2021-facelift-Jaguar_XF_Sportbrake- (7)

Jaguar XF má po modernizaci. Kombi je v nabídce stále, šestiválce nikoliv

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Jaguar - 9. 10. 2020


Jaguar XF a XF Sportbrake nabízejí pro modelový rok 2021 upravenou karoserii, zcela nový interiér s luxusními materiály a integrované technologie budoucnosti, které jsou mezi sebou propojené. Model XF představuje moderní britský design a inženýrství v té nejlepší podobě.

Jaguar XF pohání generace přeplňovaného čtyřválcového dieselového motoru Ingenium o objemu 2,0 litru s mild-hybridní technologií (MHEV) a nejnovějšího zážehového čtyřválcového motoru Ingenium o objemu 2,0 litru. Oba tyto motory poskytují vyšší hospodárnost a výkon.

Karoserie má nový přední nárazník s většími a nižšími vstupy vzduchu, které vůz opticky rozšiřují. Tuto vizuální šířku umocňuje širší maska chladiče s designem mřížky, inspirovaným historickým logem značky Jaguar. Otvory na blatnících jsou nyní osazeny ikonickým znakem šelmy ve skoku, který poukazuje na výjimečnou pozornost věnovanou každému detailu vozu.

Nové superštíhlé full-LED hlavní světlomety s denním svícením ve tvaru dvou písmen J (DRL) jsou volitelně k dispozici s technologií Pixel LED. Díky funkci Adaptive Driving Beam, která sleduje silnici před vámi a samočinně přizpůsobuje světlený kužel dálkových světel tak, aby vykrýval protijedoucí vozy nebo dopravní značky, může systém volbou několika LED segmentů vytvářet různé vzory světelných paprsků a optimalizovat tak viditelnost, aniž by obtěžoval ostatní řidiče.

Prémiová LED technologie je standardem v celé modelové řadě a u výbav SE a HSE je k dispozici s funkcí Auto High Beam Assist. Tato technologie využívá dopředu směřující kameru k samočinnému přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly a zajišťuje tak, že protijedoucí řidiči nebudou oslněni. Jako volitelný prvek výbavy jsou rovněž k dispozici animované ukazatele změny směru.

Designová vylepšení zadní části modelu zahrnují především širší nárazník a v barvě vozu vyvedená horní část zádě, díky které vypadá vůz opticky nižší. Zatmavené okolí zadních svítilen má nyní i sedan XF.

V provedení R-Dynamic má XF a XF Sportbrake řadu výrazných prvků designu, které poukazují na jeho zaměření na výkon. Pro všechny stupně výbavy je k dispozici volitelná sada Black Exterior Pack, která díky na míru vyrobeným prvkům v lesklé černé barvě propůjčuje vozu ještě dynamičtější vzhled.

Dotykový a luxusní interiér

XF má ještě luxusnější interiér s vylepšenou konektivitou a větším komfortem a kultivovaností. Design kokpitu je odvážnější, dynamičtější a více zaměřený na řidiče. Sportovně pojatá středová konzola se táhne až k palubní desce s volitelnou bezdrátovou nabíječkou mobilních zařízení a se zesilovačem telefonního signálu.

Srdcem interiéru je integrovaný centrálně umístěný zakřivený skleněný dotykový HD displej s úhlopříčkou 11,4 palce v elegantním pouzdru ze slitiny hořčíku, kterým je ovládán nový multimediální systém Pivi Pro. Autentické povrchové úpravy, včetně dřevěných dýh s otevřenými póry a hliníku, jsou stejné jako má například horní výplň dveří a celá palubní deska. Detaily jsou zcela viditelné i na laserem gravírovaných ornamentech, které se nacházejí na středových reproduktorech a kovovém otočném voliči Jaguar Drive Control.

„Jaguar XF má nový design karoserie, který přináší energičtější a sebevědomější vzhled, zatímco interiér je luxusnější, dotykovější a poukazuje na výjimečnou úroveň řemeslného zpracování. Uvnitř XF jsou jemně integrovány pokročilé technologie a interiér je jednoduše krásné místo k bytí,“ řekl Julian Thomson, Design Director Jaguar.

Drive Selector – jen jeden z mnoha detailů – má povrch vrchní části prošívaný jako kriketový míček, spodní část je naopak kvůli lepšímu pocitu při doteku vyrobena z precizně opracovaného kovu.

Výplně dveří s 360° madlem zajišťují snazší přístup a větší úložný prostor pro lahve na nápoje a další předměty.

Sedadla mají širší polstrování, přidané masážní funkce a vylepšené pokrytí vyhřívané a klimatizované plochy. Na všech standardních opěrkách hlavy je vyraženo logo šelmy ve skoku, zatímco sada štítků „Est.1935 Jaguar Coventry“ na čalounění zdůrazňuje historický odkaz značky.

Řada pokročilých technologií zajišťuje bezpečí a pohodlí všech cestujících. U všech stupňů výbavy je na přání k dispozici ionizace interiéru, která zlepšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu pomocí technologie Nanoe. Ta pomáhá odstraňovat alergeny a nepříjemný zápach. Systém má rovněž filtraci PM2,5, která zachycuje ultrajemné částice – včetně částic PM2,5. Zákazník systém jednoduše aktivuje stisknutím tlačítka Purify.

Pokročilé, hospodárné motory

Modely Jaguar XF a XF Sportbrake pro modelový rok 2021 jsou vybaveny řadou zážehových čtyřválců Ingenium a vznětovým motorem nové generace, přičemž dieselová varianta je vybavena mild-hybridní technologií (MHEV). Vůz XF je k dispozici výhradně s osmistupňovými samočinnými převodovkami, pohonem zadních nebo všech kol a těmito motory:

Vznětové motory

  • přeplňovaný řadový čtyřválcový motor, 2,0 litru, MHEV, 240 koní, 8AT, RWD/AWD

Zážehové motory

  • přeplňovaný řadový čtyřválcový motor, 2,0 litru, 250 koní, 8AT, RWD
  • přeplňovaný řadový čtyřválcový motor, 2,0 litru, 300 koní, 8AT, AWD

Dieselový motor s výkonem 204 koní dodává vozu 430 Nm, jeho mild-hybridní systém využívá řemenem poháněný startér/generátor (BiSG) umístěný v motorovém prostoru. Ten získává energii obvykle ztracenou při zpomalování a brzdění. Energie je poté uložena v 48V lithium-iontové baterii, umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru. Sartér/generátor je schopen znovu uvolnit uloženou energii a pomoci spalovacímu motoru při rozjezdu a zároveň poskytuje propracovanější a citlivější fungování stop/start systému.

Tento dieselový motor s technologií MHEV a výkonem 204 koní zajistí zrychlení sedanu XF s pohonem zadních kol z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy, produkuje emise CO2 kolem 130 g/km a spotřeba se pohybuje okolo 4,9 l/100 km. Vůz XF Sportbrake s pohonem všech kol je schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 8 sekund, produkuje emise CO2 kolem 137 g/km a spotřeba paliva se pohybuje okolo 5,2 l/100 km. To přináší nízké provozní náklady a představuje 13% snížení emisí a 14% zvýšení hospodárnosti sedanu XF s pohonem zadních kol ve srovnání s předchozím vznětovým motorem o výkonu 180 koní. Navíc má o 24 koní vyšší výkon.

Zákazníci, kteří dávají přednost zážehové pohonné jednotce, mohou vybírat mezi dvěma verzemi dvoulitrového čtyřválcového motoru s parametry 250 koní a 365 Nm nebo 300 koní a 400 Nm. Oba motory jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi, včetně dvoukomorového turbodmychadla a systémem proměnného zdvihu ventilů (CVVL), což přináší silnou kombinaci výkonu a hospodárnosti.

Sedan XF se zážehovým motorem o výkonu 250 koní a pohonem zadních kol má spotřebu paliva kolem 8,0 l/100 km, emise CO2 od 181 g/km. Akcelerace z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy, XF Sportbrake s pohonem zadních kol má emise CO2 od 188 g/km a spotřebu 8,3 l/100 km.

Sedan XF s výkonem 300 koní má výhradně pohon všech kol a dosahuje 100 km/h za 6,1 sekundy.

Všechny motory jsou párovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou značky Jaguar, u které lze pro větší zapojení řidiče řadit pomocí páček na volantu.

Pokročilé propojené technologie

Model XF je vybaven novou generací Electronic Vehicle Architecture značky Jaguar, přezdívanou EVA 2.0. Ta podporuje celou řadu moderních technologií, které zajišťují, že vůz bude vždy připojen a vždy aktuální.

Nejnovější technologie multimediálního systému Pivi Pro jsou přístupné prostřednictvím zakřiveného skleněného HD displeje s úhlopříčkou 11,4 palce. Mezi hlavní výhody patří vylepšený jas, displej je třikrát jasnější a o 48 % větší než jeho předchůdce. Navíc zjednodušená struktura menu umožňuje řidičům přístup nebo zobrazení až 90 % běžných úkolů z domovské obrazovky dvěma nebo méně kliknutími.

Pomoc řidiči při rychlém získání přístupu k důležitým informacím zajišťuje HD Interactive Driver Display s úhlopříčkou 12,3 palce, vylepšenou grafikou a konfigurovatelným uspořádáním. Ten dokáže zobrazit na celý displej mapu navigace s podrobnými pokyny, digitální vytáčení, média, seznam kontaktů nebo podrobnosti infotainmentu. V kombinaci s head-up displejem poskytuje toto vozidlo řidičům veškeré informace, které potřebují, při minimálním rozptýlení.

Intuitivní multimediální systém je standardně vybaven funkcí Apple CarPlay a dovoluje zákazníkům připojit přes Bluetooth dva telefony současně. V závislosti na použitelnosti na trhu je rovněž k dispozici jako standard i funkce Android Auto™. Bezdrátové nabíjení mobilních zařízení se zesilovačem telefonního signálu umožňuje cestujícím rychle nabít jejich smartphone. Díky externí anténě systém poskytuje vyšší kvalitu zvuku telefonních hovorů.

Aby bylo možné téměř okamžité spuštění, má systém Pivi Pro vyhrazen vlastní zdroj energie, takže je připraven k použití, jakmile se zákazníci posadí za volant.

Soubor technologií zahrnuje schopnost aktualizace Software-Over-The-Air (SOTA), která zajišťuje, že XF vždy používá nejnovější software. Díky této technologii nemusí majitelé navštěvovat prodejce, aby obdrželi aktualizace softwaru vozu.

Konektivita systému Pivi Pro je zprostředkována integrovanou technologií dual-SIM se dvěma LTE modemy, které systému dovolují provádět více funkcí najednou, aniž by byla omezena rychlost. Je možné například současné streamování médií a stahování aktualizací SOTA. Pokročilá konektivita rovněž zajišťuje minimální přerušení způsobené bílými místy pokrytí, přičemž přeskakuje mezi poskytovateli sítě a získává nejsilnější signál.

Poprvé je v tomto segmentu použit systém Active Road Noise Cancellation, který neustále sleduje vibrace od povrchu vozovky a vypočítává zvukovou vlnu opačné fáze potřebnou k odstranění hluku, který slyší cestující. To znamená nižší úroveň hladiny hluku v interiéru, což zvyšuje komfort a snižuje únavu, obvykle spojenou dlouhodobým působením nízkofrekvenčního hluku. Zároveň je monitorována obsazenost míst v interiéru a systém neustále optimalizuje výkon tak, aby každému cestujícímu poskytoval co největší pohodlí.

Vnitřní zpětné zrcátko ClearSight od Jaguaru poskytuje řidiči nerušený výhled na silnici za vozem. Systém pomocí širokoúhlé zadní kamery přenáší na displej s vysokým rozlišením umístěným v bezrámovém zpětném zrcátku obraz nerušený vysokými cestujícími vzadu, špatným světlem nebo kapkami deště na zadním okně.

Pro větší pohodlí může být nositelný Activity Key druhé generace použit k uzamčení, odemknutí a nastartování vozu, aniž by byl ve voze přítomen běžný klíč. Tento dobíjecí prvek obsahuje hodinky a na jedno nabití baterie vydrží až sedm dní.

Vůz XF těží i z moderní generace asistenčních systémů řidiče. Patří mezi ně systém Clear Exit Monitor, který upozorňuje cestující vpředu i vzadu na přítomnost blížícího se auta nebo cyklisty při vystupování z vozu. Adaptivní tempomat samočinně udržuje nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Nejnovější technologie značky Jaguar – 3D Surround Camera využívá technologií kamer a poskytuje tak více detailů a možnost volby sledování situace v reálném čase při manévrování s vozem.

S modelem XF pokračuje závazek společnosti Jaguar k výrobě silných a lehkých vozů. Kvůli větší udržitelnosti konstrukce s velkým podílem hliníku obsahuje recyklovaný hliník z výroby a je důležitým článkem na cestě společnosti Jaguar Land Rover k Destination Zero – světu nulových emisí, bez nehod a bez přetěžování.

Zákazníci si mohou vybrat z výbav S, SE a HSE, všechny jsou k dispozici v provedení R-Dynamic. Na přání je u všech verzí k dispozici také Black Exterior Pack.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru