Je libo BMW M2 Competition na steroidech? Manhart jednu takovou má, nejspíš zvládne i trhat asfalt

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Manhart Performance - 15. 10. 2023


Asi není třeba připomínat, že BMW M2 Competition je jedno z nejzábavnějších aut, které mnichovská automobilka nabízí. Jak by to ale vypadalo, kdyby bylo ještě zábavnější, výkonnější a ostřejší? Na to má odpověď úpravce Manhart Performance.

Ten představil projekt s označením MH2 700 a ten je na M2 Competition založený. Jen je výrazně posouvá na úplně jinou výkonnostní úroveň. Pod kapotou sice nechal dvěma turby přeplňovaný třílitrový šestiválec, ale standardní výkon 410 koní a točivý moment 550 Nm vzal za své. Po výměně turbodmychadel, přemapování řídící jednotky, novému mezichladiči a chladiči, instalaci karbonového sání a například i nové klice tahle bestie se tyto hodnoty posunuly na velmi působivých 715 koní a 815 Nm. Není to první BMW M2 od Manhartu, ale jde o nejvýkonnější kus, který kdy stvořili. Aby se všechna ta síla dala přenést na silnici, musel úpravce také upravit sedmistupňovou převodovku a přidal další diferenciál.

Test BMW M2 Competition (2019)

Tím to všechno samozřejmě ale neskončilo. Nový je také celý výfukový systém včetně nerezových závodních svodů, nový podvozek od KW, který auto poslal o pár čísel k zemi, ale zároveň jej výrazně zpevnil. Nové jsou i velké brzdy, vpředu jde o šestipístky o průměru 395 mm jsou z BMW M4. Vzadu jsou čtyřlístky o průměru 380 mm. Pokud by se snad mezi zákazníky našel někdo, kdo plánuje s autem vyrážet častěji na okruhy, pro ty má úpravce v nabídce i karbon keramické brzdy.

Manhart zapracovali i na designu auta. Nové je křídlo, difuzor, tvary nárazníků, ale i kapota či splitter. Vše doplňují 20palcová kola Manhart Concave One v matně černé barvě s mátově zeleným proužkem. Uvnitř pak nejde přehlédnout bezpečnostní rám Manhart Clubsport, ale i přídavného displeje umístěného místo jednoho výdechu topení. O takto upraveném motoru totiž potřebujete spoustu informací a Manhart našel způsob, jak je mít neustále na očích.

Je jisté, že vás tahle přestavba musela zaujmout. Má to ale samozřejmě háček. Dle všeho totiž vznikne jen v jednom jediném provedení a určena je pro jednoho z náročných zákazníků. To ale neznamená, že když za úpravcem přijdete, že máte M2 a chcete něco takového, že to nezvládne.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru