Hyundai Motorsport dnes odhalil svůj historicky první závodní elektromobil, Veloster N ETCR, a to v rámci prvního novinářského dne na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nový vůz na základě sériově vyráběného modelu Veloster N byl zkonstruován specificky pro nové mistrovství ETCR, jehož první sezona se uskuteční v roce 2020. Veloster N ETCR zahajuje pro Hyundai Motorsport novou éru, v níž se závody elektromobilů stanou jedním z pilířů společnosti.

Hyundai Motorsport při konstrukci nového vozu využil své rozsáhlé zkušenosti ze závodů cestovních vozů, aby mohl navázat na úspěchy konkurenceschopných závodních vozů i30 N TCR a Veloster N TCR. Vývoj projektu ETCR zrcadlí širší strategii značky Hyundai ve vývoji elektromobilů pro sériovou výrobu a také dokládá kompetence divize Hyundai Motorsport v oblasti vysokovýkonných automobilů.

Veloster N ETCR, zkonstruovaný a vyrobený v sídle společnosti v Alzenau, je elektromobilem s pohonem zadních kol a elektromotorem uloženým uprostřed v souladu s pravidly ETCR. Jedná se o první projekt automobilu divize Hyundai Motorsport s touto koncepcí pohonu.

Vývojové práce byly zahájeny v listopadu 2018. První zkušební jízda prototypu byla úspěšně realizována v srpnu 2019. Na konci září bude zahájen program komplexních testů za podpory zkušených inženýrů a dalších specialistů divize Hyundai Motorsport. Pro první sezonu ETCR budou vyrobeny dva vozy Veloster N ETCR.

Projekt probíhá souběžně s ostatními aktivitami společnosti v motoristickém sportu, mezi něž patří účast v mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) a podpora soukromých týmů se soutěžními vozy i20 R5 a závodními vozy i30 N TCR a Veloster N TCR. Divize Hyundai Motorsport jako vývojové centrum pro vysokovýkonné automobily automaticky sdílí všechny poznatky z vývoje závodního elektromobilu Veloster N ETCR s globálním výzkumným a vývojovým centrem Hyundai v jihokorejském Namyangu.