Na letošní rok legendárního závodu do vrchu Pikes Peak se chystají vážně zajímavé kousky. Přestože hybridní supersporty Honda NSX na první pohled tolik parády – na rozdíl od některých jiných závodních aut – neudělají, jedná se také o hodně zajímavé vozy. Honda se na legendární vrchol chystá poslat hned trojici těchto supersportovních hybridů.
Letošní závod do vrchu Pikes Peak se pojede už tento měsíc, od 24. června se konají technické přejímky, prezentace a přípravy na start. Na ostro všechno vypukne 26.6. Každý z trojice speciálů vychází ze sériového provedení, mezi sebou se však poměrně zásadně liší. První NSX se klasifikovalo do kategorie Time Attack 2. Jedná se o zcela sériové vozidlo, které však bylo nutno doplnit povinnou bezpečnostní výbavou, jako je například ochranný rám. Jinak se jedná o naprosto sériový produkční vůz, který byl obut do vhodnějších pneumatik.
Druhý kousek je však o něco zajímavější. Bude startovat v kategorii Time Attack 1 a dostane pořádnou porci modifikací. Zejména se bude jednat o upravený motor, dostane závodní výfuk a pořádnou redukci hmotnosti. Automobilka vyházela ze speciálu vše, co není nutně třeba. Zůstal ale elektronicky řízený pohon všech kol, cela hybridní soustava spolu s devítistupňovým automatem, avšak komfortní prvky výbavy letěly z okna. Bohužel Honda zatím neoznámila poměr výkonu a váhy, na přesná čísla si budeme muset počkat.
Třetí speciál je zase zajímavý především technických řešením. Opět vychází z modelu NSX, nicméně na spalovací motor zapomeňte. Tenhle bude mít celkem čtyři elektromotory a výsledný výkon bude až třikrát vyšší než jakým disponoval loňský elektrický speciál CR-Z AWD. S tímto vozem Honda vyhrála třídu elektromobilů. Podaří se to letos znovu?