test-2021-hyundai-tucson-n-line-16_tgdi-MHEV-48v- (32)

Hyundai si patentoval revoluční způsob otevírání kufru. Dveře už se nemají vyklápět

Autor: Pavel Srp - Zdroj: United States Patent and Trademark Office - Foto: Pavel Srp, United States Patent and Trademark Office - 3. 3. 2022


Otevírání kufru je už desítky let stejné, bez výraznější změny. To by se ale teď mohlo změnit, protože Hyundai si nechal patentoval docela zajímavý způsob. Dveře by totiž nemusely být výklopné, ale naopak výsuvné.

Pokud se podíváme na dnešní SUV, kombíky a hathbacky, jejich otevírání kufru je prakticky stejné. Po odjištění zámku se prostřednictvím horních pantů odklopí nahoru. Hyundai ovšem pracuje na docela jiném způsobu. Patent ukazuje, že dveře do jeho kufru budou posuvné.

Přečtěte si také:  Hyundai Motor Group a Rolls-Royce budou spolupracovat na vývoji létajících aut

Takové řešení by mělo být jednodušší nejen co do prostoru, protože se zasunou přímo nad střechu a nevyklopí se desítky centimetrů nad střechu auta, ale také co do uživatelské příjemnosti. Dveře by totiž měly být zcela ovládány elektromotory.

Zjednodušeně by to mělo fungovat tak, že byste odjistili zámek a dveře by se pak samy odsunuly nad auto – tedy podobně, jako fungují například elektricky ovládané boční dveře na dodávkách a některých MPV.

Přečtěte si také:  Auta už nebudou mít masky chladiče. Elektromobily je nepotřebují, poznávat je budeme podle světelného podpisu

Je to zatím jen registrovaný patent, u kterého zatím nejsou dostupné další informace. Otázkou tedy zůstává, kdy a pro jaký model by takové řešení mohlo přijít. A vlastně i to, zda se nakonec takové otevírání dveří do výroby dostane. Některé patenty se totiž nakonec v sériové výbavě neuchytí.

Štítky: , , ,

26 názorů na “Hyundai si patentoval revoluční způsob otevírání kufru. Dveře už se nemají vyklápět”

  1. Tomas Korel

    Kromě „možná “ několika cm ušetřených na výšce, nevidím asi nic plusovýho, naopak serva, mnoho pohybů navíc,… šoupací dveře u dodávek je to první co se podělá. Slepá ulička.

    1. Souhlasím.
      Nepraktické a složité řešení. Maximálně „dobré“ jako jistá technická finesa. Ale tím výčet výhod končí.
      Nejlépe na to, že i poměrně lehce bourané auto může být díky této složitosti už neopravitelné (když bude někde něco hnuté).

  2. Má to své mouchy. Do kufru bude za deště pršet. Kolikrát vyklápěcí dveře přijdou vhod jako stříška na posed v kufru. Za sněhu a ledu neotviratelné. Buďto to nepůjde vůbec nebo sníh spadne pěkně do zavazadelníku 😀
    Nemožnost Použití střešních nosičů atp… Takže zpět k rýsovacím prknům a znovu a lépe 😀😉

  3. Já kufr u auta v dešti nikdy neotvírám, pokud mi nejde o život, takže nějaký déšť budou řešit jenom blbečci z Anglie – do otevřeného kufru auta celé dekády sněží a taky to nikoho nesere..
    Děláte, jako byste všichni jezdili jenom v dešti a na střeše denně vozili veliké předměty – pro vás výrobce připraví vylepšenou verzi, kdy se budou dveře kufru posouvat dolů směrem k podvozku, takže něco na střeše už nebude překážet a zároveň dostanete obrovský alespoň dvoumetrový deštník připevnitelný na hlavu, ať máte volné ruce a zároveň vám do kufru neukápne ani jediná kapka, když ho na pár sekund někdy otevřete a zase hned zavřete :-D

  4. Jak budou, otvírat kufr ti, co na střeše vozí RAKEV ? Většina obyvatel, vozí na dovolené a výlety tzv. rakev. Nebude to vadit, při otvírání ??

    1. Většina obyvatel, vozí na dovolené a výlety tzv. rakev…. nepovidejte. V životě jsem rakev neměl a minimálně polovinu mého přítele take ne

      1. No…já ji vozím na hory i k moři. Ty asi se svým přítelem jsi raději doma a čuňačíš. Fuj !!

  5. Absolutní nesmysl, nevidím ani jediný plus. Střešní box, držák na kola nebo na lyže nebude, v dešti prší nejen na mě ale i do kufru čím mě to má oslovit 🤔

      1. Díky za informaci, dlouho jsem si nemohl uvědomit kdo vlastně jsem. Už to vím! Degen! Díky za informaci!! 😁😁

        1. Myslel jsem samozřejmě „pichav“. Tohle může říct jedině afektovanej, sebestřednej koko.., co je rád, že si umí utřít prd..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek