audi-q6-e-tron

Elektromobilita u Audi nebude tak rychlá, jak bylo původně ohlášeno. Nové modely se zpozdí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autonews.com - Foto: Pavel Srp - 1. 1. 2024


Audi má nového šéfa, který má jinou filozofii a plánuje jiné věci než ten původní. Mluvilo se o tom, že se vstupem do Formule 1 to u Audi nakonec nemusí být tak žhavé, jak je dané, ale také se německá prémiová automobilka nakonec nemusí tak rychle pustit výhradně do elektromobility. Její nástup se o něco odsune.

Audi podle šéfa koncernu Volkswagen neprožívá tak úplně růžové období. Oliver Blume Oliver Blume řekl na setkání v červenci tohoto roku: „Audi má obrovský potenciál, který se nám nepodařilo naplnit. Neobhajovali jsme dostatečně progresivně DNA značky v konkurenčním boji.“ Audi totiž prý zaostává za konkurencí, ale také za svým vlastním potenciálem. Jako reakce na to v krátkém čase následovala výměna nejvyššího vedení automobilky Audi, když na postě jejího šéfa na začátku září skončil Markus Duesmann a nahradil jej Gernot Döllner.

Další špatná zpráva přišla v říjnu, kdy Audi přiznalo, že v belgické továrně vyrobí méně modelů Audi Q4 e-tron, než původně plánovala. Jde o záložní továrnu, která má pomoci výrobě tohoto modelu, pokud by ta hlavní v německém Zwickau nestíhala. Mimochodem, v této továrně se vyrábějí ještě další modely jako jsou elektrické Volkswageny ID.3, ID.4, ID.5, CUPRA Born a karoserie pro značky Bentley a Lamborghini. Výsledkem je tak propouštění zaměstnanců.

Změna se dotkla také uvedení nového Audi Q6 e-tron, které mělo být původně odhaleno letos, posunulo se ovšem nejprve na březen 2024 a potom až na druhý kvartál roku 2024. Jde o nejnovější generaci modelů Audi, který vznikl na úplně nové koncernové podvozkové platformě pro elektromobily PPE (Premium Platform Electric), díky čemuž je to první model koncernu Volkswagen s 800voltovou architekturou, kterou například už dnes používají některé modely Hyundai a Kia.

Ona elektromobilita se ale zpozdí možná ještě víc, než by se mohlo zdát a Q6 e-tron je jen prvním náznakem. Německá automobilka možná nebude představovat nové elektromobily tak často, jak se původně zdálo. Avizováno totiž bylo dokonce 20 nových modelů do roku 2026 (nové modely, nové generace i facelifty), přičemž polovina z nich byla čistě elektrická. Jak tohle dopadne? A vstoupí nakonec Audi do Formule 1?


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru