Ovladatelnost, obratnost a rychlost. Pokud jde o auta, úřadující mistr světa v rallye v kategorii WRC 2 Jan Kopecký má jasné priority. Jak v jeho nekompromisním řidičském testu dopadla Škoda Kodiaq RS?

Jeho pracovním náčiním je nezastavitelná Škoda Fabia R5, v civilním životě jezdí Jan Kopecký nejrychlejší verzí modelu Octavia s označením RS 245. Skvělé jízdní vlastnosti jsou pro něj základem dobrého auta, stejně jako schopnost kdykoliv bezpečně předjet.

Při prvním setkání s modelem Kodiaq RS, novou sportovní verzí oblíbeného SUV značky ŠKODA, byl velmi zvědavý. „Osobně mám auta kategorie SUV historicky spojená spíš s jízdou v terénu, přestože chápu jejich praktický rozměr pro rodiny,“ přiznal před jízdou Kopecký, že jde trochu do neznáma.

„Na asfaltu mě Kodiaq RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ popsal své bezprostřední dojmy Jan Kopecký.

Jan Kopecký dostal možnost Kodiaq RS pořádně otestovat na náročném technickém polygonu i na velkém závodním okruhu. Nedržel se při tom vůbec zpátky a z auta nakonec vystupoval s nadšením.

Dokonce šel tak daleko, že si podle svých slov Kodiaq RS zřejmě sám objedná. „Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, Kodiaq RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné,“ pokračuje Kopecký.

A co ho vůbec nejvíc překvapilo? „To auto parádně zní! Zvuk je uvnitř i zvenku skvěle odladěný. Při jízdě rozhodně nezní jako čtyřválcový diesel, ale připomíná spíš nějaký osmiválec,“ uzavírá Kopecký.