Pod kapotu úchvatného dvoudvéřového kupé od Jaguaru by se po jeho faceliftu měl nastěhovat čtyřválec. Ten bude mít objem dvou litrů, samozřejmostí je přeplňování a výkon by se měl pohybovat na hranici 300 koní. Hlavním sokem pro čtyřválcový F-Type je celkem logicky modernizované Porsche Cayman. První maskované vozy se už prohánějí po Severní smyčce Nürburgringu.
Modelovou řadu F-Type, která je na trhu od roku 2013, čeká facelift. Jednak tomu naznačuje samotný termín uvedení vozu a výměna obvykle přicházející po čtyřech letech na trhu, druhak to jsou maskované testovací muly, které vesele brousí Nürburgring. Facelift by podle prvních informací měl přinést poměrně zásadní a vcelku zavrženíhodnou změnu. Petrolheadi na maskovaných vozech zaznamenali drobné změny na karoserii, co je však zásadnější, údajně nepřeslechnutelná změna v projevu vozu. Následovala kontrola britské databáze registračních značek, která potvrdila, že se pod přední kapotou vážně nachází dvoulitr. Bohužel…
Možnost první volby je tak dvoulitr, který má v sedanu XE maximální výkon 240 koní a 340 Nm od 1 800 do 4 000 ot./min. Taková verze by prý byla nedůstojná, takže se čtyřválec dočkal úprav, které tento výkon posunuly někam k hranici 300 koní. Vzhledem k nově představenému Porsche 718 Caymam, které bude ze čtyřválce dolovat zhruba podobný výkon, se dá očekávat překonání této hranice. Vzhledem k vyšší hmotnosti by to navíc bylo moudré.
Čtyřválcový F-Type bude zároveň tvořit základní model této řady a spolu s manuální šestistupňovou převodovkou by mohl nabídnout také zajímavou cenu. Nicméně zde vážně nepředbíhejme, už jednou jsme se dost spálili…