Ford rozšiřuje nabídku modelů Transit a Tourneo o nové varianty Trail a Active s robustním vzhledem a zvýšenou schopností jízdy mimo zpevněné komunikace. Objednávat je lze již brzy, první vozy budou dodány zákazníkům koncem léta.
Nový Transit Trail a Transit Custom Trail jsou určeny k nasazení v náročnějších provozních podmínkách. Transit Custom je ve variantě Trail vybaven mechanickým samosvorným diferenciálem, zatímco Transit Trail je dostupný s inteligentním pohonem všech kol.
Transit Custom a Tourneo Custom v novém provedení Active pak cílí zejména na soukromé i firemní zákazníky s mnohostranně aktivním životním stylem. Vyznačují se specifickými ochrannými prvky karoserie a na přání mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem. Exteriér ve stylu SUV dodává těmto modelům na vizuální přitažlivosti, současně však přispívá k praktické využitelnosti mimo zpevněné komunikace.
„Modely Active a Trail demonstrují, jak všestranná umí řada Transit být,“ říká Hans Schep, ředitel divize užitkových vozů ve Ford of Europe. „Pro každého zákazníka se najde Transit, který vyhovuje jeho potřebám, od firem působících mimo dosah zpevněných silnic až po rodiny toužící po automobilu stejně dobrodružném, jako jsou ony samy.“
V průběhu roku 2020 se řada Active dále rozroste o menší modely Transit Connect Active a Tourneo Connect Active.
Trail do jakýchkoliv podmínek
Nové modely Ford Transit Trail a Transit Custom Trail osloví zejména provozovatele, které jejich práce často zavede mimo asfaltové silnice. Vyznačují se robustním vzhledem a zvýšenou schopností pohybu v terénu.
Spodní části nárazníků i bočních panelů karoserie jsou opatřeny přídavnými černými ochrannými prvky. Rozměrný nápis „Ford“ na matně černé masce chladiče uděluje modelům Trail cílevědomý a neohrožený vzhled, jenž koresponduje s jejich všestranným zaměřením. Celkový dojem podtrhují specifická 16palcová kola z lehké slitiny a loga „Trail“ na předních dveřích. Transit Custom Trail lze objednat se střešními ližinami a postranními nášlapnými plochami.
Záběr pneumatik v nepříznivých podmínkách zvyšují u modelů Trail různá technická řešení.
Transit Trail s pohonem předních kol a Transit Custom Trail jsou sériově osazeny mechanickým samosvorným diferenciálem. Pro Transit Trail lze objednat také inteligentní pohon všech kol.
Mechanický samosvorný diferenciál byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Quaife. Automaticky přenáší hnací sílu na to kolo, jež má v daném okamžiku lepší trakci. Transit Trail a Transit Custom díky tomu suverénně zvládají nezpevněné silnice, šotolinové cesty i kluzký povrch. Elektronický stabilizační systém byl přeprogramován takovým způsobem, aby se samosvorným diferenciálem hladce spolupracoval. Stejné technické řešení Ford uplatnil již ve sportovních modelech Focus RS, Fiesta ST a Focus ST z divize Ford Performance a jeho přítomnost nemá žádný negativní vliv na spotřebu paliva a emise CO2.
Transit Trail je k dispozici také s inteligentním pohonem všech kol. Tento systém technicky vychází z varianty se zadním pohonem a v závislosti na aktuální situaci může poslat až 50 procent hnací síly na přední nápravu.
Inteligentní pohon všech kol je v Transitu Trail podporován také přepínatelnými jízdními režimy Kluzký povrch a Bláto/Koleje. Režimy zvyšují jistotu ovládání vozu v různých podmínkách a přepínají se ovladačem na palubní desce. Inteligentní pohon všech kol disponuje funkcí AWD Lock, po jejíž aktivaci se hnací síla dělí mezi přední a zadní kola v pevném poměru 50:50.
Pohon všech kol neomezuje přepravní kapacitu Transitu Trail oproti ekvivalentním modelům s poháněnou zadní nápravou.
Modely Trail disponují rozšířenou vnitřní výbavou včetně celokoženého čalounění sedadel, klimatizace a vyhřívaného čelního okna. Standardně se taktéž dodávají elektricky sklopná zpětná zrcátka nebo automatické světlomety.
