Dobíjení elektromobilu Volkswagen ID.5 Pro Performance

Elektromobily jsou příliš těžké. Patrové garáže a parkovací domy by je nemusely unést

Autor: Radim Plachý - Zdroj: British Pipeline Agency - Foto: Pavel Srp - 29. 12. 2022


Britská společnost British Pipeline Agency upozornila na novou hrozbu elektromobility. Mluví o jejich vysoké hmotnosti, která by mohla způsobit problémy v některých podzemních garážích a parkovacích domech. Ty totiž nemusely být projektovány na tak vysokou zátěž.

Debaty o elektromobilech se soustřeďují zejména na jejich výhody a nevýhody. Tou nejnovější je to, že jsou těžké, což by samo o sobě zase tolik nevadilo. Vadit to ovšem může v podzemních garážích nebo parkovacích domech, protože by to mohlo jednotlivá podlaží příliš zatížit. Některá tato parkoviště totiž byla projektována už před několika desítkami let, kdy vážila auta kolem jedné tuny, dnes je to i víc než dvakrát tolik.

Průměrné auto v Evropě dnes váží 1402 kg, v USA je to o více než čtyři metráky více (1839 kg). Hmotnost roste zejména v několika posledních letech, kdy se na trh i k zákazníkům dostává více elektromobilů, jejichž hmotnost je kvůli velkým bateriím výrazně vyšší. Vždyť třeba jen BMW iX váží přibližně 2,6 tuny, Škoda Enyaq iV ukáže na váze asi dvě tuny, Mercedes-Benz EQE váží 2300 kg a a například Volvo EX90 ukáže dokonce 2800 kg.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru