Divize Ford Performance představila na tuningovém veletrhu SEMA 2016 v Las Vegas nové závodní provedení Mustangu. Ford Mustang GT4 je klientský závodní vůz koncipovaný tak, aby mohl startovat v nejrůznějších sériích závodů GT po celém světě.
Mustang GT4 je výsledkem spolupráce mezi Ford Performance a Multimatic Motorsports. Vychází z úspěšného závodního vozu Ford Shelby GT350R-C, který minulý měsíc vyhrál šampionát IMSA Continental Tire SportsCar Challenge. Právě v tomto seriálu může novinka startovat. Splňuje ale také podmínky Pirelli World Challenge GTS/GT4 a Evropské série GT4 (dříve Evropský pohár GT4).
„Spolu s rozšiřováním působnosti modelu Mustang na trhy celého světa se rozšiřují i naše relevantní aktivity v motoristickém sportu,“ řekl Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance. „Mustang GT4 je postavený tak, aby mohl závodit a vyhrávat na tratích po celém světě. Očekáváme, že u závodníků získá stejnou popularitu jako jeho produkční příbuzný u zákazníků.“
Mustang GT4 je poháněn atmosféricky plněným vidlicovým osmiválcem 5,2 l nové generace, naladěným dle homologačních pravidel třídy GT4. Na konstrukci, testování i výrobě tohoto závodního agregátu spolupracuje Ford Performance se společností Roush Yates Engines.
Přenos hnací síly zajišťuje lehká a kompaktní šestistupňová sekvenční převodovka Holinger s pneumatickým ovládáním. Mustang GT4 dostal také mazání se suchou skříní, závodní spojku a setrvačník ZF.
K hlavním modifikacím podvozku patří:
- Tlumiče pérování Multimatic s technologií DSSV™ (Dynamic Suspension Spool Valve), které zajišťují vyšší předvídatelnost, přesnost a opakovatelnost reakcí vozu
- Spodní příčná ramena zadní nápravy a přední i zadní stabilizátor Multimatic
- Odlehčená kovaná kola Forgeline z lehké slitiny o rozměru 11×18“
- Brzdové kotouče a šestipístkové brzdové třmeny Brembo
Aerodynamické vlastnosti Mustangu GT4 zlepšuje několik nových prvků: zadní spoiler, jehož tvar čerpá z poznatků získaných při vývoji závodního Fordu GT, přední spoiler, ventilační otvory v kapotě motoru, aerodynamická křidélka po stranách předního nárazníku a zadní difuzor.
Uvnitř má Mustang GT4 úplný ochranný rám splňující předpisy FIA a závodní přístrojový panel MoTeC.