2022-cerven-skoda_sraz_eurocamp_besiny- (5)

Historická auta povinně na STK, delší evidenční kontrola a konec techničáků. Zeman podepsal novelu zákona

Autor: Anina Russová - Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR - Foto: Pavel Srp - 9. 12. 2022


Už je jisté, že novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích přinese řadu změn. Některé budou pro motoristy přínosem, jiné ale vybrané skupiny trochu potrápí. Jisté je, že veškeré změny vstoupí do praxe v roce 2024. Prošly už i schválením a podpisem prezidenta Zemana.

Už v tuto chvíli je tedy potvrzeno, že od roku 2024 nebudou nově registrovaná auta dostávat velký technický průkaz. Provozovatel dostane jen „malý techničák“ (ORV = osvědčenío registraci vozidla), ve kterém ale bude uvedeno více informací. U již vydaných velkých techničáků bude změna probíhat postupně, například při přepisu auta. Už když byla tato informace vydána ministerstvem dopravy poprvé, řada řidičů se obávala, zda nepřijdou o důležité informace, jakými je třeba rozměr povolených pneumatik. „Řidiči o informace o svém vozidle samozřejmě nepřijdou. Všechny informace z Registru vozidel budou dostupné kdykoliv on-line, například na nové platformě Portál dopravy,“ informovalo ministerstvo dopravy. Od 1. ledna 2024 by měl resort dopravy spustit také novou aplikaci, ve které bude mít motorista veškeré technické údaje o svém vozidle neustále k dispozici.

Ministerstvo dopravy spouští Portál dopravy. Umí přehledy, elektronické žádosti o ŘP, výpis z karty řidiče a podobně

Další změnou je možnost zamluvení registračních značek, což usnadní život především firmám, které potřebují přihlásit více aut a řada úkonů pro to je vázána právě na značky. Registrace bude možná po dobu jednoho měsíce a bude k ní potřeba VIN kód auta, pokud ten není k dispozici, pak alespoň číslo podvozku. Novinkou bude také možnost online zápisu vozidla do registrů.

Mezi změnami se objeví také prodloužení doby platnosti evidenční kontroly, které je v současné době pouhých 30 dnů. Nově by to měl být rok. Protokol už ale nebude potřeba přikládat k žádosti o registraci auta při změně provozovatele. Bude totiž umístěn v online prostředí, kde si jej budou moci úřady najít. Evidenční kontrola už nebude potřeba v případě, kdy se provozovatel auta stane zároveň vlastníkem, tedy například po ukončení leasingové smlouvy.

Změny se dotknou i majitelů historických aut, kteří budou muset dojíždět na kontroly na stanice STK. Technická kontrola pro tato auta bude platit pět let, nicméně historická auta s loukotěmi nebo obručemi budou kontrolována takzvaným mobilním způsobem. Nezvládla by totiž klasickou STK a v konečném důsledku by jim moderní forma kontroly mohla uškodit.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

20 názorů na “Historická auta povinně na STK, delší evidenční kontrola a konec techničáků. Zeman podepsal novelu zákona”

  1. Změny se dotknou i majitelů historických aut STK na 5 let….
    Mají na mysli vozy s VÉČKAMA nebo i vozy s klasickou SPZ a ATESTACÍ…..

  2. Zdravím najedu na veterámu za rok 100 km druhým veterámnem další rok zase jen 100km motorky dám na přívěs tak že nanajedu nic,ale stk platit musím to je fialovo vydárání, aby měl peníze pro ukrajinu i když nás vůbec nezajímá a ukrajinci většinou za války bojovali po boku hitlera včetně bandery já to zažil osobně a vím ostatní od rodiču

  3. Viktor Havel

    Pro nás Jihočechy to není nic nového. Krajská testační komise tvrdě vyžadovala u veteránů protokol z STK, ačkoliv ze zákona mělo stačit vyjádření z odborné dílny.

  4. Máte úplnou pravdu.
    Proč náš premiér Petro Fialenko, 3 krát jezdil na Ukrajinu? Co tam dělal?
    Asi spolu s dalšími politiky vyjednával o penězích?
    Otázka je, kdo to má všechno zaplatit, a kdo dostane ti americký peníze??
    Česká republika asi nedostane nic, ale my, občané ČR zaplatíme všechno.
    A i naše politice.
    Tak to funguje politika.

  5. Proč STK? Protože dnes z vraků dělají „veterány“ v mnoha případech diletanti. Kdo má díru do p.dele, ten je borec a „dělá“ auta. A že jich není málo… A ostatní na to doplatí…

  6. Je vidět, že STK mafie má dlouhé prsty, prachů není nikdy dost, máme tu hodně veteránů, tak by byla škoda toho nevyužít k dalšímu pumpnutí obyvatel. No a na daních z toho něco kápne i státní sebrance, která to pak nalije fašounům n Ukrajině.

  7. Byrokraté vládnou, testace zrušeny nebudou, kluci už nevědi, jak ty prachy z lidí vytáhnout, kolik aut na veteránských číslech způsobilo dopravní nehodu a jak bude metodicky probíhat stk technikem, co o jednotlivých autech ví uplný prd viz auta bez diferáku, lanové brzdy, vůle řízení, startování klikou, převodovky bez synchronů, startéry přes táhlo, chlazení termosifon atd.

    1. Nebojte, až jim to dojde, 100% bude pro vozy veterány, speciální pracoviště s techniky vyškolenými na veterány a za speciální mnohonásobnou cenu než klasická STK.
      Tohle je pomsta hradu, roky bojují s pražskými provozovateli Sightseeing tour – na hradě je víc aut “veteránů “ s turisty než holubů 😂, MP to tam honí s taxi týmem magistrátu.
      (jasně 50% jsou repliky ale to obyčejní lidé nevědí)

  8. Dobrý den.Co kdyš mi u auta z poloviny třicátých let neukazuje tachometr.? Roční nájezd max 500km.

  9. kontroly STK by měly být spíš podle najetých km od poslední kontroly je malý předpoklad že při najetí malého počtu km se na vozidle stane něco podstatného ale tady zřejmě jde spíš o peníze pro STK a potažmo pro státní kasu nehledě na to že majitelé veterána mají už tak vysoké náklady na udržbu a je to také uchování něčeho pro budoucí generace za což stát vjiných komoditách vynakládá nemalé prostředky

  10. zdravim,
    dotaz historické vozidlo a vozidlo s testací/malou/ budou postavena ohledně stk tedy platnosti 5 let na stejno?dále historická vozidla /bvečkové RZ/ jsou osvobozena od dalniční známky budou i vozidla s malou testací taktéž osvobozena?děkuji Roman

    1. Romane, proč se ptáte, když správnou odpověď přeci musíte znát.

      Copak tenhle stát, resp. zločinecká „svoloč“ ve vládě, PS a celém tom vládním a ministerském aparátu, za posledních 30 let něco dobrého udělala pro obyčejné pracující lidi?

      Pokud tedy stále neznáte odpovědi na své otázky, tak jsou zde:
      1) Ne, vozidlo pouze s malou testací, tj. bez „V zelených“ RZ, bude muset na STK každé dva roky. A poplatek za něj se bude výrazně navyšovat (kvůli inflaci, „válce“ na Ukrajině, zemětřesení na Kamčatce a zvětšujícím se slunečním skvrnám, atd.).
      2) Ne, tato vozidla nebudou osvobozena od dálničního „výpalného“.

      Ještě doplňuji, že v oblasti STK je u nás v ČR velmi silná lobby provozovatelů/majitelů STK, ale i komisařů pro testaci historických vozidel, a z tohoto důvodu není možné očekávat jakékoliv úlevy, zejména finanční. Právě naopak, tito lidé/instituce své požadavky (na všemožné poplatky, technický stav vozidel, atd.) jen a pouze stále stupňují a budou stupňovat.

      Ale hlavu vzhůru a nepropadat beznaději. Jak se říká, všeho do času.
      EU se do půl roku rozsype, stínový ukrajinský prezident Petro Fialenko půjde s celou tou bandou k čertu (možná i do tepláků) a všechno se to začne pomalu obracet k lepšímu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru