Přední český houslový virtuos Jaroslav Svěcený bude i nadále využívat ke svým cestám po České republice i zahraničí automobil DS 5. Poté, co po dvou letech vrátil bílý vůz DS 5, bude v následujícím období k vidění za volantem modelu DS 5 2.0 BlueHDI v mimořádně elegantní barvě Modrá Encre. Pro Jaroslava Svěceného je to v pořadí již čtvrtý vůz DS 5, který má díky spolupráci s tuzemským importérem k dispozici.
Jaroslav Svěcený se řadí k nejlepším tuzemským houslistům a jeho jméno je vždy zárukou nezapomenutelného hudebního zážitku. Jeho úzká vazba k automobilům DS započala v roce 2012, kdy mu české zastoupení značky dalo k dispozici vůz DS 5 a Jaroslav Svěcený na počest této události dokonce složil krátkou improvizovanou skladbu inspirovanou nejen jízdou, ale dokonce také označením vozu (využívá zejména noty CéDéEs) – její znění si můžete poslechnout v přiloženém videu.
„V osobě pana Svěceného získala značka DS skutečného ambasadora, který díky svému zájmu o automobily dokáže se svými fanoušky v případě dotazů také erudovaně diskutovat. Jeho mimořádné hudební nadání a houslová virtuosita ideálně korespondují s rafinovanou elegancí a šarmem nového vozu DS 5. Jménem celé značky DS přeji panu Svěcenému další desítky tisíc bezpečně ujetých kilometrů za volantem nového vozu,“ říká Martina Bedrnová, Marketing Leader Peugeot, Citroën & DS pro Českou republiku.
Koncem listopadu 2015 převzal Jaroslav Svěcený nový model DS 5 ve verzi 2.0 BlueHDi s motorem o výkonu 180 koní a automatickou šestistupňovou převodovkou. Jeho dosavadní bílý model, s nímž během dvou let bez jakýchkoliv problémů ujel 85 000 km, nahradil elegantní vůz v barvě Modrá Encre. Jaroslav Svěcený, který není pouze houslovým virtuosem, ale také znalcem stavby houslí a jejich historie, si během předávání vozu našel čas i na zodpovězení několika otázek.
- Proč padla vaše volba na naftovou motorizaci?
Měl jsem možnost testovat všechny DS 5 včetně hybridního provedení, ale nakonec jsem si vybral nejsilnější turbodiesel. Hybrid měl totiž konkrétně v mém případě jediný problém, kterým byl prostor. Uvnitř je totiž tato verze přeci jen trochu menší. DS 5 totiž zvenku nevypadá, ale jedná se o mimořádně praktický vůz, v kterém jsem jednou odvezl i jednomanuálové cembalo, což mi sice nikdo nevěřil, ale je to tak.
- Měl jste možnost si nové DS 5 naspecifikovat, co v něm nesmí chybět?
Dal jsem si do vozu špičkovou navigaci i couvací kameru a když teď auto vidím in natura, jsem moc rád, že jsem si vybral i tuto tmavě modrou barvu. Poté, co jsem uplynulé dva roky jezdil bílou DS 5, které se líbila hlavně ženám, jsem chtěl, aby vůz získal tmavší barvou výraznější akcent elegance. A už teď jsem z té barvy úplně nadšený. V neposlední řadě je součástí výbavy také vrcholné Hifi DENON, což je značka, jejíž zesilovač mám i doma a nikdy mne nezklamala. Tento audiosystém v modelu DS 5 je fantastický a díky jeho mimořádné citlivosti v něm velmi jasně slyším smyčce, takže mohu v autě vlastně i pracovat.
- Jakou hudbu bude tento systém nejčastěji přehrávat?
Klasiku v autě poslouchám většinou jen pracovně – třeba novou nahrávku. Jinak ale při jízdě poslouchám spíše populárnější věci a alternativu. Vozím s sebou cestovní cédéčka se soundtracky, moc rád mám například Hanse Zimmera, Barbru Streisand a vyložený relax je pro mne třeba Anastacia.
- Za dva roky jste najel přes 85 000 kilometrů. Co byste na DS 5 vyzdvihl?
Pokud bych měl být stručný, tak bych řekl slovo kvalita. S autem jsem během celé doby užívání neměl jediný problém, a to jsem ve vnímání kvality hodně náročný. Kromě zmíněné hudby totiž v každém autě také poslouchám, co kde drnčí. Ono to možná může znít směšně, ale pokud v autě stejně jako já trávíte dlouhé hodiny a ještě k tomu máte z hudby vycvičený citlivý sluch, tak vám vadí každý drobný pazvuk, který vám dokáže cestu pěkně znepříjemnit. U DS 5 nedrnčelo nikdy nic, a to je v mých očích ta nejlepší vizitka.
A když dovolíte, vyzdvihnu ještě jednu důležitou věc, a to jsou sedadla. DS 5 má naprosto skvělá sedadla, z kterých mne ani po dlouhé cestě nikdy nebolela záda. Opět se to může zdát jako samozřejmost, ale každý, kdo hodně jezdí, určitě ví, o čem mluvím, a že kvalitní sedadla jsou spíše výjimka než pravidlo.
- Kde všude jste s DS 5 byl?
Auto samozřejmě používám hlavně pro všechny mé cesty v Česku, ale díky koncertování se DS 5 dostala i do Švýcarska, Francie, Německa, Maďarska, Rakouska, Polska a Chorvatska. Za celou dobu jsem měl s turbodieselem spotřebu kolem 6,5 l/100 km, což je úžasné. Jsem totiž spíše rychlejší řidič, ne však raubíř, který by se k autu choval neohleduplně, protože věřím, že mi auto můj vztah k němu zase vrací. Jsem zvyklý naslouchat motoru a držet ho v optimálních otáčkách, aby se bez efektu netrápil, což je můj další příspěvek k bezproblémovému soužití s DS 5. No, vidíte, a zase jsme u toho mého sluchu…
- Máte pro DS 5 nějakou uměleckou paralelu, která by tento model nejlépe vystihla?
Už jsem to jednou říkal před lety, ale teď, po všech mých zkušenostech, to platí minimálně dvojnásob – DS 5 je jako francouzský smyčec. Je nejlepší a vždycky mne potěší. Málo se možná ví, že Francouzi jsou ve výrobě smyčců nejlepší. Vyrábějí prvotřídní produkty, u nichž máte pocit, že budou hrát samy. U DS 5 se také podařilo skloubit všechny nejdůležitější esence a detaily – má špičkový design, eleganci i kvalitu a kromě toho je tento vůz jedinečný i tím, že ačkoliv působí jako sportovní limuzína, je v interiéru nečekaně praktický. DS 5 je zkrátka nejlepší francouzské auto, které u mého publika probouzí pouze pozitivní emoce.