Společnost Honda představí na ženevském autosalonu 2017 řadu svých pokročilých modelů a technologií hnacích ústrojí: od nové generace legendárního modelu Type R až po prototyp vozu, který dokáže rozpoznávat vaše emoce.
Civic Type R
Mezi hlavní události prezentace společnosti Honda na autosalónu bude patřit představení zcela nového modelu Civic Type R, který byl vyvinut tak, aby v atraktivním segmentu hatchbacků doslova „lákal ke svezení.“ Vývoj modelu Type R probíhal souběžně s novým standardním hatchbackem Civic, což se kladně projevilo na dynamice a vylepšení obou vozidel. Model Type R bude vybaven nejnovějším 2,0litrovým benzínovým motorem Honda VTEC TURBO.
Výroba nového modelu Civic Type R bude zahájena v létě 2017 v závodě HUM (Honda of the UK Manufacturing) v britském Swindonu. Vůz se bude vyvážet do celé Evropy a na další světové trhy, včetně Japonska a USA. Bude se jednat o první model Type R oficiálně prodávaný v Severní Americe pod značkou Honda.
Společnost Honda na ženevském autosalonu oficiálně představí sériovou verzi zcela nového modelu Civic Type R v 11:30 hod. (SEČ) ve svém stánku v hale 4.
Model Clarity Fuel Cell
K vidění bude rovněž model Honda Clarity Fuel Cell. První vozy tohoto modelu se do Evropy dostaly na konci loňského roku. Zcela nový model Clarity je nejpokročilejší vůz s palivovým článkem na světě s bezkonkurenční maximální dojezdovou vzdáleností 620 km (385 mil).
Vstup nového modelu Clarity do Evropy v rámci celoevropské iniciativy HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles) posiluje trvalé snahy společnosti Honda o podporu rozšíření vozů s palivovými články a vytvoření dostupné sítě vodíkových čerpacích stanic v celém regionu.
Honda NeuV
V Ženevě má svoji evropskou premiéru Honda NueV. Jedná se o prototyp jedinečné dopravní alternativy: čistokrevný elektromobil. Je vybaven špičkovou umělou inteligencí, tzv. „emotion engine“, která mu umožňuje učit se z emocí řidiče.
Tento prototyp čistokrevného elektromobilu přináší finančně zajímavý model vlastnictví: když by vlastník vozidlo právě nepotřeboval, mohlo by se využívat pro automatickou sdílenou přepravu. Elektromobil by mohl přepravovat zákazníky po okolí. Když by nebyl právě v provozu, mohl by prodávat elektrickou energii zpět do sítě v době energetických špiček. Tím by se rozšířily možnosti zpeněžení vozu během jeho prostojů.
NeuV rovněž funguje jako pozorný a užitečný asistent s umělou inteligencí, tzv. „emotion engine“. Učí se rozpoznávat emoce při rozhodování řidiče. Následně provádí nové volby a doporučení na základě předchozích rozhodnutí řidiče.