ford-hybrid-logo

Na akci Go Further, která se koná 2. dubna v nizozemském Amsterdamu, zveřejní Ford of Europe důležité novinky z oblastí elektrifikace, užitkových vozů a SUV.

Nové produkty včetně elektrifikovaných modelů představí publiku Steven Armstrong, viceprezident skupiny Ford a nastávající předseda představenstva Ford of Europe, a Stuart Rowley, nastávající prezident Ford of Europe. Přítomni budou rovněž další členové nejvyššího evropského vedení Fordu.

Tato nová generace inteligentních automobilů pro inteligentní svět přispěje k tišší a čistší budoucnosti. Do světa elektrifikovaných vozů přinese hodnoty značky Ford, tedy důvěryhodnost, cenovou dostupnost a řidičsky atraktivní projev.

Ford dnes oznámil, že příští rok uvede na trh nové modely Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid se 48V mild-hybridním pohonem. Přednosti elektrifikace se stanou dostupnějšími pro ještě širší okruh zákazníků.

„Nové modely Fiesta and Focus EcoBoost jsou příkladem odhodlání Fordu přinášet zákazníkům nové, k životnímu prostředí šetrnější modely, vyspělá technická řešení a hodnotné služby. Řadu dalších příkladů oznámíme příští týden a v následujícím období,“ řekl Armstrong. „Při vývoji mild-hybridního pohonu pro dva naše nejoblíbenější osobní modely jsme udělali maximum pro to, aby byly co nejúspornější, ale přitom zůstaly řidičsky ‚zábavné‘, jak velí filozofie Fordu.“

Test Ford Focus ST-Line 1.5 EcoBoost 150 k (2019)

Elektrifikovaná Fiesta a Focus

Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid budou využívat vyspělou mild-hybridní architekturu navrženou takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom jako vždy nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.

Namísto běžného alternátoru zde najdeme řemenem poháněný integrovaný startér-generátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, která jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Výsledkem elektrické asistence je důraznější a pohotovější akcelerace, zejména z nízkých otáček. Startér-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo osadit spalovací motor větším turbodmychadlem.

„Náš motor 1.0 EcoBoost již prokázal, že hospodárnost a dynamika mohou jít ruku v ruce. Technologie EcoBoost Hybrid představuje v tomto směru další posun vpřed,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Jsme přesvědčeni, že zákazníkům se hladká a bezprostřední dodávka výkonu motorů EcoBoost Hybrid bude líbit zrovna tak jako menší frekvence zastávek u čerpacích stanic.“

Již začátkem letošního roku představil Ford nové Mondeo Hybrid kombi jako přitažlivou alternativu ke vznětovým motorizacím. Tento model je jediný tzv. „full-hybrid“ s karoserií kombi v segmentu rodinných vozů střední třídy.

Faceliftovaný Ford Mondeo je možné objednávat, přichází také jako hybrid kombi

V průběhu letošního roku začne Ford nabízet úsporný mild-hybridní pohon také pro užitkové vozy Transit a Transit Custom stejně jako pro velkoprostorové Tourneo Custom.

Již dříve společnost oznámila, že pro všechny její nové modely bude v nabídce nejméně jedna elektrifikovaná varianta – mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Vztahuje se to na dosud neohlášené modely i nové verze těch stávajících, od Fiesty až po Transit.