Ian Poulter vlastní sbírku těch nej Ferrari na světě: 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari

Autor: Pavel Srp - 30. 8. 2015


Ian Poulter je britský golfista, úspěšný golfista, který si díky tomu mohl dovolit shromáždit pětici těch nej Ferrari na světě. Ve své sbírce má Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, všechna v červené barvě. A to je mu pouhých 39 let! Ve sbírce ale nemá „jen“ tuto pětici, Ferrari v jeho garáži parkuje mnohem více. Však si projděte jeho účet na Instagramu sami… ;) Které Ferrari z této pětice byste si vybrali?

Jen tak pro info si jednotlivá auta rychle představíme. Ferrari 288 GTO je homologační speciál postavený na základech modelu 308 GTB. Automobilka v letech 1984 až 1986 vyrobila pouze 277 kusů (272 „obyčejných“ a 5 kusů Evoluzione). Auto mělo být vstupem italské automobilky do závodů rallye skupiny B, k tomu už ale kvůli jejímu zrušení nedošlo. Pod kapotou byl oproti 308 GTB zmenšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 2885 ccm se vstřikováním paliva Magneti-Marelli o neskutečném výkonu 400 koní. Z 0 na 100 km/h dokázal zrychlit za 4,0 sekundy a z 0 na 200 km/h se dostal za pouhých 15,0 sekundy.

Dalším krokem je epické Ferrari F40, které se vyrábělo v letech 1987 až 1992. Pod kapotou je motor V8 o objemu 2,9 litru s dvěma turbodmychadly a výkonem 471 koní. To je na auto vážící jen lehce přes tunu opravdu hodně slušné! Zrychlení z 0 na 100 km/h díky tomu zvládlo za pouhých 4,1 sekundy a dokázalo jet maximální rychlostí až 324 km/h.

Následovalo Ferrari F50, které z výrobních linek sjíždělo v letech 1995 až 1997. Vyrobilo se pouze 349 vozů! Pod kapotou má uprostřed umístěný dvanáctiválec V12 o objemu 4,7 litru s výkonem 382 kW/520 koní a točivým momentem 470 Nm. Pohyb zajišťovala prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky kola zadní nápravy s pomocí diferenciálu s omezenou svorností.

Ferrari Enzo je osazeno uprostřed uloženým atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 485 kW/660 koní a 657 Nm točivého momentu. S tím zasprintuje z klidu na 100 km/h za pouhé 3,1 sekundy a zrychlování se zastaví až na 355 km/h. Jeho karoserie je z karbonu a je to nejrychlejší sériové Ferrari, které zajelo čas na okruhu Nurburgring. Časomíra se zastavila už na  7:25.21.

A konečně supermoderní Ferrari LaFerrari je hybrid a pod kapotou má benzínový motor V12 o objemu 6,3 litru (s 800 koňmi a 700 Nm) a elektromotor (se 163 koňmi a 270 Nm). Celkový výkon je tak 963 koní a točivý moment 900 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne LaFerrari pod 3 sekundy a maximální rychlosti je 350 km/h

A jen tak mimochodem, podobnou sbírku aut má i jiný Britský sběratel Ferrari, realitní magnát Jon Hunt, i jemu totiž v garáži parkuje tahle pětice ořů! :)

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru