jeep-wrangler crash test

Ford Bronco a Jeep Wrangler prošly stejným nárazovým testem. Bronco z testu vyšel o mnoho lépe

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: IIHS - 16. 1. 2022


Nárazové testy jsou nedílnou součástí uvedení všech nových aut na trh. A je jedno, jestli ten v Evropě nebo třeba Americe. Zatímco u nás jsme zvyklí na testy Euro NCAP v Americe mají jejich obdobu s označením IIHS. A právě těmto nárazovými testy prošly Ford Bronco a Jeep Wrangler.

Ford testy prošel s celkem uspokojivým hodnocením, žádná hitparáda, ale stále je to bezpečné auto. Ostatně, jednou z maličkostí, na kterou testovací komisaři upozorňovali, byl nedostatečný dosvit světlometů. Ano, až do takových detailů se zachází. Penalizaci však Bronco dostalo také za ochranu hlavy posádky při zadním nárazu, který by dle testů mohl být o něco lepší.

Wrangler už je na trhu déle, konkrétně od roku 2019. Tehdy testy prošel celkem bez ztráty květinky, ostatně, je to vpravdě mohutné auto. Jak to ale dopadne, když obě auta postavíme proti sobě při totožném nárazovém testu?

Jde o test s malým překrytím, podle odborníků o jeden z nejnebezpečnějších nárazů vůbec. Karoserie totiž nemá dost možností, jak pohltit energii nárazu, a tak ji snadno přenese až na posádku. Právě v tom je ona nebezpečnost. Záběry odhalují, jak na tento náraz obě auta reagují. Na první pohled je patrné, že Bronco je na tom o něco lépe. Při testu v rychlosti 65 km/h zvládlo náraz pobrat celkem dobře, čelní okno zůstalo vcelku a posádku důkladně ochránily airbagy. Auto také zůstalo stát na kolech, ačkoliv mělo přední část samozřejmě zcela zdevastovanou.

Oproti tomu Wrangler měl s nárazem o něco větší problém. Z videa je patrné, že i v tomto případě okno zůstalo vcelku, ale při záběru do kabiny je patrné, že řidič by měl minimálně vážné zdravotní následky. Pokud by neměl zlomený vaz.

Problém byl i v tom, že Jeep byl odražen na bok, což je další náraz, který by už tak pochroumané posádce jistě moc dobře neudělal. Navíc v případě Jeepu se náraz do překážky propíše skoro až k posádce, u Bronca tomu tak není. V jeho případě karoserie náraz pobrala o mnoho lépe. Jeep Wrangler se tak stal historicky prvním autem, které se v crash testu takto převrátilo. 

Ani jedno z aut dle IIHS dvakrát nezazářilo. Především Jeep ale dopadl vpravdě velmi špatně. Oba vozy jsou k prodeji i v Česku, byť v případě Fordu Bronco ne oficiálně. Nicméně někteří prodejci jsou schopni jej zákazníkům dodat.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

1 názor na “Ford Bronco a Jeep Wrangler prošly stejným nárazovým testem. Bronco z testu vyšel o mnoho lépe”

  1. bronku se utržený kolo skloní do podběhu.. a hodí auto bokem.. wrangleru zůstane kouslý podélně a auto se o něj nakopne vzhůru :D tak nevím jestli to neni benefit pro wrangler – větší odolnost přední nápravy :) bohužel neodsimulovaný a nevhodný pro specifickej crash o sloup :)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru