Nová BMW M3 a M4 se opět nabízejí ve dvou verzích s výkony 480 a 510 koní, ale to jsou hodnoty, které udává výrobce. Jak to ale vypadá v praxi? Na brzdě oběma modelům naměřili výrazně vyšší výkon.
Při koupi nového modelu BMW M3 nebo M4 si můžete vybrat z poměrně rozličně nabídky verzí, lišících se nejen výkonem motoru, ale také použitou převodovkou anebo poháněnými koly. Pro puristy jsou v nabídce zadokolky s manuálem a pro ty, kteří by chtěli jistotu a možnost používat auto naprosto bez problémů a omezení po celý rok, mohou sáhnout i po čtyřkolce M xDrive, která ale umí odpojit přední pohon, takže z auta pořád může být zadokolka.
Základní verze mají výkon 353 kW/480 koní a Competition posílily na 375 kW/510 koní. Točivý moment se liší podle použité převodovky, takže zatímco manuály mají 550 Nm, automaty mají o 100 Nm víc. Ale jaký výkon mají auta reálně? To můžeme zjistit díky youtube kanálu AutoTopNL, který obě verze BMW M3 vzal na brzdu.
První zjišťovali výkon u „obyčejné“ M3 s manuální převodovkou. A vyšlo z toho příjemné překvapení. Na motorové brzdě totiž naměřili hodnoty výrazně vyšší. Výkon 503 koní a točivý moment 607 Nm.
A podobné překvapení čekalo i u M3 Competition s automatickou převodovkou. U toho na brzdě naměřili 546 koní a 703 Nm.