Letos je to 40 let od chvíle, kdy automobilka Hyundai Motor začala vyvážet své vozy do zahraničí. Za čtyři dekády se stala jednou z nejrychleji rostoucích značek na automobilovém trhu a od roku 1976 vyvezla na mezinárodní trhy více než 23 milionu vozů.
Vůbec prvním exportovaným vozem byl model Pony. Celkem 1 042 kusů tohoto čtyřdveřového sedanu nejdříve zamířilo do 13 jihoamerických zemí. Po čtyřiceti letech dnes Hyundai ze svých korejských závodů vyváží více než 1,15 milionu vozů ročně do 184 zemí, což je zhruba 3 150 vozidel denně, tedy třikrát více, než vyvezl za celý rok 1976.
„Během čtyřiceti let se značka Hyundai stala jednou z nejrychleji se rozvíjejících na celém světě. Byli a stále jsme svědky úspěšného vývoje jak celosvětové přepravní společnosti, tak i globálního poskytovatele služeb v individuální mobilitě,“ uvedl viceprezident Hyundai Motor Company Koo Zayong během oslav výročí, které se konaly v historicky první exportní destinaci automobilky v ekvádorském Guayaquilu.
Při této příležitosti automobilka v místě konání oslav vystavila 26 historických i současných modelů. Vedle sebe se tak objevily jak původní model Pony, tak i současné SUV Tucson, Santa Fe i nejnovější vůz s alternativním pohonem IONIQ. Součástí slavnosti byly i testovací jízdy elektromobilu pro veřejnost v krásném prostředí ostrovů Galapágy.
Hyundai Motor je podle žebříčku Interbrand v současnosti šestou největší automobilovou značkou na světě a 35. největší značkou vůbec. Její globální hodnota vzrostla oproti roku 2015 o 11 % a letos dosáhla hodnoty 12.6 miliard dolarů.
Zmíněný model IONIQ má značce pomoci k dalšímu růstu. Jde o vůz, který v jedné karosářské variantě nabízí tři druhy alternativních pohonů. Na český trh již dorazil plně elektrický model IONIQ Electric a hybridní IONIC Hybrid. Příští rok má automobilka v plánu uvést třetí variantu IONIQ Plug-in Hybrid, který bude možné dobíjet z běžné zásuvky. Hyundai navíc plánuje brzké uvedení vysoko výkonové modelové řady s označením N.