Hyundai Motorsport představuje u příležitosti Pařížského autosalonu v předpremiéře nový soutěžní vůz pro WRC 2017, který oslaví soutěžní debut v příští sezoně mistrovství světa v rallye FIA WRC.
Tým, který je v současnosti s 201 body na druhém místě průběžného pořadí konstruktérů v mistrovství světa v rallye, testuje od dubna zcela nový prototyp soutěžní vozu pro rok 2017 na různých místech Evropy v nejrozmanitějších podmínkách.
Vůz na základě třídveřového modelu Hyundai i20 byl vyvinut v souladu s technickými předpisy WRC pro rok 2017, které poskytují konstruktérům větší svobodu v oblasti aerodynamiky. Hyundai Motorsport má pro zbývající část roku 2016 v plánu rozsáhlý testovací program, který umožní další vývoj vozidla, aby bylo připraveno na svůj debut v lednové Rallye Monte Carlo.
Pravidla WRC pro sezonu 2017 umožňují týmům také zvýšit výkon na 380 koní, využívat větší přítlak, používat elektronicky řízený aktivní mezinápravový diferenciál a nasazovat do soutěží vozidla s větší délkou a šířkou. Cílem nových technických předpisů je vytvořit ještě dynamičtější a atraktivnější show v divácky oblíbeném seriálu soutěží WRC.
Barevný design vozu vystaveného v Paříži je předběžnou verzí. Finální specifikace i vzhled vozu budou zveřejněny v prosinci.
Šéf týmu Michel Nandan k tomu říká: „Pravidla WRC 2017 umožňují všem týmům začít s čistým listem papíru, což je pro nás vzrušující technická výzva. Změny zvýší úroveň zábavy ve WRC v rychlostních zkouškách po celém světě díky širším a výkonnějším vozům. Využili jsme naše zkušenosti ze dvou kompletních sezon ve WRC a chceme navázat na naše dosavadní úspěchy v roce 2016. Vůz pro rok 2017 jsme začali testovat v dubnu a zpočátku jsme se zaměřili především na zkoušky motoru a poháněcího ústrojí. V poslední době se zabýváme zavěšením kol, diferenciály a aerodynamikou. V dalším průběhu letošního kroku nás čekají malé evoluční kroky ve vývoji podvozku a motoru. Těšíme se na představení finální verze našeho vozu pro rok 2017 koncem letošního roku.“
Hyundai Motorsport se tento víkend účastní desátého podniku Mistrovství světa v rallye 2016 a na start Rallye Francie na Korsice se postaví se třemi vozy nové generace i20 WRC. Tým zažívá dosud nejúspěšnější sezonu, která mu přinesla vítězství v Argentině a na Sardinii, společně se čtyřmi umístěními na stupních vítězů v Monte Carlu, Švédsku, Polsku a naposledy v Německu.