Když už se v nejbližších týdnech či možná dokonce snad měsících nebudou konat žádné (nejen) automobilové akce, pojďme své choutky ukojit alespoň prostřednictvím videa. Na středeční večer není nic lepšího, než zvuky skvěle znějícího dvanáctiválce, který se nachází pod kapotou Ferrari F50.

Ferrari F50 je nástupcem epického Ferrari F40, takové slávy ale už nedosáhlo. A to ani přesto, že ho bylo vyrobeno o mnoho méně. Výroba probíhala v letech 1995 až 1997 a vyrobeno bylo jen 349 kusů.

Auto poháněl vidlicový, 4,7litrový dvanáctiválec s atmosférickým plněním. Jeho výkon byl už tehdy velmi působivý, vždyť nabízelo 382 kW/519 koní (v 8500 ot./min) a točivý moment 470 Nm (v 6500 ot./min). Motor byl spojen s šestistupňovou manuální převodovkou a poháněl zadní kola. Dynamika byla dechberoucí, tím spíše, že jde o auto staré čtvrt století. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládlo Ferrari F50 za pouhých 3,9 sekundy a jelo maximálně 325 km/h. To vše při hmotnosti jen 1 230 kg.

Přečtěte si také:  Jak se vyvíjela "superFerrari"? Podívejte se na 250 GTO, 288 GTO, F40, F50, Enzo, LaFerrari i SF90 Stradale

A jak znělo? Báječně, jen si to poslechněte.