Ve Frankfurtu samozřejmě nebylo nabito jen u Mercedesu a BMW, ale i u jiných značek. Ve druhém díle naší reportáže se podíváme na značky poněkud obyčejnější než v prvním díle. V našem hledáčku budou automobilky Kia, Honda, Mazda, Cadillac, Suzuki a Ford.

A vezmeme to pěkně popořádku. Kia si přivezla spoustu novinek, od prťavého modelu Picanto, který nyní umí jezdit na LPG, přes hot-hatche C’eed GT a pro_cee’d GT, decentně modernizovaný sedan Optima, ale také třeba nový Soul nebo koncept Niro, jenž ukazuje možnou podobu nového vozu segmentu B, který by mohl konkurovat například Škodě Fabia, Nissanu Micra, Fordu Fiesta a podobně.

Na stánku Hondy bylo samozřejmě největším trhákem praktičtější provedení Hondy Civic, které automobilka nazvala Honda Civic Tourer. Na mušku si bere nejen například Volkswagen Golf Variant, jehož prodej byl zahájen teprve před několika dny, ale i český bestseller Škoda Octavia Combi. Oproti nim nabízí odvážnější design, ale také o několik litrů větší zavazadlový prostor.

Premiéru nové trojky si pro frankfurtský autosalon připravila Mazda. Ta na stánku láká návštěvníky na krásné naleštěné exponáty Mazda3 v provedení hatrchback a sedan, ale také na zaprášený a zašpiněný kousek, který absolvoval dlouhou trasu Mazda Route3 po ose z Hirošimy právě až do Frankfurtu. Nechyběla ani Mazda6 nebo MX-5 a další modely.

Cadillac si připravil koncept Elmiraj a Suzuki odhalilo nový koncept iV-4 stojící po boku nového modelu S-Cross SX4 či modernizovaných Swiftů.

I když v rohu haly, Ford rozhodně v rohu stát nechce. Dokazuje to například konceptem nového S-MAXe nebo trojicí úsporných hybridních nebo elektrických modelů: plug-in hybrid C-MAX Energi, Mondeo Hybrid a elektromobil Ford Focus Electric.

Pro náročnější klientelu předvedl, že za dva roky se bude moci vozit v luxusních verzích Ford Mondeo Vignale po boku s manželčiným malým SUV EcoSport.

Příště nás čeká kompletní Volkswagen Group včetně Bentley, Bugatti a Lamborghini.

-PS-