Ačkoliv se automobilový trh po průšvihu jménem „dieselgate“ konečně vzpamatovává, jsou značky, kterým se tak úplně nedaří. Mezi ty patří například korejská automobilka Hyundai, která se svou sesterskou značkou Kia vykázala rekordně nízký odbyt. Ten meziročně klesl o sedm procent na 7,25 miliónu vozů v součtu obou automobilek.
A není to poprvé. jde totiž už o druhé nedodržení prodejních plánů a zároveň o druhé snížení odbytu za sebou. Co se právě těch prodejních plánů týče, agentura Reuters, která s těmito informacemi přišla mluví dokonce o tom, že Hyundai plány nedodržel až o jeden milion vozů. Původní plány prodejů prý byly 5,08 milionu automobilů Hyundai (prodáno 4,5 milionu) a 3,17 milionu modelů Kia (prodáno 2,75 milionu).
Hlavními důvody, proč se Hyundai a Kia potýkají s tak nízkými prodeji, je podle odborníků nedostatečná nabídka vozů typu SUV, zejména pak na americkém trhu. Ačkoliv obě značky takové modely nabízejí, výběr mezi nimi není tak velký a zajímavý, aby tato nabídka přitáhla nové zákazníky. Není to ale jen o nabídce modelů. Obě značky doplácí také na negativními dopady diplomatického napětí mezi Jižní Koreou a Čínou, která je největším automobilovým trhem na světě.
Pro letošní rok si obě automobilky stanovily za cíl 7,55 miliónu prodaných vozů. To je nižší číslo, než na jaké jsou obě značky zvyklé, ale lepší, něž mít znovu nasazenou vysokou laťku a pak se na ni jen smutně dívat.