Transit Custom Trail bude k dispozici v karosářských variantách Van, Kombi Van a Kombi, o celkové hmotnosti 3 000 až 3 400 kg a ve dvou délkách rozvoru náprav.
Transit Trail bude k dispozici v několika délkách rozvoru a ve variantách Van, Kombi, Podvozek s jednokabinou a Podvozek s dvojkabinou, vždy o celkové hmotnosti do 3 500 kg.
Všechny modely Transit Trail a Transit Custom Trail mají pod kapotou moderní vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue s nejvyšším výkonem 96, 125 nebo 136 kW (130, 170, 185 koní). V případě Transitu Custom Trail může být motor ve všech třech variantách výkonu doplněn o 48V mild-hybridní technologii, která ukládá energii ve formě elektřiny a využívá ji ke snížení spotřeby paliva.
Všestranné modely Active pro dobrodružství v přírodě
Nové modely Transit a Tourneo Custom Active se vyznačují robustním vzhledem ve stylu vozů SUV a rozšířenou výbavou. V návaznosti na úspěch podobně koncipovaných osobních modelů Fiesta Active a Focus Active nabízejí soukromým i firemním zákazníkům ještě více prostoru a přepravní kapacity pro volnočasové aktivity v přírodě.
K poznávacím znamením modelů Active patří:
- specifická 17palcová kola z lehké slitiny,
- specifická mřížka Active,
- přídavné ochranné prvky na lemech blatníků, spodních částech karoserie, zadním nárazníku a krytech vnějších zpětných zrcátek,
- standardně dodávané střešní ližiny.
Nápis Active přes celou šířku zádi doplňují loga Active na předních blatnících. Zákazníci, kteří plánují výpravy do náročnějších podmínek, si mohou objednat Transit Custom Active i Tourneo Custom Active s mechanickým samosvorným diferenciálem.
Všechny modely Active mají specifickou vnitřní výbavu včetně částečného koženého čalounění, Tourneo Custom Active přidává navíc modrý dekor přístrojového štítu.
Interiér modelu Tourneo Custom Active mohou majitelé snadno přizpůsobit momentálním požadavkům. Přestavěním sedadel lze měnit poměr mezi prostorem pro cestující a prostorem pro zavazadla. Sedadla je ale možné také otočit proti sobě do „konferenčního“ uspořádání nebo z vozu zcela vyjmout, je-li zapotřebí maximální přepravní kapacita. Kotevní body sedadel lze pak využít například k upevnění vnitřního držáku jízdních kol.
V závislosti na zvolené specifikaci jsou k dispozici tři varianty motoru 2.0 EcoBlue, 96, 125 i 136 kW. Vozy s manuální převodovkou mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem, nabídka obsahuje také samočinné převodovky. Zákazníci mohou i v případě modelů Active vybírat ze široké nabídky karosářských variant, rozvorů a hmotností:
- Tourneo Custom Active s krátkým nebo dlouhým rozvorem, až osm míst včetně řidiče,
- Transit Custom Active v provedení Van s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 000 kg (není dostupný pro český trh),
- Transit Custom Active DCiV s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 200 kg (není dostupný pro český trh).
Nové modely Trail a Active samozřejmě těží z vylepšení, zavedených do řad Transit, Transit Custom a Tourneo Custom v průběhu roku 2019, od možnosti kombinovat motor 2.0 EcoBlue se 48V mild-hybridním systémem přes zabudovaný modem FordPass Connect až po nové asistenční technologie.
Rodina modelů Transit má značnou zásluhu na faktu, že Ford je již pátým rokem v řadě nejúspěšnější značkou užitkových automobilů v Evropě.*
Řada | Emise CO2 od (g/km NEDC) | Spotřeba paliva od (l/100 km NEDC) | Emise CO2 od (g/km WLTP) | Spotřeba paliva od (l/100 km WLTP) |
Transit Trail | 144 | 5,5 | 210 | 8,0 |
Transit Custom Trail | 141 | 5,4 | 183 | 7,0 |
Transit Custom Active | 146 | 5,6 | 186 | 7,1 |
Tourneo Custom Active | 145 | 5,5 | 203 | 7,7 |
* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z dvaceti tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.