INEOS představuje další model, je menší než Grenadier, a bude poháněn elektromotorem s možností benzinového prodlužovače dojezdu, tedy malého benzinového motoru, který pohání generátor pro udržování úrovně nabití baterie pro případ, že není k dispozici externí nabíjení. V nabídce bude i jako čistý elektromobil.
Model Fusilier vyvinul INEOS spolu s experty z Magna Steyer v rakouském Štýrském Hradci, kde se bude také vyrábět. Bližší informace o uvedení na trh a pohonu by měly být známy letos na podzim.
Nový model bude o něco kratší i nižší než INEOS Grenadier a nabídne prvotřídní výkony na silnici i v terénu. Beze zbytku naplňuje heslo Built On Purpose. Fusilier je navíc aerodynamicky vyladěný tak, aby maximalizoval účinnost, aniž by byl ohrožen jeho účel. Vnější funkční prvky byly chytře zakomponovány do karoserie. „Jsou tam, když je potřebujete, a nejsou vidět, když je nepotřebujete,“ tvrdí se v tiskové zprávě.
Elektricky, ale s benzinem
INEOS Fusilier bude nabízet dvě varianty pohonu, aby vyhověl potřebám globálních zákazníků: plně elektrický a elektrický s prodlouženým dojezdem. Varianta prodlužovače dojezdu se skládá z malého benzinového motoru, který pohání generátor pro udržování úrovně nabití baterie v případě, že není k dispozici externí nabíjení.
Sir Jim Ratcliffe, zakladatel společnosti INEOS, říká: „Fusilier je skvěle vypadající vozidlo a dvě varianty pohonu zajišťují reálné snížení emisí uhlíku, aniž by došlo ke snížení schopností. Jsme rádi, uvádíme na trh elektrický pohon 4X4, ale uvědomujeme si jasná omezení bateriového pohonu v určitých situacích. Jsme přesvědčeni, že doplnění naší nabídky o elektrický prodlužovač dojezdu nabídne našim zákazníkům jízdu s velmi nízkými emisemi bez obav z dojezdu, které řidiči elektromobilů zažívají.“
„Při vývoji tohoto vozidla jsme rychle dospěli k závěru, že abychom se posunuli směrem k dekarbonizaci, ale zároveň i nadále vyráběli automobily, které zákazníci chtějí řídit, potřebujeme kombinaci technologií pohonu. Vozy BEV jsou ideální pro určitá použití: kratší cesty a městské dodávky, ale průmysl a vlády musí mít realistická očekávání ohledně dalších technologií, které mohou pomoci urychlit potřebné tempo změn. To je důvod, proč nabízíme pro Fusilier další pohonné ústrojí, které výrazně snižuje emise, ale má potřebný dojezd a možnosti tankování,“ dodává Ratcliffe.
Vývoj a výroba v Magna
Fusilier INEOS vyvíjí ve spolupráci s předním dodavatelem automobilového průmyslu, společností Magna, která bude vozidlo také vyrábět ve svém závodě v rakouském Štýrském Hradci. V návaznosti na DNA Grenadieru s moderním směrem a výraznou identitou bude nový vůz 4×4 o něco kratší na délku a o něco nižší na výšku. Bude postaven na zakázkové skateboardové platformě s ocelovým podvozkem a karoserií a hliníkovými dveřmi a kapotou.
INEOS spolupracoval se společností Magna na vývoji vozů Grenadier a Quartermaster pick-up. Magna jako jeden z největších světových dodavatelů automobilů a nezávislých smluvních výrobců vyrábí pro různé automobilky řadu konvenčních vozidel s vnitřním spalovacím motorem, hybridních vozidel a elektromobilů. Součástí vývojového procesu vozu INEOS Fusilier bude náročný testovací program v různých podmínkách.