Škoda Octavia je bestsellerem mladoboleslavské značky, která s ním sklízí úspěchy jak u nás, tak prakticky na všech dalších trzích, kde se angažuje. Po všechny generace jde o extrémně prostorné auto za vcelku dostupný peníz, což je kombinace vyhledávaná velkou spoustou majitelů. Postupem času začala škodovka Octavii nabízet jako stále lépe vybavené a designově lepší a lepší auto, což se jí stále vrací v počtu zákazníků. Jen se kolem sebe na silnicích rozhlédněte. Do minuty napočítáte několik desítek Octavií.

Na úspěchu Octavie, ale nakonec i jiných modelů jiných značek, se podílí také bezpečnost. Ty modely, které získají v povinných crash testech nejvyšší hodnocení, logicky nejvíce bodují u zákazníků. V Evropě má největší slovo – co do testů bezpečnosti – uskupení, které znáte pod označením Euro NCAP, které bylo založeno v roce 1996. Ačkoliv pochází z Velké Británie, dnes je podporováno vládami všech evropských zemí, a nakonec i samotnými automobilkami. A to i přes to, že účast jednotlivých značek v těchto konkrétních testech je dobrovolná. Protože však na výsledky zákazníci hodně dají, byly by nakonec samy proti sobě, kdyby se testování neúčastnily.

A ví to i Škoda Auto, která do testů poslala už první generaci modelu Octavia. Z dnešního pohledu tehdy nárazový test dopadl vlastně žalostně, což není překvapivé, ale ve své době byly výsledky dobré. Ve videu je vidět crash test modernizované verze z roku 2001. Pod kapotou měla velmi oblíbený motor 1.9 TDI a byla ve výbavě Ambiente. Po zkušebním nárazu tehdy dosáhla výsledku 25 bodů, tedy 4 hvězdičky. Na svou dobu šlo o velmi slušné výsledky, obzvlášť při bočním a čelním nárazu. Ovšem co do ochrany posádky nebo chodců už to tak dobré nebylo.

Od té doby ale Škoda Auto ušla velký kus cesty a dnešní generace Octavie si v testech vede na výbornou.