Když se řekne Porsche 911 a terén, jistě se většině z vás vybaví legendární  911 SC Safari. Dnes jde o prakticky nesehnatelný vůz, který dokonce dostal svou „repliku“ od společnosti Singer. Ale ta je na tom obdobně. Kdo ovšem nehledá terénní klasiku, ale přeci jen má raději moderní auta, toho jistě zaujme nejnovější projekt Marca Philippa Gembally, syna Uwe Gembally, úpravce, jehož smrt je spojována s Radovanem Krejčířem.

Nejnovější projekt z dílny společnosti Gemballa dostal označení Marsien a vychází z modelu Porsche 911 Turbo S (992). Jde o velmi unikátní přestavbu. Karoserie auta je prakticky celá z karbonu a tvarově má připomínat právě původní Safari. Tvůrce si pro Marsien a jeho zákazníky připravil dvě sady kol, přičemž obě budou dodávány ke každému vyrobenému vozidlu. Jedna sada je obuta na silničních gumách, druhá na terénních. A právě ta druhá, tipujeme, bude potřeba o něco více, byť to u modelu 911 rozhodně není standard. Jenomže Marsien je speciálně upravená verze, která je prý v terénu jako doma.

Přečtěte si také:  V Belgii je na prodej velmi speciální Porsche 911 Safari

Dokazuje to nový podvozek, který autu dodá společnost KW Automotive. Pomocí něj je možné nastavit světlou výšku auta od 120 až do 250 milimetrů, což je opravdu hodně velkorysé! Jsou ale tací, kteří potřebují ještě výš, pro ty bude připraven speciální paket tlumičů, který auto ještě o kousek zvedne. Už je tedy jasné, že terénní gumy opravdu přijdou vhod. 🙂

Už asi tušíte, že ani pohonná jednotka nezůstala tak, jak ji Porsche naladilo. Gemballa spojil své síly s firmou RUF a společně skvělý plochá šestiválec naladili na 750 koní. Komu to bude málo,  ten si může připlatit za zvýšení výkonu na 830 koní, přičemž točivý moment je v každém případě 930 Nm. Po této úpravě auto zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 2,6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 330 km/h. Na silnici, samozřejmě.  

Přečtěte si také:  Gemballa představuje upravené Porsche 911. Dostalo centimetry do šířky a stovky koní výkonu navíc

Úpravce má v plánu vyrobit pouze 40 takto upravených vozů. A ačkoliv ještě ani jeden reálně neexistuje, polovina z tohoto počtu už má své majitele. A to i přes to, že přestavba startuje na částce 495 000 eur, tedy v přepočtu asi 12,6 milionu korun.

Přidat komentář