test-2021-ford_mustang_mach1- (9)

Každý zákazník dostane k novému vozidlu manuál, který prodejci i výrobci důrazně doporučují přečíst. Navíc nabízí případné rady a porady, pokud by snad bylo něco nesrozumitelného. Návod je, byť se to možná na první pohled nezdá, velmi důležitou pomůckou. Může osvětlit fungování desítek asistentů, které nová auta mají, ale poradit i s dalšími drobnostmi. Návody se ovšem liší, a to i u jednoho totožného modelu. Záleží totiž na trhu, na kterém je vůz k dispozici. Tak by to tedy mělo být, ovšem australskému zastoupení Fordu se toto pravidlo nepodařilo dodržet.

Už v létě jsme vás informovali o tom, že tamní zastoupení americké značky řeší problém s návodem, ale i veškerými prospekty k modelu Mustang Mach 1. Ve všech materiálech byl totiž tento model nabízen a popisován s výbavou, kterou na australském trhu nemá a nikdy mít nebude. Šlo třeba o LED mlhovky, samosvor, zadní parkovací senzory nebo třeba adaptivní tempomat.

Přečtěte si také:  Australský importér Fordu omylem nabízel Mustang Mach 1 s výbavou, kterou nemůže mít. Zákazníkům pak nabídl jako omluvu i velkou slevu

Tehdy se zdálo, že bude vše vyřešeno několika vcelku zajímavými kompenzacemi. Těmi byla možnost zrušení objednávky vozu, velká sleva, tříletý servis zdarma a také možnost volných jízd na okruhu.

Test Ford Mustang Mach 1 (2021)

Jenomže tím to pro tamní Ford zjevně nekončí. Jakkoliv se zdá, že jde o maličkost, kterou by zákazníkovi vysvětlil každý prodejce, do problému se dle magazínu Drive vložil australský úřad pro ochranu spotřebitelů. Ti podle něj byli automobilkou klamáni, a tak jí vyměřil pokutu 53 280 dolarů, tedy asi 850 000 Kč. Tu Ford nejen, že přijal, ale zároveň k tomu všemu nabídl těm, kteří už vůz mají a používají, jej vrátit s tím, že vyplatí plnou cenu zpět. Problém se v Austrálii týká pouze 700 vozidel, zatím není jasné, kolik z nich bude vráceno. Jistě se ale někdo najde.

Přidat komentář