Test Hyundai Tucson 1,6 T-GDI PHEV | plug-in hybrid (2022)

Hyundai plánuje ponechat klasická ovládací tlačítka systémů, jak dlouho to bude možné. Připouští, že jde i o bezpečnost

Autor: Anina Russová - Zdroj: Hyundai, Cars Guide - Foto: Pavel Srp - 21. 3. 2023


Současná moderní auta mají jedno společnou vlastnost, kterou ale řada uživatelů často kritizuje. A tou je až přehnaná absence fyzických tlačítek a ovladačů. Veškeré ovládání bývá přesunuto do velkých dotykových obrazovek či plošek. Řidiči ale často upozorňují, že toto řešení je nepraktické a za jízdy špatně funkční. A experti zase varují, že ovládání dotykových plošek za jízdy i nebezpečné.

I Hyundai už ve svých modelech nabízí velké obrazovky infotainmentů, které jsou dotykové a dá se přes ně ovládat kde co. Ale zároveň si uvědomuje, že fyzická tlačítka zatím nesmí z jejich interiérů zmizet. Potvrdil to i Sang Yup Lee, ředitel Hyundai Design pro magazín Cars Guide, když řekl: „Když řídíte, je těžké cokoliv ovládat přes dotykovou obrazovku. Klasická tlačítka lépe cítíte a víte, zda jste je zmáčkli nebo ne.“

Dodal také, že Hyundai zůstane u konceptu kombinace obrazovek a klasických tlačítek tak dlouho, jak to jen bude možné. Zároveň ale připustil, že je jen otázkou času, kdy i Hyundai přejde výhradně na dotykové obrazovky. Stane se tak ve chvíli, kdy se standardem stanou autonomní auta úrovně 4. To je ale zatím daleká budoucnost, protože taková vozidla nepotřebují ani volant nebo pedály. Přesněji řečeno, pro jízdu v takovém vozidle není potřeba žádný lidský zásah. A v takém případě dotykové obrazovky nepředstavují žádné riziko, protože i z řidičů se stanou jen pasažéři.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru