Honda_Civic_Type_R_Line_Up

Jemnější i mnohem ostřejší. Honda Civic Type R přijíždí ve dvou nových verzích

Autor: Tisková zpráva - 20. 2. 2020


Honda modelovou řadu Civic Type R a přidává dva nové modely, Limited Edition a Sport Line. Nové modely, které vycházejí z dynamicky standardního modelu Type R GT, nabízejí odlišný styl a výkon, což dále zvyšuje přitažlivost oceňovaného hatchbacku Honda.

Uvedením modelu Civic Type R Limited Edition společnost Honda představuje nejextrémnější verzi svého vozu. Jako dosud nejryzejší model Type R má Limited Edition nové lehké komponenty, minimalistický interiér, vylepšenou jízdní dynamiku a výjimečný styl.

Druhým novým přírůstkem řady Type R je model Sport Line. Model Sport Line byl navržen s cílem zaujmout zákazníky, kteří od svého výkonného hatchbacku očekávají méně nápadný vzhled. Je vybaven zadním spodním spoilerem, litými 19palcovými koly a černým interiérem a zachovává si vynikající výkon, který je u modelů Type R charakteristický.

Honda ukázala facelift Civicu Type R. Naživo ho s NSX ukáže na tokijském autosalonu

Řada Civic Type R 2020

Všechny modely v nově rozšířené řadě modelu Honda Civic Type R 2020, včetně stávajícího modelu Type R GT, získaly řadu stylových vylepšení. Přední nárazník má nyní uhlazenější vzhled, zatímco spodní mlhovky obklopuje nový symetrický design s plynulými povrchy a elegantními stylovými hranami. Přepracované světlomety využívající výlučně LED a světla pro denní svícení podtrhují přechod k čistšímu stylu, který se objeví v celé modelové řadě Civic.

Nové větší otvory sání vzduchu a tenčí lamely masky nabízejí o 13 % větší otvor. Díky těmto zlepšením spolu se zmodernizovaným jádrem chladiče bylo dosaženo snížení teploty chladicí kapaliny až o 10 stupňů Celsia (interní testování společnosti Honda) v náročnějších situacích, jako je jízda po závodní dráze. Dokladem toho, že konstruktéři modelu Type R kladli důraz na detail, je to, že vyvážili malé snížení čelního přítlaku v důsledku nového většího otvoru mřížky přepracováním předního spoileru pod nárazníkem, který byl zasazen nepatrně hlouběji a upraven tak, aby měl na každém konci nové žebrované profily za účelem odklonu vzduchu zpět na spoiler.

Zavěšení kol u modelů Civic Type R 2020 bylo také vylepšeno pro dosažení citlivějšího a ostřejšího ovládání. Ovládací software systému adaptivních tlumičů nyní rychleji vyhodnocuje stav vozovky, což vede k lepším reakcím tlumičů pro lepší citlivost při řízení a kvalitu jízdy. Zadní pouzdra spodních B-ramen byla vyztužena pro dosažení 8% zlepšení při bočním zatížení, což vylepšilo sbíhavost kol při zatáčení. Vylepšená „silentbloková“ pouzdra a nové kulové klouby s nižším třením vpředu mají za následek pocit ostřejšího ovládání pro lepší kontrolu.

Nové modely Civic Type R mají zdokonalený brzdový systém s dvoudílnými plovoucími předními brzdovými kotouči a novými brzdovými destičkami pro lepší brzdný účinek. Tato vylepšení zvyšují tepelnou účinnost s cílem omezit pokles brzdného účinku, čímž se zvýší schopnosti vozu optimalizovat výkon během vysoce intenzivní jízdy. Také brzdový pedál nyní využívá bezprostřednějšího pocitu s přibližně o 15 mm menším prostorem před aktivací brzd. Kromě toho, nový přední brzdový systém snižuje celkovou neodpruženou hmotnost přibližně o 2,5 kg, což přispívá k citlivosti řízení.

Společnost Honda vylepšila u všech modelů Civic používání infotainmentu a ovládání klimatizace přidáním fyzických tlačítek a ovladačů. Díky použití nového volantu potaženého látkou Alcantara® je dosaženo lepšího úchopu. Dále byla použita nová hlavice řadicí páky, která se podobá hlavici předchozích modelů Type R a uvnitř které se nachází 90g protizávaží, které pomáhá zlepšit přesnost řazení a pocit z něj. Novinkou pro modely roku 2020 je také přidání systému aktivního ovládání zvuku (ASC), který lze nastavit pro jednotlivé jízdní režimy Sport, +R a Comfort modelu Type R. Systém ASC pracuje prostřednictvím reproduktorů audio-systému a zesiluje zvuk motoru při agresivní jízdě v režimech Sport a +R, zatímco v režimu Comfort jej při akceleraci zjemňuje.

Představení dataloggeru Honda LogR

Ve vozech společnosti Honda se poprvé představí nový datalogger výkonu, speciálně vyvinutý pro modely Type R. Nový systém, známý jako Honda LogR, kombinuje palubní počítač a senzory modelů Type R s aplikací pro smartphony a pomáhá řidičům sledovat a zaznamenávat různé výkonnostní parametry. Pomáhá také zlepšovat jejich řidičské dovednosti na závodní trati i mimo ni pomocí algoritmu plynulosti jízdy. Díky přístupu k palubnímu počítači modelů Type R může Honda LogR poskytovat mnohem podrobnější informace než aplikace protokolování výkonu třetích stran.

Honda LogR má tři hlavní funkce: výkonnostní monitor, režim záznamu a režim automatického skóre. Výkonnostní monitor poskytuje řidiči na obrazovce Display Audio informace o vozidle, když je aplikace v činnosti. Režim záznamu zaznamenává časy na okruh, což řidičům umožňuje zlepšit jejich řidičské dovednosti na trati. Funkce automatického skóre podporuje plynulé každodenní řízení sledováním brzdění, zrychlování, řízení a jízdy v přímém směru a generováním skóre na základě algoritmu plynulosti.

Během jízdy probíhá veškerá interakce s dataloggerem Honda LogR prostřednictvím obrazovky Display Audio. Režim záznamu i automatického skóre nabízejí podrobnější analýzu prostřednictvím smartphonu, a to včetně předchozích jízd, výkonnostních stop a přehrávání za použití map Google, a podrobné informace o vozidle.

Výkonnostní monitor

Po připojení ke smartphonu s aplikací se na středové obrazovce modelů Type R zobrazí funkce výkonnostního monitoru, která řidiči umožňuje sledovat funkce vozidla v reálném čase, včetně zařazeného převodového stupně, teplot chladicí kapaliny a oleje, tlaku oleje, atmosférického tlaku a teploty vzduchu sání motoru.

Řidiči si také mohou vybrat mezi zobrazením„G-Meter“, které ukazuje zrychlení, brzdění a zatáčení v grafu „miska“, nebo zobrazením „3D“, které poskytuje pohled z ptačí perspektivy na chování vozidla v zatáčkách, při brzdění a zrychlování, podobně jako to, co byste mohli vidět ve špičkové závodní videohře. Obrazovka Display Audio navíc zobrazuje aktuální režim jízdy (Comfort, Sport nebo +R).

Test Honda Civic Type R GT (2019)

Režim záznamu

Režim záznamu je navržen tak, aby řidiči pomohl dosáhnout co nejlepších časů na okruh na závodní trati. Program využívá GPS ke sledování a mapování polohy vozidla a interní senzory automobilu ke shromažďování údajů o zrychlení, brzdění, přetížení při zatáčení a dalších parametrů. Aplikace podporuje plynulé a kontrolované řízení pomocí barevně vyznačené stopy jednotlivých kol. Cílem je povzbudit plynulé vstupy spojky, řazení, řízení, brzd a akcelerátoru za účelem udržení rovnováhy vozu a tím zlepšení celkových jízdních dovedností, nejen dovedností potřebných pro konkrétní trať. Uživatelé si mohou uložit své časy okruhů a porovnat jejich postupné zlepšování.

Automatické skóre

Funkce automatického skóre funguje vždy, když se aplikace Honda LogR používá, sleduje chování řidiče v průběhu času sledováním vstupů pro zrychlení, zpomalení, otáčení a jízdu v přímém směru a generuje skóre pro každou z nich. Generuje také kombinační skóre těchto čtyř parametrů. Skóre se generuje na stejné základní linii profesionálního řidiče, která je zabudována do aplikace a využívána ve funkci režimu záznamu. Režim automatického skóre však podporuje plynulost vstupů, což pomáhá zlepšovat rutinní každodenní řízení, spíše než usilovat o rychlejší časy na okruhu. Podobně jako v režimu záznamu uchovává režim automatické skóre také záznam historie, který se spojuje s funkcí GPS a ukazuje, jak se jízda časem zlepšuje.

Model Honda Civic Type R Limited Edition

Nový model Civic Type R Limited Edition, vyvinutý s důrazem na výkon na závodní trati, byl navržen a zkonstruován tak, aby byl nejdynamičtějším dostupným hatchbackem s pohonem přední nápravy. Díky novým lehkým komponentům a minimalistickému interiéru zaměřenému na řidiče se jedná o nejextrémnější verzi ikonického vozu Civic Type R, který byl kdy vyroben.

Pro Evropu bude vyrobeno pouhých 100 kusů, z nichž každý bude těžit z vynikající dynamiky jízdy a výkonu vozů Civic Type R. Nové vozy modelu Limited Edition mají lehká 20palcová litá kola BBS s pneumatikami Michelin Cup 2, která jsou navržena pro vysokorychlostní jízdu po závodní trati, poskytují však výjimečný výkon i na silnici. Tuto novou kombinaci kol a pneumatik optimalizují upravené tlumiče a rekalibrace řízení nabízí maximální kontrolu a zpětnou vazbu.

Aby byla zohledněna jeho „extrovertní povaha“, byla pro model Civic Type R Limited Edition použita nová exkluzivní barva „Sunlight Yellow“ spolu s tmavým chromovým znakem Civic na zadní části vozu. Díky kontrastní lesklé černé barvě na střeše, postranních zrcátkách a sacím otvoru na kapotě tato odvážná barevná varianta odráží sportovní dědictví vozů Honda a zajišťuje, aby model Limited Edition vynikal jako jedinečná alternativa v segmentu výkonných hatchbacků.

Interiér modelu Civic Type R Limited Edition odráží pokrevní příbuznost se sportovními vozy Honda: je vybaven červenými sportovními sedadly a červeným volantem Alcantara a hlavicí řadicí páky ve tvaru slzy. Každý model je opatřen štítkem označujícím produkční číslo vozu.

Díky zaměření na závodní trať jsou vynechány infotainment a klimatizace pro snížení hmotnosti. Dalšího snížení hmotnosti bylo dosaženo omezenějším použitím zvukově izolačních materiálů na střeše, v panelu zadních výklopných dveří, v předním nárazníku a přístrojové desce. Model Limited Edition má v porovnání s modely Type R ve specifikaci GT o 47 kg nižší hmotnost. Na rozdíl od výkonných hatchbacků jiných značek si model Limited Edition ponechává zadní sedadla a každodenní použitelnost, kterou se značka Civic proslavila.

Stejně jako standardní modely Type R má i model Limited Edition ve standardní výbavě sadu bezpečnostních a asistenčních technologií Honda SENSING, včetně systému pro zmírnění následků nehody s funkcí varování před čelní srážkou, systému zabránění sjetí z vozovky s funkcí varování při opuštění jízdního pruhu, systému pro udržování v jízdním pruhu a adaptivního tempomatu.

Nový model Limited Edition si zachovává výkonný 2,0litrový motor VTEC Turbo modelu Type R. Maximální výkon je 320 k při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment je 400 Nm v rozmezí 2 500 ot./min. až 4 500 ot./min. Čas zrychlení z 0 na 100 km/h (0–62 mph) je 5,7 sekundy.

Prodej 100 vozů modelu Type R Limited Edition pro Evropu začne v létě 2020 a ceny budou vyhlášeny před jeho zahájením.

Honda Civic Type R Sport Line

Dalším rozšířením řady Civic Type R pro rok 2020 je model Type R Sport Line, který si zachovává sportovní rodokmen a vynikající jízdní dynamiku modelu Civic Type R, nabízí však méně nápadný aerodynamický styl a ostrou jízdu.

Nejvýraznější odchylkou modelu Type R Sport Line od výrazného stylu běžného modelu Civic Type R je nízký zadní spoiler namísto výše umístěného křídla. To dodává vozu elegantnější siluetu a přitom sportovní styl. Civic Type R Sport Line se také vyznačuje linií v šedém odstínu podél spodního okraje vozu.

Modely Civic Type R GT a Type R Sport Line 2020 budou nově k dispozici v novém odvážném odstínu Racing Blue.

Dokonalejší zážitek z jízdy

Model Civic Type R Sport Line poskytuje poddajnější a ostřejší zážitek z jízdy než jeho extrémnější sourozenci. Nová exkluzivní tmavě šedá 19palcová litá kola jsou obuta pneumatikami Michelin Pilot Sports 4S s měkčí boční stěnou, což zvyšuje pohodlí na silnici. Tento komfort je zdokonalen dalším snížením hluku, vibrací a otřesů (NVH) díky zvukově izolačním materiálům v zavazadlovém prostoru a zadních výklopných dveřích.

Interiér nového modelu Civic Type R Sport Line si zachovává atraktivitu zaměřenou na výkon s jemnějším prostředím. Černá sportovní sedadla s červeným prošíváním jsou doplněna novou hlavicí řadicí páky ve tvaru slzy a volantem Alcantara. Červené prošívání se v duchu sportovní tradice Honda opakuje v celém interiéru včetně dveřních panelů.

Stejně jako standardní model Civic Type R je nový model Type R Sport Line vybaven řadou komfortních a bezpečnostních prvků. Zároveň je u nové varianty zachován sedmipalcový infotainmentový systém, který zahrnuje DAB rádio, aplikace Apple CarPlay a Android Auto.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru