Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje II. etapu obchvatu Frýdku-Místku. Přestože již od prosince loňského roku se po obchvatu jezdí v polovičním profilu, až od dnešního dne bude dálnice průjezdná v režimu dvou jízdních pruhů v obou směrech bez dopravních omezení.
„Kompletní zprovoznění obchvatu Frýdku-Místku odvede z města všechny osobní a nákladní automobily, co doposud projížděly skrz centrum. Díky tomu ubyde hluk, zlepší se ovzduší a výrazně se zvýší bezpečnost. Zprovozněním obchvatu byl také odstraněn poslední úsek na trase dálnice D48, který vedl skrz takto hustě zastavěnou oblast,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Začíná u obce Bělotín, kde se odpojuje z dálnice D1 a kolem Nového Jičína, Příbora a Frýdku-Místku vede až do Českého Těšína k hranici s Polskem. Z chybějících 21 kilometrů je aktuálně již 17 km v realizaci.
„Obchvat Frýdku-Místku není ovšem jedinou stavbou, kterou v letošním roce na D48 zprovozníme, na konci roku půjde do provozu úsek mezi Bělotínem a Dubem. V realizaci jsou také úseky z Dubu do Palačova a dále do Nového Jičína. V přípravě tak máme již pouze poslední úsek z Nového Jičína do Rybí a mimoúrovňovou křižovatku Nošovice,“ představil stavby na dálnici D48 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
D48 Frýdek-Místek, II. etapa
Hlavní trasa:
- délka: 4,3 km
- kategorie: R 25,5/120
- počet všech stavebních objektů: 72
- zhotovitel: Strabag, Eurovia
- cena stavby dle smlouvy: 1 976 mil. Kč bez DPH
- realizace stavby: 2019 – 2023
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 275,1 kilometrů nových staveb. Jedná se o 177,3 km dálnic a 97,8 km silnic I. třídy a ve výběrovém řízení se nachází dalších 86,8 km dálnic a silnic I. třídy.