této demokratůře Augiášova chléva!!! A to není bohužel zdaleka konec!!!! PRYČ ODTUD JÍT S TOU KARAVANOU MRAKŮ……

      1. Rostislav Kuchař

        Pěkně blbá odpověď pokud máte aspoň trochu mozku tak by jste pochopil toho pána co tam napsal

        1. Vsichni rikate kolik vidite kouricich a hulicich aut, tak se zeptejte kolik takovych aut vidi hlidky a kolik jich sankcionovali…. Jak je to mozne ze dokazi takhle hulit v klidu, kdyz na kazdem rohu meri a buzeruji za pasy? Kolik jich pokutovali za rok? Pak se udela jedna hura akce, aby bylo o cem zase povidat a vlastne tlachat o nicem…prevence je volba, ale ta samozrejme neni dojna pro stat…

          1. Bohužel je. Úřady státní kasu dojí neustále. Proč myslíte, že se akce chytili jsme 9 z 10 děje? Pro vykázání činnosti! I pitomec dokáže sestavit potřebný podíl adeptů ke kontrole a vytvořit tím „správný“ statistický údaj. O který pak opře hlášení, že 90% kontrolovaných mělo závadu.

      2. Nebo vyjmenovaná slova po D. ( Do ruky, do pusy, do p.ci, do p.dele, do sprchy a domů) 👍👍👍

    1. Dost často se mi stává že při výjezdu z křižovatky dýzl přede mnou vypustí z výfuku takovou kouřovou clonu že přes ni není ani vidět. Možná máte taky takové auto. Holt potrefená husa….

      1. Tibor Kovalančík

        Přesně! Transportérům galaxům šaranům a upraveným audinám obloukem! – fuj-a jim to nedojde proč nikdo za noma nechce jet! – oni jsou v klídku!

        1. Jestli tahas za sebou elektrickou snuru u auta od zasuvky k zasuvce, jezdi oklikou a nezaclanej na ceste vetsine co jezdi s naftakama…Ve finale vyhuli vic cmoudu elektrarny nez naftove motory, ale dychat smrad z techto elektraren ti zrejme nevadi😄

  10. Mám Felici 1,6 VW motor, vyměnil jsem katalyzátor a komplet zapalování děravý výfuk za nový a ve spojích zalepený. Mám dojem, že je snaha taková auta vyřadit z provozu, protože se jedná o emisní trojku. Katalyzátor měnil automechanik, který má k dispozici diagnostiku, přesto neobjevil, že je problém s jedním válcem. Probíjela fajfka, proto jsem vyměnil komplet zapalování. Tyto motory mají klasický rozdělovač, který nemusí být úplně přesný. Vzhledem k tomu, že jsem důchodce přes 70 let už nemá význam měnit auto s kterým najezdím 3000 km za rok. Žádný z politiků si nedovede představit kolik provoz auta vzhledem k výši důchodu znamená včetně lékařské prohlídky každé dva roky. Protože žijí v malé osadě na venkově a pohyb už je prone náročný je tato situace neúnosná.

    1. Máte pravdu, vidím velký rozdíl mezi emisemi a nefunkčním brzdami. Ale místo aby policajti řešili nebezpečné řidiče a jejich manévry na silnicích, tak se raději někde zašijí a budou měřit emise, nebo překročenou 50tku na přehledném mistě.

      1. Martin Smolik

        Ne právě ti řídící co mají problém z emisemi a brzdami a mají sjeté gumy a podobně jsou ti nebezpeční protože ve směs to jsou mladí kluci kteří si myslí že můžou vše . Tak ano tyto kontroly jsou potřeba.

    2. Tibor Kovalančík

      A proč dostali pokutu řidiči? – jak to mají vědět, že to mají špatně? – kor když projeli technickou!? – to si dělají ko-zy?

      1. Ze zákona odpovědnost je na majiteli vozidla,policie neřeší,kdy byla technická.Prostě v daný okamžik vozidlo nesplňuje a je jedno,jestli bylo na STK před 5 minutami nebo rokem a půl.Takže to odskáče majitel vozidla a s STK ať si to vyřídí,jak chce.Stejně u benzínu,když dovezou zavážku,za kvalitu pak při prodeji je odpovědný majitel pumpy, pokud mu tam najdou z ČOI problémy v kvalitě,odskáče to on a pak ať si to řeší s dodavatelem. Že to řidič nebo pumpař neovlivní,zákon nezajímá.Selským rozumem je to sice sviňárna,ale zákony mají svojí logiku,často odlišnou od rozumu a zákon je zákon a nazdar.Z podobného ranku je hláška,k soudu se chodí pro rozsudek,nikoliv pro spravedlnost.

