test-2021-ford_mustang_mach1- (9)

Ford musí platit za pár drobných chyb v návodu k Mustangu Mach 1. Podle úřadu klamal spotřebitele

Autor: Anina Russová - Zdroj: Drive - Foto: Pavel Srp - 28. 12. 2021


Každý zákazník dostane k novému vozidlu manuál, který prodejci i výrobci důrazně doporučují přečíst. Navíc nabízí případné rady a porady, pokud by snad bylo něco nesrozumitelného. Návod je, byť se to možná na první pohled nezdá, velmi důležitou pomůckou. Může osvětlit fungování desítek asistentů, které nová auta mají, ale poradit i s dalšími drobnostmi. Návody se ovšem liší, a to i u jednoho totožného modelu. Záleží totiž na trhu, na kterém je vůz k dispozici. Tak by to tedy mělo být, ovšem australskému zastoupení Fordu se toto pravidlo nepodařilo dodržet.

Už v létě jsme vás informovali o tom, že tamní zastoupení americké značky řeší problém s návodem, ale i veškerými prospekty k modelu Mustang Mach 1. Ve všech materiálech byl totiž tento model nabízen a popisován s výbavou, kterou na australském trhu nemá a nikdy mít nebude. Šlo třeba o LED mlhovky, samosvor, zadní parkovací senzory nebo třeba adaptivní tempomat.

Tehdy se zdálo, že bude vše vyřešeno několika vcelku zajímavými kompenzacemi. Těmi byla možnost zrušení objednávky vozu, velká sleva, tříletý servis zdarma a také možnost volných jízd na okruhu.

Test Ford Mustang Mach 1 (2021)

Jenomže tím to pro tamní Ford zjevně nekončí. Jakkoliv se zdá, že jde o maličkost, kterou by zákazníkovi vysvětlil každý prodejce, do problému se dle magazínu Drive vložil australský úřad pro ochranu spotřebitelů. Ti podle něj byli automobilkou klamáni, a tak jí vyměřil pokutu 53 280 dolarů, tedy asi 850 000 Kč. Tu Ford nejen, že přijal, ale zároveň k tomu všemu nabídl těm, kteří už vůz mají a používají, jej vrátit s tím, že vyplatí plnou cenu zpět. Problém se v Austrálii týká pouze 700 vozidel, zatím není jasné, kolik z nich bude vráceno. Jistě se ale někdo najde.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru