V automobilovém světě se děje spousta novinek, které by nás dříve napadaly pouze jako náměty do sci-fi filmů. Jednou z nich jsou i aktivní výsuvné prahy, ale takový patent si před pár měsíci podala značka Hyundai.
Účelem aktivních prahů je usměrnění vzduchu, který by měl jít pod auto v zadní části. To má přinést více podtlaku v zadní části a tím pádem zvýšení ovladatelnosti auta díky lepší stabilitě. Aktivní prahové nástavce mají mít tři režimy výšky, podobně jako tomu je u některých jiných automobilů například s výsuvným aktivním křídlem. Ani v jednom režimu by však prahy neměly zhoršovat průjezdnost auta ulicemi ani na vyšších retardérech. Dává to smysl, protože vyšší ovladatelnost je třeba při vyšších rychlostech například na dálnici nebo na závodním okruhu. Pokud by přeci jen hrozil nějaký kontakt s okolím, mají mít prahy senzory a další aktivní prvky sledování okolí. V případě, že by byla detekována možná překážka, prahy by se bleskově schovaly, aby byly chráněny a a autě nevznikla žádná škoda.
Současně s aktivními prahy má Hyundai v plánu pro optimalizaci aerodynamiky ještě další novinku v podobě aktivní rolety v přední části vozu.
Podrobnosti o patentu najdete přímo na webových stránkách německého patentového úřadu.