Nebude rvát uši a nespotřebuje ani kapku paliva, ale čtvrtmíli by měl podle předběžných údajů ujet zhruba za osm sekund s cílovou rychlostí přes 270 km/h. Ford Performance představuje historicky první tovární dragster Mustang Cobra Jet s čistě elektrickým pohonem.

Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 s předpokládaným výkonem přes 1044 kW/1419 metrických (resp. 1400 mechanických koňských sil, odtud číslovka v označení) a točivým momentem okolo 1500 Nm vznikl proto, aby demonstroval potenciál elektrického pohonu v náročných závodních podmínkách.

Po elektrickém SUV Ford Mustang Mach-E představuje prototyp Mustang Cobra Jet 1400 další příležitost, jak posunout tradici a dynamiku Mustangu do nové éry. Stroj využívá pokročilých technických řešení, která si v budoucnu mohou najít cestu do sériových pohonných jednotek Ford.

Mustang Cobra Jet 1400 zároveň navazuje na odkaz původního dragsteru Cobra Jet z konce 60. let. „Tento projekt pro nás ve Ford Performance znamenal výzvu, ale takovou výzvu jsme přijali s nadšením,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports.

Přečtěte si také:  Tesla Model S na sprintu proti Jeepu Grand Cherokee. Výsledek byste původně netipovali

Prototyp Mustang Cobra Jet 1400 aktuálně prochází testováním. Později se v letošním roce předvede fanouškům, médiím i soupeřům přímo v ostrém závodním nasazení. Již v neděli 26. dubna však bude vůz k vidění v nové epizodě internetového videopořadu Hard Cell amerického magazínu MotorTrend.

Divize Ford Performance na projektu elektrického dragsteru spolupracovala s několika specializovanými dodavateli:

  • MLe Racecars – montáž vozu, design, integrace a ladění,
  • Watson Engineering – vývoj podvozku, výroba ochranné klece,
  • AEM EV – vývoj a kalibrace řídicího softwaru hnacího ústrojí,
  • Cascadia – dodavatel elektrických komponentů.