  11. Proti měření emisí mobilním zařízením v terénu není námitek. To co je pro mě nepochopitelné, je vygenerování sankce proti samotnému řidiči, který nenese odpovědnost za provedené měření ve stanici STK. Samotné STK je pod systémem jakosti s dohledem renotifikovanou NB Dekra. Nemyslím si, že by samotní majitelé vozů měli enormní zájem o soukromý nákup drahého diagnostického zařízení, aby si mohli sami provést kontrolu provedeného měření (a udržovali jej v požadovaném konfirmačním stavu – to je nemožné). Veškerou odpovědnost by tedy měla za svou kontrolu jednoznačně nést STK (včetně nápravy výsledků původní kontroly), nikoli provozovatel vozidla. V tomto ohledu provozovatelé vozidel nemají šanci a policisté by se nad tímto postupem měli hluboce zamyslet, v opačném případě jsou periodické kontroly ve stanicích v tomto ohledu úplně zbytečné.

    1. Na prasklé okno nepotřebuje zařízení. Nemluvě o tom na dané stk došlo očividně k úplatky jak je zvykem . Za úsměv s prasklý oknem a atd určitě neprosel

    2. Stanici bych dal pokutu 500 000 a ještě jedno zákaz činnosti na 10 let, nejvíce kouři nákladní auta těch co mají malé firmy málo zaměstnanců luxusní auta a zaměstnanci mají nářadí a auta staré i 40 let ?

    3. Jaromír Buček

      Policisté by se neměli zamyslet, provozovatel který vyjede z certifikované STK nemůže být pokutován. Policisté by měli okamžitě zamířit do oné STK a konat.

    4. Přesně, osobně bych finanční pokutu a veškeré další výdaje spojené s nápravou a novou kontrolou STK požadoval k proplacení od STK odkud jsem právě odjel jako reklamaci za špatně provedenou kontrolu.

    5. Viz můj příspěvek výše, zákon a rozum jsou dvě často neslučitelné věci. Právě z toho žijí právníci, kteří dokáží uvažovat logikou zákona a ne logikou lidského rozumu.Policie se nad ničím zamýšlet nebude,ti jednají pouze v intencích zákona,který jim něco ukládá, nařizuje, zakazuje a oni tak musí nebo nesmí konat,ať se jim to líbí nebo ne Za to jsou placeni, že musí poslechnout bez ohledu na své vnitřní přesvědčení.

  12. Za mě ok. Všechny staré tatrovky Avie transportéry s milionem km apod. Fakt už tohle nemáme zapotřebí. Mám Ford fusion 1.4tdci prošel jsem emisemi naprosto legitimně, protože nejezdím na 5. 1000 ot/min po městě a měním olej po 15 000. Chce to péči a zdravý rozum a ne úplatky.

    1. Martine, vozy se vždy posuzují podle emisní normy, která platila. S tím se smiřte. A že jsou některá auta stará, s tím také. Uvědomte si, že například do terénu jsou stále vhodné i staré nákladní vozy typu Tatra, Praga V3S nebo právě ta Avia. Jednou přijde den, že i váš Fusion TDCI začne mít problém.

    2. Martin Smolik

      Ano přesně s vámi souhlasím. Základ je se starat o auto. A i lajk musí poznat že když šlápne na plyn a válí se za ním kouř tak je asi něco špatně. To je jen příklad.

  13. Tak to aby vymysleli. novou instituci. Ne? Když STK neni 100 procentí. kontrola kontroly. A další kontrola.To je v čechách zvik. Podvádět se podvádělo a jinak to nebude.Najednou to nezměníme.

  14. Mě by zajímalo jak běžný uživatel pozná, že mu auto nesplňuje emisní limity když už má třeba půl roku po STK a auto mu nehlásí žádnou chybu, jak za toto mohou dávat pokuty.

    1. Pozná to tak, že mu při kontrole dají poliši pokutu. Mne osobně nezajímá jestli o tom ví, nebo prý neví, já chci čistší vzduch.

      1. Tak se skuzte zaměřit na Letadla a budete se divit.Atmosferu kurví hlavně letecký provoz.A studie to dokazují a to nikomu nevadí co?

        1. Sice máte pravdu, ale v tom, co vidíte za letadlem ve výšce, jsou emise jen velice malou složkou.

          1. Říkám to pořád, hlídají emise, ale že si člověk ničí podvozek na stavu silnic to už je jim jedno. Koupím si lepší auto, ale až tady budu jezdit po silnicích a ne tankodromu. Hlavně že je zase na čem vydělat. Jinak emise se snažím hlídat, měním olej, aditiva, ale můžu věřit tomu co tady tankuju? Zase se to dalo směrem který je nejjednodušší, čepovat obyčejný lidi.

          2. Kontrola emisí mobilním zařízením se jeví jako účelové a až šikanózní a měla by začínat odebráním vzorků paliva, které legálně řidiči tankují u pump v EU.Ty přísady co do nich musí přimíchávat nám ničí naše motory a většinou nejsou na tento druh paliva postavená….

        1. Pravda. Žijeme v Česku, a tady je skoro vše ještě jak v 19. století. Hlavně ta mysl odpůrců EU. Joo, tenkrát anno 1880 jsme žádný „Green Deal“ neznali a taky jsme žili…

      2. Dobry den ,myslite že naše tečka evropy na zemi ovlivni čiščí vzduch? ?? Vážený pane ,prostudujte si nějake studie ,!! To co dělaji je směšné ,!! Nějake emise nemaji na dopad zadny vliv ,do nedavma dokonce v nemecku emise neresili a co se delo vubec nic !!!za druhe podivejte se na mapu sveta ,koulnete na evropu a znytek sveta !! Za třetí ,planeta aby žila potřebuje CO2 aby žila veškerá zeleň !! Podle studii je v ovzduši pod limitem CO2 ,!! Kakto ze pred tisicimi lety tu horelo vse na kazdem rohu a co se stalo nic !!!! A ted ? Naopak to CO2,zdaleka neprodukuje evropa ,ale cina a rusko mili pane,zakazuji nam uz i kotle ,je to pro smich na hotelech treba v cine a indii jsou velke dieselove agregaty ktere vyrabeji el proud ,i pro klimatizace v tech hotelich ,umite si predstavit kolik desitek tisic tech agregatu produkuji co2,? Mozna vic jak lodni doprava a o ty nevite take vubec nic ,vite kolik je lodnich spolecnosti? Vite kolik jedna lodni spolecnost vlastni tankeru a kolik za jednu cestu jedna lod vyprodukuje Co2? Mili pane prečtěte si o tom neco a pak se tu ohanejte pokutami a zalazem cinnosti ,a az si aspon zkistite kolik vlastni jedna lod i spolecnost tankeru ,verim ze ženite nazor a zasmejete se tomuhle priblblemu evropskemu systemu na snizovani Co2!!!!!! A posledni vec vite kolik vyprodukuje kg nebo tun jedno horici elektroauto ?? A letadla s tim nemaji nic spolecneho!

      3. To zruš tisíce letadel,ty spálý miliony tun paliva,a bez emisí.pak budeš mít čerství vzduch,na to myslí

    2. Jestli auto prošlo poctivě, tak byste musel mít jó smůlu, aby se zhoršilo tak rychle a ještě Vás vyhmátli (a nebo být úplně slepý a nevidět černou mlhu za sebou).
      Cajti honí především ty, co mají vykuchané filtry (černá mlha), zničené katalyzátory (divný zápach) a ne ty, co mají půl roku po technické místo maximální 0,30 už celých 0,31 čehosi – alespoň doufám (protože u hraničních rozdílů může hrát roli mnoho faktorů z okolí a tu setinu dvě dolů technik na STK obhájí, když bude o motoru něco málo vědět).

    3. Občas se podívejte do zrcadla když šlápněte na plyn je to vidět. A pokud svoje auto znám tak vím že je něco špatně.

  15. Za mě je to naprosto v pořádku když vidím co všecho jsou některé STK pusit na silnici.Doufám že tato STK dostane pořádný flastr jinak to celé potom pozbývá smysl.A zrušení VTP další dobrá zbraň pro podvodníky …

    1. Zrušení VTP je úžasná zbraň. Stačí znát VIN a máte ke všem údajům o vozidle přístup a bez papíru. No je tragédie, když si z předního okna VINko přečtete a rázem víte jaké rozměry kol mám v registru zapsané, a jestli mám zapsaný oranžový maják co s ním machruju atd.

  16. Zase jenom vysírání a demonstrace síly ze strany státu nic jiného. Policajty by měli vyházet a byl by klid.

    1. Zajímalo by mě, jak mohu dostat pokutu za něco se nejsem schopen odhalit. Je tu někdo kdo si dokáže doma naměřit emise. Já osobně s stk nijak nepodvadim, ale určitě nemám 100% jistotu ze bych třeba v tuto chvíli prošel.

      1. Máte odpovědnost ze zákona, který to tak nařizuje a basta, ostatní je tak naprosto váš problém. Logika zákona. Normální rozum do toho netahejte.

    2. Když konečně pochytají ty, co za nimi člověk nemůže jet pro černou mlhu (hlavně AUDI a BMW kolem deseti let věku – a pak auta těch, co potřebují na cestu k sousedícímu obchoďáku turbo diesel (a na těch 500 m si zničí filtr)), tak udělají jen dobře.
      Nevěřím, že jde o úplně náhodně vybraná vozidla, spíš jen doplňují ty účelově „vyhmátnuté čouďáky“ o pár nějakých, aby kouřící neřekli. Protože ani policajt nechce riskovat blamáž, když chytne někoho s jedním dvěma procenty mimo limit – a on to bude čoud od táboráku za plotem.

  17. No konečně – řeší se tu problém, co tu je už léta. Postavil bych k STK tyhle kontrolory a po pár milionových pokutách si dají STK pozor. I starší auto a diesel projde STK, pokud je komplet, má pravidelnou údržbu, na což bohužel spousty řidičů nedbá, protože to stojí peníze. V článku je navíc uvedeno, že auto prošlo STK s prasklým čelním sklem, což znamená, že lidé investují do úplatku místo do opravy.Můj otec nemá na 24 letem autě s STK žádný problém a to jen proto, že pravidelně mění olej a další věci podle toho jak se má.

  18. v návodu u mého automobilu škoda 1,9 TDI PD je napsáno že při měření emisí musí být teplota oleje alespoň 80°C, zajímalo by mne zda to někdo během takového silničního měření emisí kontroluje, pokud ne doporučuji jít do správního řízení a na tento bod pak poukázat.

    1. Jiří Kobylák

      Bohužel, pokud není vozidlo nahřáté na provozní teplotu s příslušnými měřáky nelze provést měření. Takže Vaše doporučení je k ničemu.

  19. Centra? To je zase nějaká zájmová organizace příživníků spřátelených s vládní nomenklaturou. Zajímalo by mě kdo jim dělá kalibraci přístrojů a školení k obsluze těchto a co je opravňuje k této činnosti. Pokud má vozidlo platnou STK tak je to celé na vodě a hraničí s podvodným jednáním. Neskutečná buzerace.

    1. Jiří Kobylák

      Tato organizace tady působí již od roku 2004 a je organizační složkou Ministerstva dopravy. Vygooglete si to.

    2. Se nám ta ekologie zase nějak kříží. Ideální stav, aby vozidlo mohlo být odpovědně oměřeno, je mít adekvátní teplotu motoru, jak zde bylo zmíněno. Takže teď si představte, že před STK budou denně stát štrůdly vozidel s nastartovaným motorem, někdo bude pro jistotu i tůrovat, ať si to radši ještě odfoukne. No ekologie jako prase 👍. Samozřejmě nejsem zastáncem dýmovnic, ale tohle bude hodně voňavý zážitek.

  20. Co si budeme povídat, české silnice a dálnice jsou přeplněné auty. Navíc jsme ve středu Evropy a veškeré kamiony jezdí přes nás. Vládnoucí lumpové místo aby stavěli, rozšiřovali a modernizovali silniční a dálníční síť (to je velmi drahý špás), tak se zaměřili na to, jak ze silnic a dálníc vystrnadit co nejvíc lidí z nižších společenských vrstev se staršími a cenově dostupnými auty aby boháči a kamionová doprava, rozvážející zboží nadnárodních obchodní řetězců a korporací měli silnice a dálnice volné. O nic jiného nejde. Ty žvásty o ekologii jsou jen záminkou k buzeraci obyčejných lidí, s cílem je zbavit práva na vlastní osobní mobilitu. Jinak problém se zhoršenými emisemi aut není ani tak o špatném technickém stavu motorů aut, ale je většinou dáno tím, že se do paliv (nafty i benzínu) opět v zájmu ochrany klimatu přímíchává co tam nemá co dělat. Tu zvýšenou kouřivost spalovacích motorů dělají ty biosložky v palivech.

      1. Takových studií vám za den napíši desítky.
        Je prokázáno že změnou paliva ve kterém se ona biosložka hojně používaná nevyskytuje, vozidlo emisemi projde bez problémů, takže studie tvrdící opak si můžete strčit víte kam.

  21. Plně souhlasim! Pokud by po mě chtěli pokutu za emise-platna STK-předáváv věc na STATNI ZASTUPITELSTVI::::

    1. Předejte, a třeba se zjistí, že auto skutečně nevyhovuje, a kromě toho se třeba zjistí, že někdo předal, a někdo přijal, úplatek.

      1. Nikdy jsem úplatek nedal a emisemi procházím se svým 23 roků starým TDI bez problémů. Objetou má planetu 15x a pokud projdu emisemi u kterých ani nejsem, tak pokutu za špatné emise bych odmítl zaplatit už z principu, od toho tu je STK aby rozhodla zda je vozidlo způsobilé či nikoli a jestli s tím mají policajti problém, tak to musí řešit jinde a jinak a né šikanou řidičů a vymýšlením si nových postupů jak jim znepříjemnit život a tahat z nich neustále peníze. Policie tu není od toho aby rozhodovala které auto způsobilé je a které není, od toho je tu STK, policie může mít pouze podezření a následně poslat vozidlo na nejbližší STK aby ověřili stav věci a né že si sebou budou vozit vlastní přístroje a lidi, protože potom celá STK postrádá smyslu.

        1. Zřejmě je to tak, že policie na měření neodešle, ale certifikované měřící zařízení má s sebou. Ušetříte za cestu.

  22. Asi takhle. mě až zastaví policajt že chce kontrolovat moje emise nemám problém. Ale! podepíše mi papír že když mi během měření zničí motor vozidla protože samozřejmě policista není proškolen jakým způsobem a za jakých podmínek může měřit vozidlo, tak mi přiveze na místo identické vozidlo plně funkční, když ne, ať si mě klidně odvede hříšníka pod majáky na jakoukoliv stanici měření emisí. Asi tak. Emise u svých traktorů jak někdo píše o dieselových vozech mám ve velmi dobré kondici. a teď do mě.

    1. Nic samozrejme podepisovat nemusi. A emise nekontrolovala policie ale pracovnici Centra a ti na to papir maji.

      1. Tak se podívejte na kvalitu přísad do paliva!! České je nastoveno tak že kvalita ničí palivové sistemy Jak lodních tak auto motorů. Je to záměr EU, jelikož Češi E auta odmítají. Vše je zaměřeno na emise. Tankuji v zahraničí a Německé paliva to nedělají!!

    2. Čtěte! Měli tam techniky, měřili to vyškolení! Ruku na srdce, občas vidím na silnici viditelné černé kouření. Jsou v provozu strašné vraky, věřím, že vy to nejste! JK

      1. Občas na silnici nevidím – kvůli těm, co černě kouří. Většinou relativně mladí, většinou muži a většinou v AUDI nebo BMW. Občas maminky v turbodieselu, které najedou za rok 1000 km a je to celý nájezd auta za každodenní jízdy (takže filtr „musel“ ven).

  23. ajajaj citim tady hejtovani starych TDI… ano jsou takove kde je noSmoke noFun normalni… ale jsou i takove co maji vse zcela ok. Me auto prochazi legalni STK i po letitem chiptuningu ( kdo nevi co to je at si neco precte, to neni uprava aby to hulilo jak kamna kde se pali plasty ) kouri + – stejne jako pred nim. Ono se staci podivat jak se zanasi EGR, sání potazmo i svody, turbo atd. casem, proste chce to taky udrzbu ze… to moc lidem nerika, jezdi to neresim to. A ano i v mem okoli je STK ze kdyz mas spravne bankovky, znameho a auto co drzi pohromade a vypada aspon trochu umravnene, tak proleze… ale takovych bude kvanta si myslim… vzdy je ve stadu nejaka cerna ovce :o))) To ze muzi zakona laply nekoho hned pomalu po vyjezdu z STK je spatne, bejt to aspon hodina po, tak muze STK tvrdit ze v dobe kontroly bylo vse ok a dokaz ze ne :o) No bude jeste veselo asi… a jak se rika, na kazdeho prijit nemuzou… kolik je takovejch STK policejnich part ? Kdyz bezne hlidky neumi ani zachytit ridice co jede rychleji nez ma a pripadny uspech je jen diky hlidkovani na nejakem miste a nahodilem chyceni nahodileho vinika, jednoho z… tisice projetych aut ?

  24. Jako nějaký chytráci, kteří mají sotva základní školu a kteří nejsou ani policajti, budou buzerovat majitele starších dieselu ?! A jen se zašťiťuji policii, jen aby se neřeklo a vyvolalo to bu bu bu….A tohle si jako lidi mají nechat líbit ?!. Kromě řádného policisty se služebním odznakem, bych se vůbec s nikým jiným nebavil a už vůbec nenechal nějakého člověka v reflexní vestě si sednout do auta. A ano, klidně do správního řízení 👍

    1. Ach jo, Vy svatá prostoto…všichni pracovníci provádějící měření mají minimálně vyšší odborné vzdělání, jsou certifikovanými techniky pro provádění technických prohlídek a měření emisí, přístroje používané jsou schválené Ministerstvem dopravy a pravidelně kalibrované. A když Vám policista řekne: otevřete kapotu, tak Vy ji otevřete.

