Fernando Alonso se posadil za volant dakarského speciálu Toyota Hilux

Autor: Tisková zpráva - 30. 3. 2019


Fernando Alonso, závodní jezdec týmu TOYOTA GAZOO Racing, dokončil v Jihoafrické republice dvoudenní testování za volantem vítězného dakarského speciálu TOYOTA Hilux.

Fernando, jenž po boku stájových kolegů Sébastiena Buemiho a Kazukiho Nakadžimy aktuálně vede v bodování závodních jezdců světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC), strávil dva dny exkluzivním testováním na poušti Kalahari, kde se seznamoval se specifickými nároky rallyových závodů.

Testování zorganizoval tým TOYOTA GAZOO Racing South Africa, aby si Fernando mohl poprvé vyzkoušet podmínky rallye. Role Fernandova učitele se při testování ujal někdejší dakarský vítěz Giniel de Villiers, pravidelný účastník rallye v barvách týmu TOYOTA GAZOO Racing South Africa.

Toyotu Hilux, která letos v lednu v rukách Nassera Al-Attiyaha a Mathieua Baumela dakarskou rallye vyhrála, pohání pětilitrový vidlicový osmiválec s maximálním výkonem 385 koní a točivým momentem 620 Nm. Fernando vůz testoval na dvou pouštních okruzích o délce 8 a 17 km.

Fernando Alonso: „Dakar jsem sledoval a díky týmu TOYOTA GAZOO Racing jsem dostal příležitost přijet sem do Jižní Afriky otestovat si vítězný dakarský Hilux. V posledních pár letech jsem testoval různé řady a různá vozidla, a tak to byla skvělá příležitost. Moc mne to bavilo; samozřejmě se to liší od toho, co jsem zvyklý pilotovat, ale bylo to velmi zajímavé. Postupně jsme zrychlovali, učil jsem se kolo za kolem. Nebylo snadné číst nerovnosti a odhadnout, jakou rychlost zvolit, ale moje jistota pomalu rostla. Z Hiluxu mám skvělý pocit; má dobrý záběr, je vyvážený, má velký výkon a pozoruhodné brzdy. Pocity při řízení tohoto vozu jsou neuvěřitelné.“

Glyn Hall, šéf týmu TOYOTA GAZOO Racing South Africa: „Pro tým to byla skvělá zkušenost spolupracovat s jezdcem Fernandova kalibru. Je hned zřejmé, proč při okruhovém závodění dosáhl takových úspěchů; na toto testování byl velmi dobře připraven a projevil nesmírnou snahu se během dvou dnů co nejvíce naučit. Rallyové závody se od závodění na okruhu zásadně liší, ale Fernando vykázal pozoruhodný pokrok a vypadalo to, že se celou dobu zároveň skvěle baví. Jsem hrdý, že se rozhodl otestovat TOYOTU Hilux v Jižní Africe, a věřím, že to pro něj byla užitečná zkušenost.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru