Jaké značky aut řídí řidiči, kteří v ČR zaviní nejčastěji dopravní nehodu? Statistiky hovoří jasně

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Registr vozidel, Policie ČR - Foto: Policie ČR - 27. 4. 2022


Dopravní nehody se stávaly, stávají a ještě nějakou dobu určitě stávat budou. Policie jich loni v České republice řešila necelých sto tisíc. A jaké značky aut je způsobovaly nejčastěji?

V roce 2021 šetřila policie v České republice bezmála 100 tisíc bouraček, což bylo více než v předchozím roce, který výrazně ovlivnila koronavirová pandemie. Způsobené škody se podle odhadů policie vyšplhala na 6,7 miliardy korun. Horší ovšem je, že při nehodách zemřelo 470 osob, těžké zranění utrpělo 1624 účastníků a 20 581 utrpělo lehké zranění.

Zajímavé také je, že nejvíce nehod se stalo v pátek, na druhém místě je čtvrtek a na třetím středa. Nejméně dopravních nehod se stalo v neděli.

V roce 2021 se stalo skoro 100 tisíc nehod. Problémoví byli cyklisté bez přileb a pod vlivem alkoholu

Ještě zajímavější je rozklad nehod podle značek automobilů, které je způsobily. Docela nepřekvapivě jde nejvíce zaviněných nehod za řidiči škodovek, kterých je ale v registru vozidel výrazně nejvíce.Na druhém místě skončili řidiči Volkswagenů a na třetím řidiči Fordů.

Pokud se ovšem podíváme na poměr zaviněných nehod v počtu celkově registrovaných aut, pak jsou škodovky až hodně vzadu. V této statistice „vyhrávají“ řidiči vozů značky Iveco, kteří zavinili dopravní nehodu nejčastěji. V jejich závěsu jsou řidiči Mercedes-Benzů a na třetím místě řidiči vozů Volvo.

Statistika dopravních nehod za rok 2021

ZnačkaZaviněných nehodVozů v registruPoměr nehodovosti
Škoda14 9702 142 7290,70 %
Volkswagen6299514 1931,23 %
Ford3878508 2720,76 %
Mercedes-Benz3326163 5672,03 %
Renault3037358 3640,85 %
Peugeot2878365 1480,79 %
BMW2078187 9561,11 %
Citroën1757254 2250,69 %
Hyundai1704241 9140,70 %
Opel1582232 7630,68 %
Audi1547139 4781,11 %
Fiat1513203 5420,74 %
Iveco143845 5593,16 %
Volvo136184 1491,62 %
Toyota1312155 1020,85 %

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

22 názorů na “Jaké značky aut řídí řidiči, kteří v ČR zaviní nejčastěji dopravní nehodu? Statistiky hovoří jasně”

  1. V České republice bourají nejvíce – poněkud nečekaně – Škodovky. :D To asi bude náhoda, stejně jako v Německu u VW. :D Statistika opravdu k nezaplacení.

  2. Zajimave, BMW bylo porazeno i VW, ale stejne mam pocit, ze clanky typu silenec v cernem BMW … stejne nezmizi :D . Jinak celkem ocekavany vysledek, Volvo vubec prekvapenim neni, spousta lidi presedlala prave do Volva za vidinou nenapadne prestize. Jinak zdravim vsechny nadupane strelce ve stribrnych Passatech snazici se nahonit si ego pri casto riskantnim predjizdeni vsech BMW (vcetne me 5er) :D

  3. Volvo na 3 místě nejhorší . Myslím , že jsou to osobní auta je jich jen 84 000 VOZIDEL . bud JE TO řidiči , nebo autem Ani mi to nepřekvapuje měl jsem ho V70 a byl rád , že jsem ho prodal sralo se a drahý náhradní díly .Už to není jak se říkalo kvalita

  4. Tak že BMW bude o tolik méně bourat než Volvo bych neřekl. A nejvíc mě překvapil Mercedes. Jak už kdosi psal přede mnou, jestli v tom nebudou dodávky a u Volva kamiony.

  5. Jasně že škoda bude na prvním místě, když je to naše auto ,kterých je tácy nejvíce, kdyby si autor dal tu práci a zjistil počty evidovaných aut a potom nehod tak by ta tabulka vypadala jinak,ale v dnešní době si přečíst dobrý článek, je problém.

    1. Škoda už není naše a je to o tom ze každého třetí Čech si myslí ze když má škodu tak má jakousi nadupanou káru a snaží se závodit a pak důchodci arogantní nepredvidajici lidé kterým na silnici patří svět

      1. Zdeněk Blahna

        Zatím jako arogantní se mě jeví nejvíce ti v nadupaných kárách a slepice
        za volanty různých MPV a větších vozů.A co se týká důchodců,tak ti prakticky
        si nehoní své ego tím,že by museli např. předjíždět za každou cenu,tak jako
        to dělají dnešní namachrovaní mladíčci s kšiltem obráceným dozadu.Je fakt,
        že někteří důchodci důchodci by již jezdit neměli,ale o mnoha lidech za volantem
        by se dalo bez nadsázky napsat,že by neměli řídit vůbec.Já bych byl pro to,
        aby povinně všichni před nástupem do autoškoly museli absolvovat psychotesty
        stejně,jako jsem je musel absolvovat třeba já,když jsem kdysi dělal papíry
        na autobus.Ubylo by tím mnoho psychopatů za volanty a na silnicích by bylo
        o to bezpečněji.

        1. Na zamyšlení

          Jasně, a pak jsou tu i ti, co záměrně zdržující provoz a na limitech a přehledných místech jezdí pravidelně o 20 km/h méně, vleče se za nimi kolona a vytvářejí tak nebezpečné situace na silnicích a těch začínám potkávat rok od roku čím dál tím více, než těch, co jezdí jako čuňata a vyloženě svou vysokou rychlostní ohrožující ostatní. Každý dnes potřebujeme mít silné auto, ale jezdí s tím jak s hnojem. A při předjíždění jinými řidiči tito „neřidiči“ sešlápnou zázračně plyn až na podlahu a najednou jim to jede a ten, kdo třeba nemá výkonu na rozdávání a chce jet normální cestovní rychlostí a předjíždí v rámci limitů je najednou v situaci, které ohrožuje nejenom jeho, ale i ostatní účastníky provozu v takové situaci, protože je vystaven krizové situaci. A divte se, nedělají to ti mladí kšiltovkáři, o kterých tu píšete, ale kolikrát i padesátnící, co nesnesou a nepřipustí si, že jedou jak připosraní a že si je někdo dovolí předjet. Kdyby používali svůj selský rozum a mozek, možná by věděli, že ne každý se chce bezdůvodně loudat po silnicích nebo že potřebuje být v nějaký čas někde, typicky do cesta do práce, na pracovní schůzi. Ono je to o toleranci a ta českým řídičům chybí.

          1. Děkuji za skvělý popis. Sice jsem na hranici smrti a nosím i kšiltovku :) ale líp bych to nepopsal. Není problém šílenec co na to dupne v silném faru a zmizí mi v dáli, ten mi naboří akorát ego, nicméně blb co brzdí celou kolonu vybízí ostatní a to i ty co auto ovládají jak mukl laserovou vrtačku k předjetí a to jsou potom ty nebezpečné věci, protože vůbec není jasné, co onen brzdič vymyslí.

          2. Zdeněk Blahna

            Já ale nepsal o lidech,kteří na silnicích nějak zdržují.Je zcela logické,že kde je devadesátka,tak jet sedmdesát je doslova silniční defraudace.
            Já měl na mysli ty různé frajírky,pro které je na devadesátce těch
            devadesát málo a musí předjet za každou cenu,třeba i přes plnou čáru,
            nebo někdy i přes odbočovací pruh.Takovým bych bral okamžitě řidičáky a minimálně by si za volant pět let nesedli.Každý má totiž vždycky hubu plnou demokracie,ale dodržování zákonů,předpisů a nařízení je pro ně omezování osobní svobody.Já jsem v tomto směru pro co nejpřísnější tresty.S tím souvisí i ta maximální rychlost povolená na dané silnici,nebo daném úseku.Dále podle vašeho názoru
            musí všichni třeba na té devadesátce jet devadesát.To je ale vážný omyl.Ta devadesátka totiž znamená maximální povolenou rychlost ,
            ale neznamená,že pomaleji nikdo jezdit nesmí.V silničním zákonu je totiž ještě jeden malý paragraf,který jasně říká,že řidič je povinen přizpůsobit svoji rychlost stavu vozovky,povětrnostním podmínkám
            a svým schopnostem a dalším okolnostem.Ono je sice také napsáno,že řidič nesmí bezdůvodně pomalou jízdou brzdit ostatní provoz,ale je také podstatné,proč tak jedou.Nikdo z nás,kteří tato vozidla musí předjíždět nemůže vědět,proč ten řidič tak jede.Naopak ti,kteří musí za každou cenu předjíždět i za cenu nebezpečného předjíždění opravdu za volant nepatří.Nic není tak černobílé.

          3. škodovka ENO

            jezdím docela dost a potkat někoho kdo jede o 20khm méně než je max. povolená rychost je téměř nemožné… takže trochu kecáte a alibizujete si svůj styl jízdy „na prase „

            1. Na zamyšlení

              Přijeďte se někdy podívat na silnice na Vysočině. Není den, abych cestou nepotkal alespoň dva podobné neřidiče, kteří zdržují ostatní a za nimi se táhnou další, protože se bojí ty brzdy předjet a pak vznikají nebezpečné situace, když někdo třeba pospíchá nebo nemá zájem se vléct. Ani se potom nedivím, tím to neobhajuju, že někdo někoho vybrzdí nebo si to jde vyříkat s dotyčným někde na křižovatce. Samotného mě to vytáčí a přistihnu se, že mi ujede nejedna nadávka. Jak psal Paolo, ti rychlejší mě alespoň neomezují a když vidím, že někdo chce jet rychleji než já, tak mu ze slušnosti hodím pravý blinkr, když je nepřehledná cesta a já mám dostatečný pohled a vidím dopředu, uberu plyn a ať jede. Už mě nezajímá, že se ten dotyčný někde rozseká nebo ho vyberou policisté, to je jeho problém, ale neomezuju ho a o to jde. A kolikrát mi tito „agresivní“ řidiči i poděkují výstražnými světly. Takže jaká agrese? Všude je psáno, že je vozidlo povinné opustit nebo umožnit rychleji jedoucímu vozidlo cestu, když to zjednoduším. Sviňárna je, že někdo někomu ještě přidá vědomě plyn na podlahu, když se celou dobu vleče opravdu těch 70 km/h a jede bezdůvodně pomalu a kde je vhodné místo na předjetí, tak záhadně zrychlí. Osobní zkušenost z tohoto týdne. Jedeme celou dobu 80 km/h za stříbrnou oktávkou. Když je konečně vhodné místo na předjetí, tak začnu předjíždět a ejhle, musím jet 130 km/h, abych to nebohé stvoření předjel, protože on se rozhodl najednou zrychlit na 100 km/h. Spotřeba jejich naftové ovečky pod 5 litrů je sice krásné spoření na důchod, to nepopírám, ale nemusím tím omezovat další? Co chtějí jet v rámci limitů slušně a plynule? Každý na to není fakt zvědavý a nemá čas ztrácet čas. To dělá hodně podobných v dnešním provozu a nechápu, co je to za blbé vychování.

              1. Zdeněk Blahna

                Na zamyšlení.Na Vysočině jsem téměř neustále.
                Třeba na trase Havlíčkův Brod-Čáslav nejvíce zdržují
                ty velké traktory,které díky jejich velikosti je možné předjet jen málokde.Za těch zlých komančů bylo
                v tehdejší vyhlášce č.80,že na silnice první třídy měly zemědělské stroje zákaz vjezdu a byl klid.A váš argument,že jezdit podle předpisů je pro vás nepřípustné a ostatní zdržují svědčí jen o tom,že jste zrovna jeden z pseudořidičů,kteří na silnici nemají co pohledávat.
                Jestliže nechcete ztrácet čas jízdou v rámci rychlostních limitů dané silnice,tak si pořiďte třeba vrtulník, tam žádné rychlostní omezení mít nebudete.Za svých více než padesát let ježdění
                jsem potkal veliké spousty ,,spěchajících“,které jsem
                o třeba pár kilometrů dál míjel,když je vystříhávali ze zdemolovaných aut.Čím více takových pitomců na silnicích bude,tím více se jich samo časem definitivně vytřídí.Na hřbitovech je jich nepočítaně.
                Každý z nich měl ale původně dojem,že je mistr
                řidič.

  6. Důležité jsou ty procentní podíly. MB trochu překvapil. Jeden by v čele čekal spíše Audi či BMW. Ale nejvíce překvapilo Volvo. Asi ho často řídí lidé spoléhající se na „proslavenou“ bezpečnost Volva a nebo to prostě neumí. Iveco nepřekvapilo, dodávkáři jsou jasní. Možná to ovlivnilo i tu pozici MB.

    1. Volvo, tím že má pověst bezpečného auta (myslím že se najdou i jiné stejně bezpečné auta a XC40 údajně žádný zázrak) často řídí ne úplně zkušení řidiči. Ona ta křehoučká blondýnka v XC90 vypadá moc sexy, jenže z něj houbelec vidí.

    2. Proč vás překvapilo Volvo? Prestižní manažerský vůz řídí mentálně podobní lidé, jako Audi, BMW a MB. Jenže to Volvo, podle mých zkušeností, na ně jízdně vůbec nemá, ale řidiči na to většinou přijdou až v příkopu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru