Ian Poulter je britský golfista, úspěšný golfista, který si díky tomu mohl dovolit shromáždit pětici těch nej Ferrari na světě. Ve své sbírce má Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, všechna v červené barvě. A to je mu pouhých 39 let! Ve sbírce ale nemá “jen” tuto pětici, Ferrari v jeho garáži parkuje mnohem více. Však si projděte jeho účet na Instagramu sami… 😉 Které Ferrari z této pětice byste si vybrali?

Jen tak pro info si jednotlivá auta rychle představíme. Ferrari 288 GTO je homologační speciál postavený na základech modelu 308 GTB. Automobilka v letech 1984 až 1986 vyrobila pouze 277 kusů (272 „obyčejných“ a 5 kusů Evoluzione). Auto mělo být vstupem italské automobilky do závodů rallye skupiny B, k tomu už ale kvůli jejímu zrušení nedošlo. Pod kapotou byl oproti 308 GTB zmenšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 2885 ccm se vstřikováním paliva Magneti-Marelli o neskutečném výkonu 400 koní. Z 0 na 100 km/h dokázal zrychlit za 4,0 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostal za pouhých 15,0 sekundy.

Dalším krokem je epické Ferrari F40, které se vyrábělo v letech 1987 až 1992. Pod kapotou je motor V8 o objemu 2,9 litru s dvěma turbodmychadly a výkonem 471 koní. To je na auto vážící jen lehce přes tunu opravdu hodně slušné! Zrychlení z 0 na 100 km/h díky tomu zvládlo za pouhých 4,1 sekundy a dokázalo jet maximální rychlostí až 324 km/h.

Následovalo Ferrari F50, které z výrobních linek sjíždělo v letech 1995 až 1997. Vyrobilo se pouze 349 vozů! Pod kapotou má uprostřed umístěný dvanáctiválec V12 o objemu 4,7 litru s výkonem 382 kW/520 koní a točivým momentem 470 Nm. Pohyb zajišťovala prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky kola zadní nápravy s pomocí diferenciálu s omezenou svorností.

Ferrari Enzo je osazeno uprostřed uloženým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 485 kW/660 koní a 657 Nm točivého momentu. S tím zasprintuje z klidu na 100 km/h za pouhé 3,1 sekundy a zrychlování se zastaví až na 355 km/h. Jeho karoserie je z karbonu a je to nejrychlejší sériové Ferrari, které zajelo čas na okruhu Nurburgring. Časomíra se zastavila už na  7:25.21.

A konečně supermoderní Ferrari LaFerrari je hybrid a pod kapotou má benzínový motor V12 o objemu 6,3 litru (s 800 koňmi a 700 Nm) a elektromotor (se 163 koňmi a 270 Nm). Celkový výkon je tak 963 koní a točivý moment 900 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne LaFerrari pod 3 sekundy a maximální rychlosti je 350 km/h

A jen tak mimochodem, podobnou sbírku aut má i jiný Britský sběratel Ferrari, realitní magnát Jon Hunt, i jemu totiž v garáži parkuje tahle pětice ořů! 🙂