  25. Natankoval jsem blbou naftu i známí bylo v ní mléko jakoby zacpal filtry+trysky na benzince volal policii obsluha u pumpy pod vlivem alkoholu měli tam svoje koně napadli mně předáno na přestupkovou komis záhadně zmizeli záznamy s kamer já jediný nenafoukal výsledek já dostal pokutu u přestupkové komise -po pár měsících šetření –jela v tom policie celní zpráva ministr -tak to funguje u nás gde se hrabou západní filmy-scénáře S HOLYWODU -HLAVNÍ PROBLÉM NEKVALITNÍ NAFTA+BENZÍN SE VÍ I U STK -STÁT TO NEŘEŠÍ DOSTATEČNĚ…

    1. Je to opravdová buzerace starších vozidel. A je hodné smutné, že se k té STK přidává i policie. Je to horší než za komunistů. A to jsme údajně v demokracii a více jak 30 let po revoluci. Je to v podstatě buzerace člověka člověkem. Mám k tomu osobní nedůvěru i ke státu jako takovému. Člověk na STK platí, oni mu poškozuji auto, pouští stěrače na sucho, poskrabou přední okno, řvou za brzdové trubičky, na emisích na volnoběh vytáčí motor do vysokých otáček a ještě mi technik znecistil interiér. Ničení osobních věcí a šikana k tomu.

    2. Když pominu tu šílenou češtinu, tak to je pohádka na dobrou noc, jakou jsem za svůj život ještě neslyšel. Že byla špatná nafta, to bych ještě uvěřil jakž takž. Ale že vypadalo jako mléko, obsluha po vlivem, napadla zákazníka, jede v tom dokonce i MINISTR?! To už je moc i na největšího pohádkáře.. 🤣

  26. Kdyby tohle někdo myslel vážně tak STK Motol je už dávno zavřená a vykukové z auto Rudná taky .

  27. Emise může každý majitel ovlivnit …třeba tím že se o auto stará jak se má…svíčky , olej atd…Mám doma 50let starý naftový motor v traktoru a na emisích mi řek technik že mi nemá co naměřit protože to nekouří…dobré tlaky , seřízené vstřiky a včas měněn olej a je po problému…Co mě opravdu štve je to že se podvádí….konkrétně při emisích na traktoru mě tecchnik trápil protože neměl co pořádně naměřit a traktor co stál v řadě za mnou co kouřil na klapačku jako zapálená sláma se na emisích skoro nezdržel a STK taky prošel a s velkou pravděpodobností na moje naměřené emise…až se lidi budou o techniku starat a nebude se podvádět na STK tak se bude lépe dýchat všem …

    1. To zní sice hezky, ale ve spoustě jiných zemi STK ani měření emisí nemají a máte pocit, že vítr fouká jen tady v této maličké zemičce? Máme tu i písek ze Sahary a celkem často, takže tvářit se, že se něco změní k lepšímu, když budou STK procházet jen skutečně auta ve 100% je úsměvné. Možná bude na silnici méně aut a to bohužel i těch nových, protože spoustu moderních aut má problém projít už prvními emisemi po čtyřech letech, ale vina bývá v majitelích vozů a jejich lakomství a snahou šetřit, ale také biosložkami v PHM a můžete předkládat studie jaké chcete, je dost důkazů otom, že skutečně kvalitní palivo dělá zázraky, ale každý si nekoupí palivo za 44,- Kč/l když běžné méně až nekvalitní stojí „jen“ 36,- Kč/l. Já mám jasno a do mého TDI už řadu let leju jen a pouze naftu bez biosra*ek a svého TSI jen a pouze Shell V power a do obou přidávám aditiva od Metabondu. Je to jednoduché jak facka opice-banány a pak není problém.

  28. Pokud se mi viditelně nehulí z komína, pak nemám jako laik jakoukoliv možnost zjistit, že nesplňuji emise. K tomuto zde máme dobře placený institut, na který se musím jako řidič spolehnout. Nějaká norma, kterou vymslela hlava pomazaná říká, že kontrola emisí u vozidel stačí jednou za dva roky a to prostě platí. Takže jakákoliv pokuta půjde do správního. Je mi líto páni policajti, ale tady pšenka musí přestat kvést. Buď změňte normy a intervaly kontrol, jsou-li nedostačující, nebo pokutujte STK. Já mám glejt, že splňuji a nemám povinnost ani prostředky si mimo tento termín cokoliv kontrolovat.

    1. Vidíte, a mě učili, že jako řidič mám před jízdou zkontrolovat technický stav vozidla a že jsem za něj zodpovědný. Kde se takový papír dá pořídit, že celé dva roky nemusím kontrolovat řízení, brzdy, žárovky a další?

      1. No a jak si zkontrolujete emise? Tedy mimo případ kdy se vám z výfuku rovnou vysypáva carbon…a v autě řvou kontrolky motor, nouzak a podobně?

  29. Za mě s pokutou ne místě rezolutně kvůli neplnění emisí nesouhlasím!! Chci věc předat do správního řízení! Já jako řidič neumím v žádném případě rozpoznat zda emise z mého vozu jsou nebo nejsou v tabulkové normě! Policie mi musí přestupek prokázat, a na základě čeho?? Pokud mi nesvití kontrolka motoru tak závadu nemám a systém funguje správně. Nikde v zákoně není napsáno že před použitím vozidla mám mít vlastní analyzátor abych si změřil emise!!! Jsem zvědav až proběhnou první řízení a soudy jak to dopadne.

  30. Mám svoje jednickovy Octavie tdi v naprostém pořádku. Nikdo jinej se jich nedotkne jen já, takže vím a procházím legálně emisemi a stk úplně s přehledem a rezervou. Hon na starý auta se mě netýká a nikdo mě nedonuti koupit něco novejsiho.

  31. Nechápu ,jak mi muže policie dát pokutu za emise když já jako laik nemužu emise ovlivnit a posoudit jestly mám auto co se tyče emisi v pořádku.Na stk je to nastavený tak,že prostě auta co nemaji casticovy filtry tak se pustí.jinak to nejde to bvy tady nejezdilo nic.Auta s dpf filtry vzdycky projdou technickou.Protože filtr když je v pořádku (pokud ne posílá vas kontrolka do servisu automaticky)tak filtr požere vsechnu kourivost motoru,proto není ani treba auto s filtrem tak turovat jako bez.

    1. Řidič musel vědět, prošel na základě úplatku (známosti). Cizího prostě vyhodí a musí přijít znovu. To je realita.

  32. Jsme SME, měříme emise a necháváme se uplácet a pořádně. Protože systém funguje tak, že pokud nezměříme my, změří soused. Proto si to necháme pořádně zaplatit, ano je to určité riziko a můžu přijít o práci, ale jinak to nejde. Změna není za 30 let možná, pokud se to nezačne pořádně kontrolovat v provozu, nebo po výjezdu z STK.

    1. Mě to přijde naprosto v pořádku. Emise nejsou na závadu a s autem jde v pohodě jezdit. Nehodlám si co pár let kupovat nové auto, protože někdo rozhodně, že to moje by už nemělo jezdit. Úplatkářství fandím!

  33. Bělohradký Ota

    Koncese na STK se nevydávají a není konkurence. Komu patří většina STKček????? Kdo má několik licencí v šuplíku? Je to krytý kšeft.

  34. Asi tak,cesty jsou děravé a tak mají auta vytlučené čepy.Státní kontrola potrestá Vás za to,že stát se neumí postarat o kvalitu silnic. Nafta a benzín v dnešní době obsahují 10 % biosložek,které hlavně u nafty dost zvyšují emise. Stát Vás opět potrestá při měření emisí za palivo,na které musíte jezdit….Je to tady kocourkov.Až stát zajistí kvalitní silnice a kvalitní paliva tak potom může trestat stav vozidel.Většina naftových aut co nejezdí dálkové trasy nebo netankuje naftu bez biosložky neudělá legálně emise.

    1. To jsem chtel napsat pokud chteji adekvatni emise, tak ať mi tam nalejou normovany palivo, jezdim na lpg a v nadrzi mam 2 roky stary sra*ky

    1. Evidentně o tom nic nevíte, protože policejní vozidla chodí na STK každý rok a musí projít, jinak jsou okamžitě odstavena a závada opravena.

    2. Jako senior uvazuješ. Tenhle byznys je provázán hodně nahoru a točí se v něm tolik peněz, že si je ani nedovedeš představit. Fakt si myslíš, že jsi inteligentní?🤣

  35. Ještě více takových akcí ! Smradlavé nafťáky !! Denně vidím jak jim to hulí z výfuku jak z ucpaných kamen. 🤮💀

    1. Nejhorší je když za takovým dobytkem musíte jet, nevidíte pomalu před sebe a ješte se dusíte, za tohle bych dával likvidační pokuty.

        1. A vy s autičkem na šlapátka na silnici taky nemáte co dělat. Bo ty vaše „traktory“ měly mnohdy lepší emise než benzíny..

          1. 98% nafťáků co jezdí v ČR jsou smradlavý, (hlavně dusitany) minimálně za studena a to že tam patří i to vaše je jisté.

            Normální auta jezdí na benzín!
            Traktory a náklaďáky na naftu.

            Jak tu někdo psal, že má 50 let starý Zetor a má ho OK, že nekouří (po zahřátí) má pravdu, kolikrát je v mnohem lepší kondici, nesmrdí z něho dusitany, než jako osobáky TDI u nás!

  36. Pěkný den.
    Stát si to tak pěkně nastavil.
    Měření emisí a STK předal do soukromých rukou kde jenom platíte.
    Státní orgány nejsou schopné efektivně kontrolovat provozovatele Me a STK.
    Tak budou státní orgány honit po ulici auta a pokutovat je.
    Primární podstatu problému není schopen stát vyřešit.
    To je opravdu a jenom možné u nás v Kocourkově

    1. pokud projdou auta s nadlimitními emisemi, tak zkušebna by měla být pokutována a při dalším zjištěním zrušení akreditace.
      Řidič se musí spolehnout na emisní zkoušky.

  37. Tak nevim naco chodime na stk stači policie a oni vam ji u dělaji na cestě jak by zato obyčejny človek co de na stk by za to mohl že se emise seschoduji to je jeětě věči šikana než za komunismu

  38. Ano, stále jenom buzerace, ale vážné problémy se v tomto státě neřeší…také pochybuji, že by policie zastavovala a pokutovala vozidla ukáček, na každého jiný metr.

    1. Nejen vozidla s Ukrajinskou RZ,ale třeba s Polskou, co jezdí makat třeba do Škoda Auto do Kvasin…Většina z nich jezdí jak čuňata i přes obce…a Policii jsem viděl třeba měřit jejich rychlost a kontrolovat v době,kdy už jsou na směnách…. Zajímavé je, že v Polsku si nedovolí to co tady, jezdit rychle, předjíždět na zákazech a v nebezpečných mistech,včetně vyhazování flašek,plechovek a podobného odpadu z aut…
      Neříkám, že všichni Poláci jsou tací,ale hodně z nich.O tom,co jim litá z výfuku ani nemluvím.

  39. Hlavně že kontrolujou cipoviny ,jestlipak taky kontrolujou ukroše,ale ty jsou vlastně chránění fijalkou

      1. Proč ten tvůj Andrejko neprodává nový auta za polovic Koukni na stránky Agroteku ceny stejný předražený jako u všech prodejců tak on nebude takovej lidumil trubko

    1. Koukám,co tady je inteligentních a gramotných lidí…. Pánové,jsem sice senior,ale mozek mám na rozdíl od některých v pořádku.Řešeni je jednoduché.Jestliže selhal jedinec v STK,tak vyhazov a zákaz vykonávání činností v STK.Pokud selhala firma,tak odebrání licence., tečka a čarka.Oni si potom budou vážit činnosti. Hu

      1. jenže stát nutí řidiče kupovat pančovanou naftu biosložkami a ti nemají možnost koupit jinou či jinde….takže i nová auta mají problém když natankují to sfinstvo do nádrže-odcházejí pak motory a exponované díly v nich…a pořád se mluví že ještě není konec zvyšování podílů biosložky…no ale stát to zase šikovně jako vždy přehodí problém na toho chudáka majitele auta…starej se hlupáku my jsme ti auto nezničili…to je Tvoje věc že jsi neprošel emisemi…

        1. Nenuti, tankujte u Eurooilu.. tam je palivo ze státních zásob a tedy bez příměsi biosložek. Pokud ale jezdite jen tam kde je nejlevněji, pak se nedivte.

      2. Zdá se, že selhávají nejen jednotliví technici v počtu větším než malém, ale také jejich vedoucí, provozovatelé stanic, selhává odborný dohled a také selhává dohled nad tímto odborným dohledem.

        1. Některé diskusní příspěvky mi připomínají dámu na STK s autem Když jí řekli dámo nezlobte se ale to auto špatně brzdí ona na to je to možné jabto nepoznám ale dala jsem nové blatníky !!! Ale. Polici nemá peníze ty nejsou nikde zajímalo by mě co to je za Firmu Centrum pomocí dopravnich služeb nebo jak se jak se to jmenuje. Kdo to platí kdo si to objednal atd.

          1. Některé diskusní příspěvky mi připomínají dámu na STK s autem Když jí řekli dámo nezlobte se ale to auto špatně brzdí ona na to je to možné jabto nepoznám ale dala jsem nové blatníky !!! Ale. Polici nemá peníze ty nejsou nikde zajímalo by mě co to je za Firmu Centrum pomocí dopravnich služeb nebo jak se jak se to jmenuje. Kdo to platí kdo si to objednal atd.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru