Existuje pár slov, kterými byste dozajista nemohli charakterizovat Range Rover Evoque, a těmi jsou zženštilý a silniční. Evoque je totiž pořádný drsňák, který nám ukazuje terénní ambice již od doby, co se poprvé ukázal na veřejnosti. Není tedy překvapením, že tento fešák se proměnil v ultimátní terénní auto, které bude použito při Rallye Dakar. Projekt s názvem Desert Warior 3 (Pouštní Válečník 3) má na triku britský úpravce RaBe Race Cars.
Mimo to, že název Desert Warior 3 zní jako název nějaké počítačové hry, jedná se stále o tvar Evoque. To je ovšem to jediné, co tomuto speciálu zbylo z jeho předlohy. Zbytek vozu byl celý přestavěn tak, aby vyhovoval extrémnímu závodu. Místo přeplňovaného motoru I-4 s výkonem 240 koní, je v Desert Wariorovi 3 použit třílitr twin turbo, který produkuje 350 koní. Výkon se přenáší přes šestirychlostní sekvenční převodovku na, jak jinak, všechna kola. Třílitrový dieselový motor dozajista pomůže snížit spotřebu, přesto se do Desert Wariora 3 musela namontovat nesmyslně velká palivová nádrž o objemu přes 300 litrů, aby tento rallye speciál dokázal ujet vždy minimálně 1 200 km mezi doplňováním paliva. Jak by se dalo očekávat u tak extrémního závodu, jakým je Rallye Dakar, celé šasi Desert Wariora je tvořeno kompletně z trubek a přes ně jsou připevněny panely ve tvaru Evoqua. Plně stavitelný, špičkový podvozek pak dodala společnost Rieger.
Jako první si tohoto drtiče terénu vyzkouší Excide Rallye Raid Team na šampionátu FIA Off Road Rally v roce 2013. Rabe a Excite doufají, že se do Rallye Dakar v roce 2014 dostanou až tři Desert Wariory. Přejeme jim hodně štěstí.
[nggallery id=1623]
-TJ-