test-2021-ford_explorer-phev-platinum- (11)

Ford oznámil významný pokrok na cestě k plně elektrické budoucnosti v Evropě. Společnost se do roku 2024 restrukturalizuje a nabídne novou generaci sedmi osobních a užitkových modelů s čistě elektrickým pohonem.

Toto oznámení navazuje na nedávnou zprávu, že Ford založil novou globální organizační jednotku Ford Model e, která bude navrhovat, vyrábět i distribuovat vozy s permanentním online připojením a elektrickým pohonem. Společně s Ford Pro, organizací zaměřenou na užitkové vozy, budou tyto dvě jednotky utvářet budoucnost značky Ford v Evropě.

Přečtěte si také:  Škoda prý plánuje elektrický kombík velikosti Octavie i další elektromobily

„Těší mě, že v Evropě dochází k rychlým změnám vyzývajícím celý náš obor k tomu, aby přinášel lepší, čistší a digitálnější automobily. Ford se do toho vrhl naplno a rychle postupuje kupředu, aby uspokojil poptávku v Evropě i po celém světě,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Fordu.

„Proto jsme založili Ford Model e. Můžeme postupovat rychlostí startupu a vyrábět elektromobily, které přinášejí radost, nabízejí online služby jedinečné pro Ford a svojí technickou i bezpečnostní úrovní odpovídají standardům Fordu.“

Ford vyčlení elektromobily a vozy poháněné spalovacím motorem do samostatných divizí

Ford očekává, že díky rozšíření nabídky osobních i užitkových elektromobilů prodá již v roce 2026 v Evropě více než 600 000 vozů, a současně potvrzuje cíl dosáhnout do roku 2023 v Evropě šestiprocentní EBIT marže. Evropská sázka Fordu na elektrické vozy je v souladu s globálním cílem navýšit do roku 2026 globální produkci EV na více než dva miliony ročně a dosáhnout upravené EBIT marže ve výši 10 %.

„Směřování k plně elektrické budoucnosti je pro Ford naprostou nutností, aby mohl v transformující se Evropě uspokojit potřeby zákazníků v oblasti mobility,“ řekl Stuart Rowley, předseda představenstva Ford of Europe. „Jde také o naléhavou potřebu větší péče o naši planetu, pozitivní přínos pro společnost a snižování emisí v souladu s Pařížskou dohodou.“

Přečtěte si také:  Lamborghini potvrdilo, že dříve či později bude Urus elektromobilem

V součtu tyto kroky podpoří globální plány Fordu na výrazné snížení uhlíkatých emisí. Společnost oznámila, že do roku 2035 chce v Evropě nabízet výhradně vozy s nulovými výfukovými emisemi a současně dosáhnout uhlíkové neutrality napříč svým výrobním, logistickým i dodavatelským řetězcem.

Sedm nových elektrických modelů do roku 2024

V návaznosti na úspěšné uvedení elektrického modelu Mach-E na evropský trh v roce 2021, následované modelem Mach-E GT v letošním roce a E-Transitem v následujícím čtvrtletí, Ford představil plány na uvedení sedmi elektromobilů, které se v Evropě zařadí do rodiny Ford. Bude se jednat o tři nové osobní a čtyři nové užitkové vozy.

V roce 2023 spustí Ford v Kolíně nad Rýnem výrobu nového elektrického crossoveru střední třídy, k němuž se v roce 2024 přidá další model. Nejúspěšnější osobní vůz značky Ford v Evropě, Ford Puma, se od roku 2024 začne v rumunské Craiově vyrábět také jako elektromobil.

Legendární a obchodně úspěšná řada Ford Transit se rozroste o čtyři nové elektrické modely – v roce 2023 o zcela novou „jednotunovou“ dodávku Transit Custom a velkoprostorové Tourneo Custom; o rok později pak o menší dodávku Transit Courier nové generace a velkoprostorové Tourneo Courier.

„Tyto nové elektromobily Ford nesignalizují nic menšího než celkovou proměnu naší značky v Evropě. Bude to nová generace vozů s nulovými emisemi, optimalizovaných pro online svět, které našim zákazníkům nabídnou skutečně vynikající uživatelskou zkušenost,“ řekl Rowley.

Výroba EV a investice v Kolíně nad Rýnem

Ford potvrdil, že prvním sériově vyráběným elektrickým osobním vozem, který vyjede z kolínského elektrifikačního střediska Ford, bude pětimístný crossover střední velikosti. V roce 2021 budou SUV a crossovery tvořit 58 % všech osobních vozů Ford prodaných na kontinentu, což je o téměř 20 procentních bodů více než v roce 2020.

S tímto elektrickým crossoverem vstoupí Ford na nové území. Jméno vozu, jenž ujede na jedno nabití 500 km, bude odhaleno v průběhu roku 2022 a výroba bude zahájena v roce 2023.

Přečtěte si také:  Izraelský start-up má recept na řešení největšího problému elektromobilů. Připravuje ultra rychlé dobíjení

Toto oznámení, že se v kolínském elektrifikačním středisku Ford bude vyrábět druhý osobní elektromobil, sportovní crossover, znamená, že se výroba elektromobilů v tomto závodě během šesti let zvýší na 1,2 milionu vozů. Očekává se, že investice do výroby nových osobních elektromobilů v Kolíně nad Rýnem dosáhnou dvou miliard dolarů (v přepočtu přibližně 46 mld. Kč). Do toho je započítán i nový závod na montáž baterií, jehož provoz má být zahájen v roce 2024.

Nový joint venture s cílem navýšit výrobu baterií v Evropě

Na podporu ambiciózních plánů Fordu v oblasti elektrifikace vozidel podepsaly společnosti Ford, SK On Co., Ltd. a Koç Holding nezávazné memorandum o vzájemném porozumění, které se týká založení nového společného podniku v Turecku. Tři partnerské strany plánují vytvořit zde jeden z největších závodů na výrobu baterií pro elektromobily v širším evropském regionu. Realizace záměru bude záviset na uzavření konkrétních smluv.

Společný podnik by se nacházel nedaleko Ankary a vyráběl by NMC články s vysokým obsahem niklu, určené pro montáž do bateriových modulů. Výroba by měla být zahájena již v polovině desetiletí a její roční kapacita by se měla pohybovat v rozmezí 30 až 45 gigawatthodin.

Z plánovaných investic do společného podniku, podporovaného i tureckou vládou, budou přímo těžit provozovatelé velkých i malých užitkových vozů v celé Evropě, protože baterie z nové továrny jim přinesou výrazné snížení provozních nákladů i emisí CO2.

Přečtěte si také:  Škoda zahájila v Mladé Boleslavi výrobu elektromobilu Enyaq Coupé iV

Rozšíření výrobních kapacit v Craiově

Výrobní závod Fordu v rumunské Craiově bude hrát významnou roli v plánech společnosti na rozvoj výroby elektrických a užitkových vozidel v Evropě.

Od roku 2024 si budou moci evropští zákazníci pořídit elektrickou verzi oblíbeného kompaktního crossoveru Ford Puma. Puma byla v roce 2021 nejprodávanějším osobním vozem značky Ford v Evropě a plně elektrická Puma přiblíží tento úspěšný model ještě širší skupině evropských zákazníků. Její výroba v Craiově začne v roce 2024.

Jedno auto každých 67 sekund. To je tempo rumunské továrny Fordu. Vyzkoušeli jsme si, jaké je montovat auto

Kromě toho se v Craiově bude od roku 2023 vyrábět také zcela nový Transit Courier, oblíbený lehký užitkový vůz, a kompaktní velkoprostorový model Tourneo Courier, přičemž v roce 2024 přijdou na řadu jejich plně elektrické verze.

V souvislosti s dalším navyšováním kapacit výroby elektrických a užitkových vozidel Ford včera ráno oznámil, že v případě schválení regulačními orgány převezme vlastnictví závodu v Craiově společnost Ford Otosan. Ford Otosan, společný podnik společností Ford Motor Company a Koç Holding, je jednou z nejdéle fungujících a nejúspěšnějších joint venture firem ve světovém automobilovém průmyslu.

Přečtěte si také:  Podle Greenpeace je Toyota "špinavá značka". Vadí například, že odmítá zcela přejít na elektromobily

„Vítáme tuto příležitost rozšířit náš společný podnik se společností Koc Holding a využít toto strategické partnerství k lepšímu využití našich zdrojů a know-how v Rumunsku,“ řekl Rowley. „Ford Craiova dnes píše velmi úspěšný příběh a my věříme, že díky zkušenostem a odborným znalostem Ford Otosan v oblasti elektrifikace a užitkových vozidel může dokázat ještě víc.“

Přidat komentář